p4ck skrev:En Yamaha DT50x -06, som varken blinkers eller bromsljus fungerar på, vet inte hur långt den har gått men har ett metrakit SP, 7500 oprutat. Värt det?
Är det värt att köpa en AM5'a med portat block PR lameller med tillhörande fjädrar, borttagen balansaxel (?), och en Hebo preformance vev, för 850 kr + frakt?
Tacksam för snabba svar.
Knallhatt.
"MoppeKillen97: men om man kör 30 moppe utan regskylt då går dom på det eller?"
tänkte ta upp mina vivaköp
Först en vivacity.03a (alla kåpfästen kvar(lite sprickor och repor)
hade typ gått 1000-1500mil 3 ägare helt nytt leovince TT rör innan det så hade den aldrig varit trimmad köpte för den 1200kr byta munstycke sen så gick den som en klocka(innan det så orka den inte Rama/köra kångt på full gas)
haft den sen slutet av sommarlovet
min andra 04a alla kåpfästen kvar (massa repor) ingen aning hur lång den har gått står 50 mil på mätaren -.- men ja gissar på 1000mil+
Helt orginal går bra i motorn(helt ny regg skylt) gav 2000kr för den( 200 kr för bensin till min kompis som körde mig och den dit och tbx
Fredd_e skrev:tänkte ta upp mina vivaköp
Först en vivacity.03a (alla kåpfästen kvar(lite sprickor och repor)
hade typ gått 1000-1500mil 3 ägare helt nytt leovince TT rör innan det så hade den aldrig varit trimmad köpte för den 1200kr byta munstycke sen så gick den som en klocka(innan det så orka den inte Rama/köra kångt på full gas)
haft den sen slutet av sommarlovet
min andra 04a alla kåpfästen kvar (massa repor) ingen aning hur lång den har gått står 50 mil på mätaren -.- men ja gissar på 1000mil+
Helt orginal går bra i motorn(helt ny regg skylt) gav 2000kr för den( 200 kr för bensin till min kompis som körde mig och den dit och tbx
p4ck skrev:En Yamaha DT50x -06, som varken blinkers eller bromsljus fungerar på, vet inte hur långt den har gått men har ett metrakit SP, 7500 oprutat. Värt det?
pruta som fan annars är det inte värt det
En Derbi Senda -04 som gått 1200 mil med ett tk rör, fast har en spricka i bakskärmen. 8200, värt det?
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
p4ck skrev:En Yamaha DT50x -06, som varken blinkers eller bromsljus fungerar på, vet inte hur långt den har gått men har ett metrakit SP, 7500 oprutat. Värt det?
pruta som fan annars är det inte värt det
En Derbi Senda -04 som gått 1200 mil med ett tk rör, fast har en spricka i bakskärmen. 8200, värt det?
Kolla efter möjliga anrdra fel, pruta så mycket du kan! Några mer 500 lappar går att få ner det lovar jag dig Jag hade nog inte tyckt det var värt, men kolla efter möjliga fel / skavanker så kan du få ner priset till ett pris som är godtagbart.
Är det värt att sälja moppen en aerox 06a för 13k och köpa en aerox 10 för 20k bara för att elstartsknapparna och tuta osv är annorlunda? Så jävla sugen på det för de är så mycket snyggare
falkheden skrev:Är det värt att sälja moppen en aerox 06a för 13k och köpa en aerox 10 för 20k bara för att elstartsknapparna och tuta osv är annorlunda? Så jävla sugen på det för de är så mycket snyggare
Nej för du har ju Mxabbes gamla som är riktigt snygg plus att det är ju samma skit på en 10 och en 06a möjligtvis annan bakdämpare eller nått sånt skit
falkheden skrev:Är det värt att sälja moppen en aerox 06a för 13k och köpa en aerox 10 för 20k bara för att elstartsknapparna och tuta osv är annorlunda? Så jävla sugen på det för de är så mycket snyggare
Nej för du har ju Mxabbes gamla som är riktigt snygg plus att det är ju samma skit på en 10 och en 06a möjligtvis annan bakdämpare eller nått sånt skit
falkheden skrev:Är det värt att sälja moppen en aerox 06a för 13k och köpa en aerox 10 för 20k bara för att elstartsknapparna och tuta osv är annorlunda? Så jävla sugen på det för de är så mycket snyggare
Nej för du har ju Mxabbes gamla som är riktigt snygg plus att det är ju samma skit på en 10 och en 06a möjligtvis annan bakdämpare eller nått sånt skit
andra knappar osv
Stor skillnad... Du måste fan vara blåst om du är villig att betala 7k för ett par knappar när du kan köpa typ Stage6 Styrenhet som ändå är snyggare på twostroke för kanske 500 per enhet
Mattyyy skrev:
Nej för du har ju Mxabbes gamla som är riktigt snygg plus att det är ju samma skit på en 10 och en 06a möjligtvis annan bakdämpare eller nått sånt skit
andra knappar osv
Stor skillnad... Du måste fan vara blåst om du är villig att betala 7k för ett par knappar när du kan köpa typ Stage6 Styrenhet som ändå är snyggare på twostroke för kanske 500 per enhet
Inte lika snyggt, men sen har ju 10an inte gått lika långt som den jag har nu och den är i bättre skick ^^
p4ck skrev:Låter bra, men frågar är ju hur dämparn är? Full med olja utan trasiga packboxar?
