DiNozzan skrev:Grymmaste på tsr någonsin och kommer vara ett bra tag frammåt! Bra jobbat!
Hoppas han uppnår samma status som DooD
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Dagen i bänken gick inget vidare. Började med en hel del mek med variatorn och kopplingen för att få motorn att orka dra runt rullen i bänken, ville inte gå över 10 000 rpm i början men med ca. 2.3g vikter gick det väll hyffsat.
Sen upptäcktes nästa problem. Röret är alldeles för högvarvigt för den lilla area som det är på avgasporten så det blir bara en massa varv men ingen effekt att tala om. Så lösningen får bli ett nytt rör med lite lägre varv samt att jag ska se hur mkt mer area det går att få till på avgasporten utan att höjja den något större.
Men varvade gjorde det iaf, vi loggade en bit över 18 000 rpm.
Stort tack till Hampus med för tiden i bänken och svarvning av variatorvikter m.m
Perra.S skrev:Dagen i bänken gick inget vidare. Började med en hel del mek med variatorn och kopplingen för att få motorn att orka dra runt rullen i bänken, ville inte gå över 10 000 rpm i början men med ca. 2.3g vikter gick det väll hyffsat.
Sen upptäcktes nästa problem. Röret är alldeles för högvarvigt för den lilla area som det är på avgasporten så det blir bara en massa varv men ingen effekt att tala om. Så lösningen får bli ett nytt rör med lite lägre varv samt att jag ska se hur mkt mer area det går att få till på avgasporten utan att höjja den något större.
Stort tack till Hampus med för tiden i bänken och svarvning av variatorvikter m.m
Bättre lycka nästa gång
Ett riktigt monster!!\m/
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Perra.S skrev:Dagen i bänken gick inget vidare. Började med en hel del mek med variatorn och kopplingen för att få motorn att orka dra runt rullen i bänken, ville inte gå över 10 000 rpm i början men med ca. 2.3g vikter gick det väll hyffsat.
porta den till 80-85%/Borr, mer än så kan du nog inte köra med.
Exakt.. ska jag vara ärlig så har detta varit ett utav dem mest aktiva under sån kort tid.. och inte är det något "styling-projekt" som man kan sätta dit alla delar på 1 dag.. utan detta är ju ett Turbo-bygge på 2T som inte är så vanligt.. MECKARN!
[/spoiler]
Skulle du kunna skicka den bilden i högre upplösning? T.ex 1680 x 1550 eller högre behöver ny bakgrundsbild
meckARN96 skrev:går lite segt men faan så ballt asså!
Segt? Har ju byggt en hel hojj från bara ett motorblock och framgaffel på under 2 månader
Exakt.. ska jag vara ärlig så har detta varit ett utav dem mest aktiva under sån kort tid.. och inte är det något "styling-projekt" som man kan sätta dit alla delar på 1 dag.. utan detta är ju ett Turbo-bygge på 2T som inte är så vanligt.. MECKARN!
Tänk lite innan du skriver något.
Riktigt bra projekt!
nejnejnej! det var inte så jag menade! menade att det har varit asbra och nu när hela projektet har nått sitt klimax så har det tagit lite längre tid jämfört med hur mycket han har hunnit med tidigare! Fast kan hålla med om jag inte hade alla hästar hemma när jag skrev det.. TV-shop hade förgiftat mig med sin "aire brah", jag har varit sjuk och hemma hela veckan.. jaja förlåt
Du kan ju köpa ett rör som är anpassat för cylindern å modda ditt?:)
Den kommer både höjjas och breddas, men först ska den testas standard.
Nja köperör går helt bort.
Fixxat avgasrör idag så nu slipper det skvätta så jävulskt med olja överallt, fick ju tvätta väggen förra helgen efter man var klar i bromsrummet.
Skulle även byggt nytt plenum men hade tydligen slut på plåt i rätt tjocklek så det får bli ngn annan dag.
potog skrev:Tror den kommer att gå mycket bättre med det nya röret!
Om du inte vill höja porten så är det väl bara å brädda den då?
Du kan ju köpa ett rör som är anpassat för cylindern å modda ditt?:)
Den kommer både höjjas och breddas, men först ska den testas standard.
Nja köperör går helt bort.
Fixxat avgasrör idag så nu slipper det skvätta så jävulskt med olja överallt, fick ju tvätta väggen förra helgen efter man var klar i bromsrummet.
Skulle även byggt nytt plenum men hade tydligen slut på plåt i rätt tjocklek så det får bli ngn annan dag.
Nice, lycka till!
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Byggt nytt plenum idag med fullradietratt. Eller ja, egentligen har jag byggt två plenum för jag byggde fel först, svetsade igen hela och glömde av att jag skulle ha in en tratt med..
Blev lite större än det förra med, ca. 1.2 liter nu.
Perra.S skrev:Byggt nytt plenum idag med fullradietratt. Eller ja, egentligen har jag byggt två plenum för jag byggde fel först, svetsade igen hela och glömde av att jag skulle ha in en tratt med..
Blev lite större än det förra med, ca. 1.2 liter nu.
Fint! men måste fråga, Hur fan har du tid ?! du jobbar ju mycket på den och även snabbt
HondaPojkeN skrev:Fint! men måste fråga, Hur fan har du tid ?! du jobbar ju mycket på den och även snabbt
Läser egentligen till byggnadsingenjör men har tagit studieuppehåll fram tills hösten och nu är jag bara timanställd på Volvo Aero så när jag inte jobbar där så byggs det i garaget
e det möjligt att du skulle bygga ett rör för matrial pengar ? om du nu kan för det ska ju vara till en stående peugeot motor ? betalar givetvis frakt också o kanske om du vill ha lite pengar för jobbet skulle bli glad om det gick och ordna kan man kanske ta ditt mobilnummer o smsa ? ps grymt projekt bästa på länge suttit varje dag o kollat o hoppats på update anars har jag kollat på det om o om igen !
behåll stavfelen jag behöver ej dom!
agresiv ,glad och ibland lite dum i huvudet