Riejuman skrev:i ca 5månader har jag haft ett problem med min Rieju rrx 08. Felet är att du jag kör ca 2km med den så stannar den, men om man då sätter i chocken så slipper man ca 100m till med den innan den stannar. brukar gå till så att du jag kör till skolan ca 2,5km dit, då jag är nästan där så börjar den mittiallt böööa, jag håller fullgas men mittiallt börjar den böa och dö. om man skulle försöka att gasa då dör den direkt. men om man sätter in chocken så går den en liten sträcka till ca100m. Jag har bytt flotör,bytt tillbacka till luftburk från sportluftfilter,blåst ur förgasaren minst 5gr. försökt byta tillbacka till orginal rör från leovince v6ostrypt. bytt upp munstycke till 108 från 98, rengjort kran filtret, bytt slangar till och från förgasaren så att det inte skulle vara smuts i dem. men ingenting hjälper. börjar bli så JÄVLA trött på detta fel. den stannar alltid efter ca2km och ibland får man inte ens på den igen efter det utan man måste rulla hem den, vänta i några timmar och sedan KANSKE den startar. Behöver absålut hjälp. har testat nästan allt
Det kan kanske vara nåt elfel/glapp så att tändningen på nåt sätt slår av när du har kört dom där 2km? ta med en mätutrustning, nästa gång den stannar kollar du så att alla kablar får ström börja kanske med tandkabeln
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
MrAndersson skrev:När du byter upp dig i munstycke så gör du så moppen får mer soppa. Vill du inte de får du strypa moppen igen och sätta på orginal munstycket
okej tack, men det blir för tråkigt med orginal så blir nog kvar så här
Riejuman skrev:i ca 5månader har jag haft ett problem med min Rieju rrx 08. Felet är att du jag kör ca 2km med den så stannar den, men om man då sätter i chocken så slipper man ca 100m till med den innan den stannar. brukar gå till så att du jag kör till skolan ca 2,5km dit, då jag är nästan där så börjar den mittiallt böööa, jag håller fullgas men mittiallt börjar den böa och dö. om man skulle försöka att gasa då dör den direkt. men om man sätter in chocken så går den en liten sträcka till ca100m. Jag har bytt flotör,bytt tillbacka till luftburk från sportluftfilter,blåst ur förgasaren minst 5gr. försökt byta tillbacka till orginal rör från leovince v6ostrypt. bytt upp munstycke till 108 från 98, rengjort kran filtret, bytt slangar till och från förgasaren så att det inte skulle vara smuts i dem. men ingenting hjälper. börjar bli så JÄVLA trött på detta fel. den stannar alltid efter ca2km och ibland får man inte ens på den igen efter det utan man måste rulla hem den, vänta i några timmar och sedan KANSKE den startar. Behöver absålut hjälp. har testat nästan allt
Det kan kanske vara nåt elfel/glapp så att tändningen på nåt sätt slår av när du har kört dom där 2km? ta med en mätutrustning, nästa gång den stannar kollar du så att alla kablar får ström börja kanske med tandkabeln
idag tror jag att jag har fixat felet eftersom den har inte stanat på länge. höjde nålen från längst ner till näst högst upp, även skruvade jag lite på tomgångs skruven och luft skruven. efter det har jag kört ca 10km och inte stannat
Riejuman skrev:
idag tror jag att jag har fixat felet eftersom den har inte stanat på länge. höjde nålen från längst ner till näst högst upp, även skruvade jag lite på tomgångs skruven och luft skruven. efter det har jag kört ca 10km och inte stannat
Ah bra hoppas det funkar nu då =)
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
HAr problem med min mrx 07. när man väl får den till höga varv går den bra, men blöddrar på växel 1 o 2 har testat att snurra på luftskruven, har testat 84 94 104 munstycken vilket inte gjorde någon stor skillnad förutom att den 4-taktade med 104munstycket. JAg har några teorier, antingen smuts i förgasaren eller kanske fel på tändhatten, den är lite skruttig. Min pappa tror att det är fel på tändningen.... jag vill ha svar, börjar bli lite trött på den nu
Senast redigerad av Trinity den 24 september 2011, 00:18, redigerad totalt 1 gånger.
vad jag sett av mrt är de väldigt klent byggda. någon som håller med elr? rrx är större stabilare och inte lika klena som mrt.
Rieju MRT Competition är Crossbyggd med crossfjädring och gaffel och stuk.
Man får till och med en färdig Midrace 70cc setup om man köper en ny.
Så en MRT är hittills den hållbaraste och stabilast byggda växlade moppen hittills, men sen är den ju inte helt kostnadsfri heller. MRT Pro och den vanliga MRTn är byggda på nästan samma sätt.
vad jag sett av mrt är de väldigt klent byggda. någon som håller med elr? rrx är större stabilare och inte lika klena som mrt.
Så en MRT är hittills den hållbaraste och stabilast byggda växlade moppen hittills, men sen är den ju inte helt kostnadsfri heller. MRT Pro och den vanliga MRTn är byggda på nästan samma sätt.
vafan får man en mopp me 70cc fabriks monterad?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Riejuman skrev:
vafan får man en mopp me 70cc fabriks monterad?
Haha, nej, motorn är helt original när man köper den men man får med 70cc, trimrör, större förgasare och allt man behöver om man vill använda den som en cross. Sitter redan en förstärkt och bättre balanserad originalvev i motorn från början.
tänkte snart sälja moppen min så behöver rätta till felen före det. så Felet är att min Rieju rrx går bra på 1-3både höga varv och låga, men då det kommer till 4-6blödrar den på höga varv. jag har 98 i munstycke. allt är orginal förutom bak drevet som är 62 istället för 58 som är orginal. Är det större munstycket som det måste vara elr?
Tja jag hittade en Rieju drac sport edition 02 för 7k som hade gått 6561 på mätaren, den var fin och välvårdad e det värt eller tror ni att motorn ger upp snart? :O
Nicke_95 skrev:Tja jag hittade en Rieju drac sport edition 02 för 7k som hade gått 6561 på mätaren, den var fin och välvårdad e det värt eller tror ni att motorn ger upp snart? :O
Btw är det AM6 eller am5 på 02 ??
AM6 är det och om inget i motorn är bytt eller renoverat sen fabrikat så finns det stora chanser att du kommer ha en massa problem med den.
Nicke_95 skrev:Tja jag hittade en Rieju drac sport edition 02 för 7k som hade gått 6561 på mätaren, den var fin och välvårdad e det värt eller tror ni att motorn ger upp snart? :O
AM6 är det och om inget i motorn är bytt eller renoverat sen fabrikat så finns det stora chanser att du kommer ha en massa problem med den.
Om det står som det gör på mätaren så lär den knappast föra med sig stora problem
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
Om det står som det gör på mätaren så lär den knappast föra med sig stora problem
haha, just det^^ Tänkte att det var 6561 mil.
Du behöver inte oroa dig för något Nicke_95, köp den
SickRazer skrev:
haha, just det^^ Tänkte att det var 6561 mil.
Du behöver inte oroa dig för något Nicke_95, köp den
Ja, köp för fan.
Haha, kult liv att ha kört 6561 mil på 9 år...
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!