Variator - tråden (kopplingsfjädrar,tryckfjäder,vikter m.m )

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Kindvall skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
Kindvall skrev:Någon som vet hur man kan få en aerox org kopplig att gräppa bättre för min slirar ganska mycket, blir lite böttre när den blir varm

Tack på förhand :D
Om den slirar ska du byta till hårdare tryckfjäder. Men inte mkt hårdare. Har du för hård blir det bara effekförlust. ;)
moppen är trimmad o chit har hållt på ett tag o alla fjädrar och vikter är bytta och den har gått bättre det e nu den har börjat slira lite och kopplingen e ju inte precis :P
Kanske remmen som börjar bli nött så den inte greppar lika bra. Lr fjädern som börjar mjukna upp för att den är annvänd (Det med fjädern är bara om du har använt den skapligt mkt) :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Kindvall
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 383
Blev medlem: 2 juli 2009, 20:13
Ort: Ronneby,Blekinge

Inlägg av Kindvall »

Jetforce_Dahlin skrev:
Kindvall skrev:
Jetforce_Dahlin skrev: Om den slirar ska du byta till hårdare tryckfjäder. Men inte mkt hårdare. Har du för hård blir det bara effekförlust. ;)
moppen är trimmad o chit har hållt på ett tag o alla fjädrar och vikter är bytta och den har gått bättre det e nu den har börjat slira lite och kopplingen e ju inte precis :P
Kanske remmen som börjar bli nött så den inte greppar lika bra. Lr fjädern som börjar mjukna upp för att den är annvänd (Det med fjädern är bara om du har använt den skapligt mkt) :P
har kört hela sommaren och då var rem och fjädrar nytt :wink:
Smooth as a butterfly, sting like a bee
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Kindvall skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
Kindvall skrev:moppen är trimmad o chit har hållt på ett tag o alla fjädrar och vikter är bytta och den har gått bättre det e nu den har börjat slira lite och kopplingen e ju inte precis :P
Kanske remmen som börjar bli nött så den inte greppar lika bra. Lr fjädern som börjar mjukna upp för att den är annvänd (Det med fjädern är bara om du har använt den skapligt mkt) :P
har kört hela sommaren och då var rem och fjädrar nytt :wink:
Då borde det inte vara det. Men du kan ju alltid kolla :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
lofgreno
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 11 maj 2010, 20:19
Ort: växjö

Inlägg av lofgreno »

Vet inte om det är korrekt tråd men testar.


Vilket luftfilter bör jag ha till min speedfight 2? Mitt nuvarande är öppet så när de regnar så går inte mopeden framåt utan att jag har en plastpåse eller dylikt över filtret.

Så vilket bör jag köpa som inte är för dyrt? Ska helst låta som fan vilket mitt nuvarande gör ^^
Gilera DNA -01
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

lofgreno skrev:Vet inte om det är korrekt tråd men testar.


Vilket luftfilter bör jag ha till min speedfight 2? Mitt nuvarande är öppet så när de regnar så går inte mopeden framåt utan att jag har en plastpåse eller dylikt över filtret.

Så vilket bör jag köpa som inte är för dyrt? Ska helst låta som fan vilket mitt nuvarande gör ^^
sitter ditt luftfilter i variatorn så är det här rätt tråd.
Braap Braaaap
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

lofgreno skrev:Vet inte om det är korrekt tråd men testar.


Vilket luftfilter bör jag ha till min speedfight 2? Mitt nuvarande är öppet så när de regnar så går inte mopeden framåt utan att jag har en plastpåse eller dylikt över filtret.

