Rieju-Tråden.

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

Riejuman skrev:
streamjr skrev:någon som vet om man kan sätta rrx kåpor på en mrx? :D
säkert, men om de inte skulle passa så kan du ju gör ägna festen :D
vill helst slippa göra egna fästen :P
Användarens profilbild
Swe2FX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Swe2FX »

Riejuman skrev:i ca 5månader har jag haft ett problem med min Rieju rrx 08. Felet är att du jag kör ca 2km med den så stannar den, men om man då sätter i chocken så slipper man ca 100m till med den innan den stannar. brukar gå till så att du jag kör till skolan ca 2,5km dit, då jag är nästan där så börjar den mittiallt böööa, jag håller fullgas men mittiallt börjar den böa och dö. om man skulle försöka att gasa då dör den direkt. men om man sätter in chocken så går den en liten sträcka till ca100m. Jag har bytt flotör,bytt tillbacka till luftburk från sportluftfilter,blåst ur förgasaren minst 5gr. försökt byta tillbacka till orginal rör från leovince v6ostrypt. bytt upp munstycke till 108 från 98, rengjort kran filtret, bytt slangar till och från förgasaren så att det inte skulle vara smuts i dem. men ingenting hjälper. börjar bli så JÄVLA trött på detta fel. den stannar alltid efter ca2km och ibland får man inte ens på den igen efter det utan man måste rulla hem den, vänta i några timmar och sedan KANSKE den startar. Behöver absålut hjälp. har testat nästan allt
Det kan kanske vara nåt elfel/glapp så att tändningen på nåt sätt slår av när du har kört dom där 2km? ta med en mätutrustning, nästa gång den stannar kollar du så att alla kablar får ström börja kanske med tandkabeln :)
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?! :D
Säljer min moppe nu ta och kolla in den ;),
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ju-rrx-06/
Användarens profilbild
rieju_rrx_glenn
Elmoped

Inlägg av rieju_rrx_glenn »

tja, efter jag har tagit bort pluggen och byt till 95 munstycke på min rrx så drar den mycket mer soppa vad kan vara felet ? :?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

När du byter upp dig i munstycke så gör du så moppen får mer soppa. Vill du inte de får du strypa moppen igen och sätta på orginal munstycket ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
rieju_rrx_glenn
Elmoped

MrAndersson skrev:När du byter upp dig i munstycke så gör du så moppen får mer soppa. Vill du inte de får du strypa moppen igen och sätta på orginal munstycket ;)
okej tack, men det blir för tråkigt med orginal ;) så blir nog kvar så här 8)
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Rieju_rrx_glenn skrev:tja, efter jag har tagit bort pluggen och byt till 95 munstycke på min rrx så drar den mycket mer soppa vad kan vara felet ? :?
Om man trimmar en moppe börjar den dra mera bensin också :roll:
Användarens profilbild
rieju_rrx_glenn
Elmoped

vicke xX SMT skrev:
Rieju_rrx_glenn skrev:tja, efter jag har tagit bort pluggen och byt till 95 munstycke på min rrx så drar den mycket mer soppa vad kan vara felet ? :?
Om man trimmar en moppe börjar den dra mera bensin också :roll:
jo sant men det är ju värt de :twisted:
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

