Ja då ni har skrivit om industri men ingen av er går skärande utan ni går svets så kan väll jag skriva om svarvning och fräsning då
Jag går trejde året på industri tekniska linjen med intriktning på skärande då.
Då jag var ute på min praktig i 2an så var jag på ett ställe som heter Frommels VIP tekning som håller på mycket med CNC produktion (dator styrda maskiner)
och då jag fick hålla på med enbart CNC programmering och produktion så har jag fått inrikta mig på att köra mycket CNC på skolan med.
Om du väljer skärande säg till att du vill göra CNC för då du kommer ut i verkstäder så är näst intill inga förutom småa ställen som kör manuelt så kör dom dator styrda system för att produktionen går mycket snabbare.
Jag trivs enormt och har även fått in foten på Frommels och dom vill ha tilbax mig nu då jag går ut på praktik i trean med så jobb är enkelt att få om du visar fram fötterna.
På den skola som jag går på så har vi haft mycket verkstads tid så vi har lärt oss mycket.
Som Hampu sa så har vi inte svenska, matte eller engelska i trean då man gör färdigt dom i 1an och 2an, så vi får mycket verkstad i trean (jag har bara verkstad förutom CAD lektionener och individuellt val)
Om du nästan vara helt 100 på att du får jobb efter gymnasiet så är Industri tekniska linjen ett väldigt bra val om du visar vad du går för.