euroman skrev:Riktigt trevlig tråd att läsa! kör på 87cc då är det då ingen med vespa moppe som hänger iallafall
Vi får väl se
DiNozzan skrev:När kommer nästa update?
Efter jul/nyår
Niklas Berntsson skrev:Kommer du höja slaglängden något på aeroxen??
Big bore kittet har förlängdslaglängd
david96 skrev:Blir de update snart? Och hade du tänkt köra på original utväxling elr tyngre?
Tyngre har dock inte kollat vilken det blir ännu
TechnoMen skrev:Han är ute och reser står i hans andra projekt tråd
HasSse666 skrev:Ingen uppdatering att vänta på under de närmaste veckorna.Är utomlands till efter jul
Precis sitter nu i Thailand och lider i den 30 gradiga värmen
Men det finns massor av intressanta Scootrar här Honda och Yamaha doiminerar med sina 4-taktsmaskiner
Tack för alla era kommentarer
Nice! Själv var jag i garaget inatt och då var de -22 ute och bara +11 i garaget.. Men när kommer du hem till kalla sverige igen då?
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Jönköping skrev:Nice guide! trodde det var skitsvårt men ser ju rätt så "enkelt ut"
Hmm försökte läsa mig till hur man skulle göra men det var inte det enklaste....
Måste citera Erik_
Erik_ skrev:Ju mer jag ser av instruktioner till trimdelar, desto mer säker är jag på att man borde kasta dom olästa och räkna ut hur grejerna funkar själv.
Utan Bensinskalle ,Rexxy och Erik_ hade det inte gått!
Bensikalle killen som kan lite om mycket!
Rexxy kung på veteranare
Erik_ "trimguru"
Senast redigerad av HasSse666 den 31 december 2012, 16:00, redigerad totalt 1 gånger.
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Jag jobbar på det företag som bränner mest svetstråd av alla per år men jag svetsar själv som en kratta så det vore nog inte så lyckat
Saknar tyvärr dina skills på det området..
Beundrar de om kan "bygga eget"
Jobbar med killar som kan tillverka ALLT av metall med hjälp av svarvar, fräsar och svetsar.
Man blir imponerad av dem varje dag
P.S Rexxy
Kolla in min arbetskompis hemsida han är nästan i din klass vad gäller renovering av veteranare.
HasSse666 skrev:Jag jobbar på det företag som bränner mest svetstråd av alla per år men jag svetsar själv som en kratta så det vore nog inte så lyckat
Saknar tyvärr dina skills på det området..
Beundrar de om kan "bygga eget"
Jobbar med killar som kan tillverka ALLT av metall med hjälp av svarvar, fräsar och svetsar.
Man blir imponerad av dem varje dag.
Håller med dig till 100%. Har typ inget garage alls så de få som har tillgång till sådana verktyg och verkligen kan med de är lite gudaliknande för mig, bara en svets hade vart underbart att ha. Ta o köp in röret illa fort, för detta projekt vill jag se rulla nu på direkten!
Jag jobbar på det företag som bränner mest svetstråd av alla per år men jag svetsar själv som en kratta så det vore nog inte så lyckat
Saknar tyvärr dina skills på det området..
Beundrar de om kan "bygga eget"
Jobbar med killar som kan tillverka ALLT av metall med hjälp av svarvar, fräsar och svetsar.
Man blir imponerad av dem varje dag
P.S Rexxy
Kolla in min arbetskompis hemsida han är nästan i din klass vad gäller renovering av veteranare.
Hej, har kollat dina videos som hjälpt sjukt mycket med lackningen, viktbyten så är tacksam för dom och det du gör ! men undrar om jag kan få lite mer hjälp, om du har tid o hjälpa till så skriv tillbaka ! Svara på lite frågor osv..
Emplus skrev:Hej, har kollat dina videos som hjälpt sjukt mycket med lackningen, viktbyten så är tacksam för dom och det du gör ! men undrar om jag kan få lite mer hjälp, om du har tid o hjälpa till så skriv tillbaka ! Svara på lite frågor osv..
Ja det kan jag göra
1. Starta en tråd i forumet
2. Skicka en länk i ett PM om att du startat en tråd
OBS
- Jag svarar sällan på frågor som ställs direkt till mig i PM
Varför jag inte gör det?
- Jag vill hjälpa så många som möjligt samtidigt
- Det finns så många andra duktiga som kan hjälpa
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Tips - Klicka på bilden för att komma till en "uträknare"
Räknat Ut totala RF´n = 10,396
Ett lägre RF ger en högre växel, men det ger inte alltid en högre toppfart, eftersom mopeden måste orka använda den tyngre växeln.
Så som alltid får man prova sig fram för att hitta den ultimata setupen.
Högt RF = Bättre acceleration Lågt RF = Högre toppfart
Under förutsättning att man har en setup som orkar dra runt veven ordentligt
RF värdet bör ligga på 9-10 för att få så bra effekt som möjligt.
Detta beror också självklart på vilken setup man har
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!