Så vilket bör jag köpa som inte är för dyrt? Ska helst låta som fan vilket mitt nuvarande gör ^^
Detta är varriatortråden. Det där kan du ta i vanliga öpnna scooter forumet :P
Men nu när jag ändå svarar :P
Här är malossi e5(box). Jag kör med samma, men utan box. Det funkar finfint
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7449
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
chrille73
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 september 2010, 11:02

polini sport 70cc+dellorto blackedition 21mm

Inlägg av chrille73 »

tjena! ska som rubriken säger ha på ett polini sport 70cc med en 21mm dellorto blackedition förgasare på min typhoon -02. skulle vilja ha tips på villka vikter, kopplingsfjädrar och villken tryckfjäder jag ska använda till detta. / chrille
chrille73
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 september 2010, 11:02

Re: polini sport 70cc+dellorto blackedition 21mm

Inlägg av chrille73 »

chrille73 skrev:tjena! ska som rubriken säger ha på ett polini sport 70cc med en 21mm dellorto blackedition förgasare på min typhoon -02. skulle vilja ha tips på villka vikter, kopplingsfjädrar och villken tryckfjäder jag ska använda till detta. / chrille
får hem grejorna idag, vore jättetacksam om någon tog sig tid o hjälpte mig här!!!
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Re: polini sport 70cc+dellorto blackedition 21mm

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

chrille73 skrev:
chrille73 skrev:tjena! ska som rubriken säger ha på ett polini sport 70cc med en 21mm dellorto blackedition förgasare på min typhoon -02. skulle vilja ha tips på villka vikter, kopplingsfjädrar och villken tryckfjäder jag ska använda till detta. / chrille
får hem grejorna idag, vore jättetacksam om någon tog sig tid o hjälpte mig här!!!
Om du får hem sakerna idag så är det ju bara att prova dig fram. Tryckfjädern behöver du inte byta så länge remmen inte slirar. Lr snarare du SKA inte byta den om den inte slirar :P
Men släng på dem hårdaste koplingsfjädrarna. Vikter vet jag dock inte. Vet inte vilken variator du har.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
chrille73
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 september 2010, 11:02

Re: polini sport 70cc+dellorto blackedition 21mm

Inlägg av chrille73 »

Jetforce_Dahlin skrev:
chrille73 skrev:
chrille73 skrev:tjena! ska som rubriken säger ha på ett polini sport 70cc med en 21mm dellorto blackedition förgasare på min typhoon -02. skulle vilja ha tips på villka vikter, kopplingsfjädrar och villken tryckfjäder jag ska använda till detta. / chrille
får hem grejorna idag, vore jättetacksam om någon tog sig tid o hjälpte mig här!!!
Om du får hem sakerna idag så är det ju bara att prova dig fram. Tryckfjädern behöver du inte byta så länge remmen inte slirar. Lr snarare du SKA inte byta den om den inte slirar :P
Men släng på dem hårdaste koplingsfjädrarna. Vikter vet jag dock inte. Vet inte vilken variator du har.
kollade va det satt för vikter i och dom vägde typ 7.5g tror jag. e väl antagligen original vikterna. så jag ska ha på de hårdaste kopplingsfjädrarna då alltså?
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Hårdaste kopplingsfjädrarna, typ 5 - 5,5 - 6g vikter. Och tryckfjädern byter du bara om remmen slirar. Kanske lite lättare vikter ändå eftersom du skulle stunta :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
chrille73
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 september 2010, 11:02

ska INTE stunta...

Inlägg av chrille73 »

jag ska inte stunta...men tack ändå för hjälpen... :P
Jetforce_Dahlin skrev:Hårdaste kopplingsfjädrarna, typ 5 - 5,5 - 6g vikter. Och tryckfjädern byter du bara om remmen slirar. Kanske lite lättare vikter ändå eftersom du skulle stunta :P
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Re: ska INTE stunta...