Swe2FX skrev:
Riejuman skrev:i ca 5månader har jag haft ett problem med min Rieju rrx 08. Felet är att du jag kör ca 2km med den så stannar den, men om man då sätter i chocken så slipper man ca 100m till med den innan den stannar. brukar gå till så att du jag kör till skolan ca 2,5km dit, då jag är nästan där så börjar den mittiallt böööa, jag håller fullgas men mittiallt börjar den böa och dö. om man skulle försöka att gasa då dör den direkt. men om man sätter in chocken så går den en liten sträcka till ca100m. Jag har bytt flotör,bytt tillbacka till luftburk från sportluftfilter,blåst ur förgasaren minst 5gr. försökt byta tillbacka till orginal rör från leovince v6ostrypt. bytt upp munstycke till 108 från 98, rengjort kran filtret, bytt slangar till och från förgasaren så att det inte skulle vara smuts i dem. men ingenting hjälper. börjar bli så JÄVLA trött på detta fel. den stannar alltid efter ca2km och ibland får man inte ens på den igen efter det utan man måste rulla hem den, vänta i några timmar och sedan KANSKE den startar. Behöver absålut hjälp. har testat nästan allt
Det kan kanske vara nåt elfel/glapp så att tändningen på nåt sätt slår av när du har kört dom där 2km? ta med en mätutrustning, nästa gång den stannar kollar du så att alla kablar får ström börja kanske med tandkabeln :)
idag tror jag att jag har fixat felet eftersom den har inte stanat på länge. höjde nålen från längst ner till näst högst upp, även skruvade jag lite på tomgångs skruven och luft skruven. efter det har jag kört ca 10km och inte stannat
Användarens profilbild
Swe2FX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Swe2FX »

Riejuman skrev: idag tror jag att jag har fixat felet eftersom den har inte stanat på länge. höjde nålen från längst ner till näst högst upp, även skruvade jag lite på tomgångs skruven och luft skruven. efter det har jag kört ca 10km och inte stannat
Ah bra hoppas det funkar nu då =)
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?! :D
Säljer min moppe nu ta och kolla in den ;),
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ju-rrx-06/
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

SickRazer`s Rieju projekt uppdaterat på förstasidan!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

gött, tack :D
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

undrar vad felet är på min Rieju då den knycker.
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

HAr problem med min mrx 07. när man väl får den till höga varv går den bra, men blöddrar på växel 1 o 2 har testat att snurra på luftskruven, har testat 84 94 104 munstycken vilket inte gjorde någon stor skillnad förutom att den 4-taktade med 104munstycket. JAg har några teorier, antingen smuts i förgasaren eller kanske fel på tändhatten, den är lite skruttig. Min pappa tror att det är fel på tändningen.... jag vill ha svar, börjar bli lite trött på den nu
Senast redigerad av Trinity den 24 september 2011, 00:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av viiktor15 »

nästa helg är jag förmodligen en stolt ägare av en Rieju smx 05 stunt :D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

viiktor15 skrev:nästa helg är jag förmodligen en stolt ägare av en Rieju smx 05 stunt :D
Bra skit!
Bild

Jag är odödlig
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Ingen som har svar?
Användarens profilbild
Patriku
Elmoped

Inlägg av Patriku »

Rieju mrt !!
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

Patriku skrev:Rieju mrt !!
vad jag sett av mrt är de väldigt klent byggda. någon som håller med elr? rrx är större stabilare och inte lika klena som mrt.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Riejuman skrev:
vad jag sett av mrt är de väldigt klent byggda. någon som håller med elr? rrx är större stabilare och inte lika klena som mrt.
Rieju MRT Competition är Crossbyggd med crossfjädring och gaffel och stuk.
Man får till och med en färdig Midrace 70cc setup om man köper en ny.
Så en MRT är hittills den hållbaraste och stabilast byggda växlade moppen hittills, men sen är den ju inte helt kostnadsfri heller. MRT Pro och den vanliga MRTn är byggda på nästan samma sätt.
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

SickRazer skrev:
Riejuman skrev:
Så en MRT är hittills den hållbaraste och stabilast byggda växlade moppen hittills, men sen är den ju inte helt kostnadsfri heller. MRT Pro och den vanliga MRTn är byggda på nästan samma sätt.
vafan får man en mopp me 70cc fabriks monterad?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

wille95 skrev:
SickRazer skrev:
Riejuman skrev: vad jag sett av mrt är de väldigt klent byggda. någon som håller med elr? rrx är större stabilare och inte lika klena som mrt.
vafan får man en mopp me 70cc fabriks monterad?
Haha, nej, motorn är helt original när man köper den men man får med 70cc, trimrör, större förgasare och allt man behöver om man vill använda den som en cross. Sitter redan en förstärkt och bättre balanserad originalvev i motorn från början.
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

undrar vad orginal setup är på en Rieju rrx 2007? Samt munstycke?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

D4NI3L´s Rieju uppdaterad på förstasidan!

