vivacity startar ej SNABB HJÄLP TACK!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

vivacity startar ej SNABB HJÄLP TACK!

Inlägg av draceN96 »

Tja tack för hjälp på förhand till och börja med, jo nu är det så här, plockade ner moppen lite lätt (vivacity 00 eu moppe) bytte gasvajer osv.. inga större grejer. nu startar den inte. kopplade fel i framlampan efter det tog jag loss framlampan och det. nu funkar ej el starten det säger bara klick från den där gula lilla boxen vid batteriet. har en säkring kollade den och den var hel, vet ej vad den gula boxen är? :? iaf provat att kicka men den startar inte. har på tändhatten rätt och har provat byta plats på vakum och bensin slang, inget funkar. plz hjälp?
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Den "gula lilla boxen" är förmodligen en startrelä testa att ta något över dom två stora "piggarna" och se om startmotorn fungerar. :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

ty

Inlägg av draceN96 »

vilka 2 stora piggar?
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Bild
Dessa.

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Har den gnista? Kolla det. ;)
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

tack

Inlägg av draceN96 »

var sitter den här "boxen" ? :)
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Tror den gula boxen är typ en sådan eller har jag fel?
Bild
Sådan här fast gul?

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

.

Inlägg av draceN96 »

Ja :) fast gul. men kom på jag ska prova med lite startgas nu får se om det hjälper. om det ej finns gnista hur kollar man det? har kollat i tändhatten men svårt att se där. ngt annat vis?
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Re: .

Inlägg av Demuz »

draceN96 skrev:Ja :) fast gul. men kom på jag ska prova med lite startgas nu får se om det hjälper. om det ej finns gnista hur kollar man det? har kollat i tändhatten men svårt att se där. ngt annat vis?

vadå? har du kollat i tändhatten efter gnista? :roll: du ska sätta i tändstiftet i tändhatten och ha tändningen på och lägga tändstiftet mot något metallrent på blocket eller cylindern å kicka :) då ska det komma en gnista imellan elektroderna längst ut på tändstiftet.

och när uppstog problemet? var det efter du hade hållit på och fiflat med framlampan? :)
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

juse

Inlägg av draceN96 »

juste ja sry länge sedan jag gjorde det tänkte fel xd ska kolla mer imorn orkar ej nu :)
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Re: .

demmuus95 skrev:
draceN96 skrev:Ja :) fast gul. men kom på jag ska prova med lite startgas nu får se om det hjälper. om det ej finns gnista hur kollar man det? har kollat i tändhatten men svårt att se där. ngt annat vis?

vadå? har du kollat i tändhatten efter gnista? :roll: du ska sätta i tändstiftet i tändhatten och ha tändningen på och lägga tändstiftet mot något metallrent på blocket eller cylindern å kicka :) då ska det komma en gnista imellan elektroderna längst ut på tändstiftet.

och när uppstog problemet? var det efter du hade hållit på och fiflat med framlampan? :)
om man är våhhalsig så kan man alltig hålla tändstiftet så känner man om den gnistar :lol:
P.s var ironisk TESTA INTE DETTA

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

topic...

händer det igen blir det varning

låser