dämparn är i relativt fräscht skick, läcker inget, ganska hård o fin! däcket är i fint skick, fälgen likaså dock gul sitter en jävligt fet blå ventilhatt på den med!
p4ck skrev:Låter bra, men frågar är ju hur dämparn är? Full med olja utan trasiga packboxar?
dämparn är i relativt fräscht skick, läcker inget, ganska hård o fin! däcket är i fint skick, fälgen likaså dock gul sitter en jävligt fet blå ventilhatt på den med!
p4ck skrev:Låter bra, men frågar är ju hur dämparn är? Full med olja utan trasiga packboxar?
dämparn är i relativt fräscht skick, läcker inget, ganska hård o fin! däcket är i fint skick, fälgen likaså dock gul sitter en jävligt fet blå ventilhatt på den med!
Känns lite som om det är du som säljer den?
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
2 aerox bakkåpor, en grillkåpa och en frontkåpa (stora framför däcket som sitter ihop med grillkåpan) 300 kr + frakt ska jag betala. Värt? Skicket på kåporna är nog inte det bästa, lite repor, någon spricka, någon olackad kåpa, dock ska jag ha dem till stunt Men värt det?
Roxxen96 skrev:2 aerox bakkåpor, en grillkåpa och en frontkåpa (stora framför däcket som sitter ihop med grillkåpan) 300 kr + frakt ska jag betala. Värt? Skicket på kåporna är nog inte det bästa, lite repor, någon spricka, någon olackad kåpa, dock ska jag ha dem till stunt Men värt det?
Till stunt skulle jag säga nästan allting duger ju sämre desto bättre enligt mig slipper mig iallafall oroa sig för att man ska skrapa dom eller något.
MoppeKillen97 skrev:
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.
Roxxen96 skrev:2 aerox bakkåpor, en grillkåpa och en frontkåpa (stora framför däcket som sitter ihop med grillkåpan) 300 kr + frakt ska jag betala. Värt? Skicket på kåporna är nog inte det bästa, lite repor, någon spricka, någon olackad kåpa, dock ska jag ha dem till stunt Men värt det?
Till stunt skulle jag säga nästan allting duger ju sämre desto bättre enligt mig slipper mig iallafall oroa sig för att man ska skrapa dom eller något.
Värt att skaffa effektrör till min DT125R för cirka 3000 kronor(sen frakt i det)? Giannelli? Kommer öka från 15 hästar ungefär till 22-25 hästar, ska sälja MCn om sex månader ungefär och mamma snackar om minusaffär men att åka med DTn är min hobby
Sen så är DTR en väldigt vanlig 125a och att sälja röret separat blir antagligen inte speciellt svårt
Tycker ni att det är värt att köpa en Sym-jet 50cc 2008? Pris:ca1750kronor oprutat. Registrerad, ny kolv plus packningar, original delar kommer med, tecnigas avlopp och lättare variator vikter.
99(fin)T.S skrev:Tycker ni att det är värt att köpa en Sym-jet 50cc 2008? Pris:ca1750kronor oprutat. Registrerad, ny kolv plus packningar, original delar kommer med, tecnigas avlopp och lättare variator vikter.