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

chrille73 skrev:jag ska inte stunta...men tack ändå för hjälpen... :P
Jetforce_Dahlin skrev:Hårdaste kopplingsfjädrarna, typ 5 - 5,5 - 6g vikter. Och tryckfjädern byter du bara om remmen slirar. Kanske lite lättare vikter ändå eftersom du skulle stunta :P

Haha, läste på fel inlägg när jag tyckte du sa att du skulle stunta :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
wcat
Svårstartad skrothög
Inlägg: 198
Blev medlem: 3 oktober 2010, 09:29

Inlägg av wcat »

vad ska man ha på baotian om man ska ha fart och styrka?/72cc på. kopplings fjädrar? tryck fjädrar?
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

wcat skrev:vad ska man ha på baotian om man ska ha fart och styrka?/72cc på. kopplings fjädrar? tryck fjädrar?
Släng på dem hårdaste kopplingsfjädrarna du har. För jag antar att du inte har så hårda så motorn inte orkar få ut kopplingen :P Det gör så moppen kommer varva mer innan den åker iväg och där med få bättre acc. Kommer dock inte göra ngt med topp. TryckfjädER inte tryckfjädRAR :P Den byter du bara om remmen slirar, annars resulterar det bara i effektförlust.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
janke
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 februari 2009, 18:57
Ort: västerås

Inlägg av janke »

kan nån länka en tryck fjäder och kopplings fjädrar till mig har försökt men blir bara förvirrad när man läser. kör me bara effekt rör endast :lol:
samuelfrick
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 14 oktober 2010, 19:52

Inlägg av samuelfrick »

vad ska man ha för vikter om man vill ha bättre axx på en orginal scooter ?
moppeboii
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 20 augusti 2010, 13:31

Inlägg av moppeboii »

Någon som vet vad det är för mått/vikt på orginalvikter på en Daelim S-Five?
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

janke skrev:kan nån länka en tryck fjäder och kopplings fjädrar till mig har försökt men blir bara förvirrad när man läser. kör me bara effekt rör endast :lol:
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=3764
Kopplingsfjädrar

http://www.twostroke.se/product.asp?product=18340
Tryckfjäder

Skulle varit bra om du skrev vad du hade för moppe. Tur att jag såg på din bild :P
Tryckfjädern ska du bara byta om remmen slirar. Om den inte slirar och du byter så kommer det ändast leda till remslitage och effektförlust. Kopplingsfjädrarna kan du byta hej villt. Rekomenderar hårdaste.

vad ska man ha för vikter om man vill ha bättre axx på en orginal scooter ?
Vikterna gör bara så att moppen varvar mer. Du behöver byta kopplingsfjädrar, rekomenderar till dig som har orginal att kanske ta medelhårda :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Maxsintring
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 11 oktober 2010, 18:47

Inlägg av Maxsintring »

koffepro skrev:någon som vet va de är för storlek på variator vikterna på en pgo g-max? tror den har någon kopia av liggande minareli har jag för mig iallafall :?:
8,5g om jag har rätt, precis som big-max som jag har
Användarens profilbild
vh
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 mars 2010, 14:16
Ort: onsala
Kontakt:

Inlägg av vh »

vad ska jag ha för vikter till detta set up ? polini 70 sport , zx rör , 17.5mm förgasare , Hebo sport luft, stage 6 koppling , dragen v-ring ?? snabba svar tack :) byter för mina orginal e för slitna , vill ha axx :P
som hjälpt mig mycke me moppen hittils !!". aa shena... jag har fixat allt och då har vaktat alla verktyg xD
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

mkt axx av variatorkit?

Inlägg av Nutbreaker »

Tjena, jag har en yamaha slider 00 och jag undrar om man får mycket effekt av variatorkit? nu har jag Hebo rör och helt urpluggad. tips på andra saker man kan fixxa för att få bättre axx?? jag ska nog köpa ett zx rör av en polare men vill ju ha riktigt bra axx!! Tacksam för svar!
Användarens profilbild
Eklund
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 20 augusti 2010, 19:57
Ort: Sollentuna

Inlägg av Eklund »