Originalsetup på en RRX?
jaa du.. det sitter en 50cc på!
Årets Styrelsemedlem 2013
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

ja tycker att du borde klistra in bergstens Rieju i projekt delen.
1 den e fet
2 den e trimmad
3 det e en Rieju
4 därför
8) 8) 8)
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing

Inlägg av D4NI3L »

wille95 skrev:ja tycker att du borde klistra in bergstens Rieju i projekt delen.
1 den e fet
2 den e trimmad
3 det e en Rieju
4 därför
8) 8) 8)
Japp!
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

tänkte snart sälja moppen min så behöver rätta till felen före det. så Felet är att min Rieju rrx går bra på 1-3både höga varv och låga, men då det kommer till 4-6blödrar den på höga varv. jag har 98 i munstycke. allt är orginal förutom bak drevet som är 62 istället för 58 som är orginal. Är det större munstycket som det måste vara elr?
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

wille95 skrev:ja tycker att du borde klistra in bergstens Rieju i projekt delen.
1 den e fet
2 den e trimmad
3 det e en Rieju
4 därför
8) 8) 8)
:oops:
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av HondaPojkeN »

viiktor15 skrev:nästa helg är jag förmodligen en stolt ägare av en Rieju smx 05 stunt :D
Den med svart vita fälgar? :) Den har haft mycket problem med tändningen tänk på det. Men den är redigt fet!
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

Tja jag hittade en Rieju drac sport edition 02 för 7k som hade gått 6561 på mätaren, den var fin och välvårdad e det värt eller tror ni att motorn ger upp snart? :O

Btw är det AM6 eller am5 på 02 ??
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Nicke_95 skrev:Tja jag hittade en Rieju drac sport edition 02 för 7k som hade gått 6561 på mätaren, den var fin och välvårdad e det värt eller tror ni att motorn ger upp snart? :O

AM6 är det och om inget i motorn är bytt eller renoverat sen fabrikat så finns det stora chanser att du kommer ha en massa problem med den.
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

SickRazer skrev:
Nicke_95 skrev:Tja jag hittade en Rieju drac sport edition 02 för 7k som hade gått 6561 på mätaren, den var fin och välvårdad e det värt eller tror ni att motorn ger upp snart? :O

AM6 är det och om inget i motorn är bytt eller renoverat sen fabrikat så finns det stora chanser att du kommer ha en massa problem med den.
Om det står som det gör på mätaren så lär den knappast föra med sig stora problem :lol:

Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Bergsten skrev:
SickRazer skrev:

Om det står som det gör på mätaren så lär den knappast föra med sig stora problem :lol:
haha, just det^^ Tänkte att det var 6561 mil.
Du behöver inte oroa dig för något Nicke_95, köp den ;)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

SickRazer skrev:
Bergsten skrev:
SickRazer skrev: AM6 är det och om inget i motorn är bytt eller renoverat sen fabrikat så finns det stora chanser att du kommer ha en massa problem med den.
haha, just det^^ Tänkte att det var 6561 mil.
Du behöver inte oroa dig för något Nicke_95, köp den ;)
Ja, köp för fan.

Haha, kult liv att ha kört 6561 mil på 9 år...

Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

Tack för hjälpen jag har en Derbi xtreme men jag tror jag ringer på den i helgen VILL HA EN Rieju!!!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Nicke_95 skrev:Tack för hjälpen jag har en Derbi xtreme men jag tror jag ringer på den i helgen VILL HA EN Rieju!!!
Rieju FTW! :P
Skriv svar