Polera Aerox fälgar

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
AddeTuning
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 15 december 2013, 12:05

Polera Aerox fälgar

Inlägg av AddeTuning »

Tjena, hade tänkt att polera mina fälgar eftersom jag redan har hela mopeden isärskruvad och jag tycker den svarta färgen ser lite tråkig ut. Hur ska jag gå till väga? Tänkte på baksidan lixom, där är det inte så lätt att komma åt med poleringsboll å grejor :?
Instagram: Sexy2Strokes
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Spara det svart då? annars får du försöka så gått det går! :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Följ denna guiden helt ! Då får du en bra polerad yta ! Lycka till ! http://www.poleringsguide.se/poleringsguide/
Senast redigerad av Speedway den 21 januari 2014, 08:15, redigerad totalt 1 gånger.
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

Annars kan du bara polera fälgkanterna. Blir sjukt snyggt det med!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

se till att ha ordentliga verktyg, så du kommer åt och inte behöver hålla på i 100 år.. men är det något som jag verkligen skulle rekommendera i ditt fall är färgborttagningsmedel, tror det kommer hjälpa mkt..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

har du polerat innan eller är detta första gången? om det är första gången så råder jag dig nog att börja med något mindre projekt så som vattenpumpskåpan eller variatorkåpan så du får ett litet hum om vilket arbete som krävs för att få ett bra resultat.

men om du nu känner dig redo för att polera fälgarna så kan jag ge några tips.

*börja med färgborttagning så du får bort all färg

*slipa med ett så grovt papper/sliptrissa så att du precis får bort porer och repor som finns i materialet och jobba dig långsamt uppåt i små steg. avsluta med 2000-3200 papper beroende på hur noga du vill vara.

*var extremt noga med att skölja av fälgen mellan varje slipmoment,du vill ju inte att du ska få repor pga att du har grövre slipkorn kvar på fälgen när du går över till finare papper/trissa


* gå sedan över till poleringen. detta moment görs med fördel med tex en borrmaskin med tejpad chuck och en tygtrissa. finns olika polervaxer man kan använda sig utav. annars så duger även autosol för att få till en fin glans.


och viktigast utav allt HA TÅLAMOD för det kommer att ta tid men ju noggrannare du är vid varje slipsteg ju finare slutresultat kommer du att få! :)

här är ett par exempel på detaljer som jag själv har polerat som visar att man kan få näst intill kromliknande resultat bara man lägger ner lite tid och kärlek på delarna.
Bild
Bild
Bild
Bild

lycka till!
Användarens profilbild
bönan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 171
Blev medlem: 19 juli 2008, 10:06

Inlägg av bönan »

Använd färgborttagningsmedel det kommer spara Dig x antal timmar
natural born writers Göteborg
Skriv svar