Tjena tjena :)
Min aerox vill inte varva på en gång, utan det tar ett tag. Undrar vad det kan vara, har tänkt att det kan vara antingen min tryckfjäder som är skit hård så motorn inte riktigt orkar trycka ihop den. eller om det är kopplingsfjädrarna, har typ medel nu:)
Min setup står nedanför, fast det är en stage6 racing cylinder som jag har problem med.
Tack i förhand! :)
Aerox 03
MHR Team 2 70cc (portad av proove)
Malossi overrange
Stage6 PWK 28mm
Stage6 v-force
Stage6 Koppling MKII (107mm)
Stage6 Kopplingsklocka
Metrakit Pro Race vev
Roost Rör specialbeställt för high-end
Italkit Analog
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

Tjena, jag har en orginal koppling med orginal kopplingsfjädrar och var ute idag och tog bort de orginala kopplingsfjädrarna och sen när jag skulle sätta dom nya Hebos Expert blå 80%+ så är dom så hårda så jag får inte dit dom är det någon som har några tips? (jag har kollat guiden här på Twostrokerider men dem är för hårda.
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 20 november 2009, 23:59

Inlägg av Aerox_Isse »

tjenare, vet någon vad jag ska ha för kopplingsfjädrar till ett leovince zx? lätta, mellan eller hårda?
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Användarens profilbild
twooky
Svårstartad skrothög
Inlägg: 150
Blev medlem: 10 augusti 2010, 12:08
Ort: Örebro

Inlägg av twooky »

någon som vet orginal viktgram på cpi oliver city?
och hur mycket bör man gå ner om man drar v-ringen?
Användarens profilbild
wcat
Svårstartad skrothög
Inlägg: 198
Blev medlem: 3 oktober 2010, 09:29

Inlägg av wcat »

Jetforce_Dahlin skrev:
janke skrev:kan nån länka en tryck fjäder och kopplings fjädrar till mig har försökt men blir bara förvirrad när man läser. kör me bara effekt rör endast :lol:
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=3764
Kopplingsfjädrar

http://www.twostroke.se/product.asp?product=18340
Tryckfjäder

Skulle varit bra om du skrev vad du hade för moppe. Tur att jag såg på din bild :P
Tryckfjädern ska du bara byta om remmen slirar. Om den inte slirar och du byter så kommer det ändast leda till remslitage och effektförlust. Kopplingsfjädrarna kan du byta hej villt. Rekomenderar hårdaste.

vad ska man ha för vikter om man vill ha bättre axx på en orginal scooter ?
Vikterna gör bara så att moppen varvar mer. Du behöver byta kopplingsfjädrar, rekomenderar till dig som har orginal att kanske ta medelhårda :P
jag löste det går som satan nu :D .. baotian :oops:
hur mycket en anka försöker så kan den aldrig bli en svan
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Hoppas någon svarar, behöver svar relativt snabbt. :)

Behöver hjälp med vilka vikter jag ska ha till min setup (upp till 1 grams skillnad ungefär) Original viktern "smälte" och behöver verkligen veta vilka jag ska ha, då jag inte orkar köpa hela sortimentet. Det är en speedfight 2 med..

stage6 49cc (ALU)
12mm förgasare 110 munst.
Öppet sportluft
Hebo NK performance rör.


Och sen när jag även är här.. ska köpa en Fly clutch snart, blir det någon som helst fara för motorn om jag väljer dom hårdaste kopplingsfjädrarna? (Jag tänker på de gröna, 140% starkare) för vill ha en riktigt kvick start. Och fly clutch är väl bästa om man inte har tänkt racea..?
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010
Inlägg: 1730
Blev medlem: 30 augusti 2008, 22:40
Ort: Luleå

Inlägg av HasSse666 »

Bild
Naraku HS (High Speed) Variator

Någon som mätt diametern på denna?
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

Sockan skrev:Hoppas någon svarar, behöver svar relativt snabbt. :)

Behöver hjälp med vilka vikter jag ska ha till min setup (upp till 1 grams skillnad ungefär) Original viktern "smälte" och behöver verkligen veta vilka jag ska ha, då jag inte orkar köpa hela sortimentet. Det är en speedfight 2 med..

stage6 49cc (ALU)
12mm förgasare 110 munst.
Öppet sportluft
Hebo NK performance rör.


Och sen när jag även är här.. ska köpa en Fly clutch snart, blir det någon som helst fara för motorn om jag väljer dom hårdaste kopplingsfjädrarna? (Jag tänker på de gröna, 140% starkare) för vill ha en riktigt kvick start. Och fly clutch är väl bästa om man inte har tänkt racea..?
jag har speedfight har s6 sport pro variator nu med 10 g vikter funkar perfekt innan det med orginal variator körde jag på 6.5 och har typ samma setup som dig så det borde funka :)
Användarens profilbild
Weelie
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 8 juli 2010, 10:57

Inlägg av Weelie »

vilka vikter ska jag ha till denna setup?
Det sitter 8 grams vikter nu. ska börja stunta mer och jag vill ha ner effect kurvan den kommer vid 25-30 kmh vill ha den typ vid 10 kmh behöver hjälp snabbt :lol:

Malossi - Cylinderkit (MHR Replica) 70cc
stage 6 pro (rör)
Dellorto - Förgasare (Black Racing) PHBG 21 mm
Malossi - Membran (Racing)
Malossi - Koppling (Delta MHR) 107mm
BCD - Luftfilter (MAXI)
Malossi - Drivrem (X-Kevlar)
Stage6 - Vevparti (HPC)
:lol:
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Weelie skrev:vilka vikter ska jag ha till denna setup?
Det sitter 8 grams vikter nu. ska börja stunta mer och jag vill ha ner effect kurvan den kommer vid 25-30 kmh vill ha den typ vid 10 kmh behöver hjälp snabbt :lol:

Malossi - Cylinderkit (MHR Replica) 70cc
stage 6 pro (rör)
Dellorto - Förgasare (Black Racing) PHBG 21 mm
Malossi - Membran (Racing)
Malossi - Koppling (Delta MHR) 107mm
BCD - Luftfilter (MAXI)
Malossi - Drivrem (X-Kevlar)
Stage6 - Vevparti (HPC)
:lol:
Bästa alternativet är ju att testa dig fram... Men jag skulle kanske tro mellan 3,5-4,5 :D


Jag har bara en liten fråga ... När ska man byta tryckfjäder, och blir det bättre acc eller nåt liknande om man byter den ? :)
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
roxor_boxor
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 29 april 2010, 20:07

70cc, tryckfjäder ?

Inlägg av roxor_boxor »

hej !

skulle behöva lite guide med val utav tryckfjäder

setup:
polini sport 70cc
s6 pro replica
17.5mm förg
sportluftfilter
vikter,fjädrar,variator.

skulle +50 passa ? jag har ingen erfarenhet utav hur mkt man måste ändra då man trimmar, men jag känner just nu att motorn varvar somfan och det är inte mkt som händer,
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Re: 70cc, tryckfjäder ?

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

roxor_boxor skrev:hej !

skulle behöva lite guide med val utav tryckfjäder

setup:
polini sport 70cc
s6 pro replica
17.5mm förg
sportluftfilter
vikter,fjädrar,variator.

skulle +50 passa ? jag har ingen erfarenhet utav hur mkt man måste ändra då man trimmar, men jag känner just nu att motorn varvar somfan och det är inte mkt som händer,
Om motorn varvar som fan och inget händer så ska du byta till tyngre vikter. Och hårdare kopplingsfjädrar om du vill att den ska varva mer innan den börjar röra på sig (så du får mer drag från början)
Tryckfjädern ska du bara byta om remmen slirar, byter du den annars så åstakommer du enbart: Mer slit på remmen, effektförlust och smalare plånbok ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

RacingTobbe skrev:
Weelie skrev:vilka vikter ska jag ha till denna setup?
Det sitter 8 grams vikter nu. ska börja stunta mer och jag vill ha ner effect kurvan den kommer vid 25-30 kmh vill ha den typ vid 10 kmh behöver hjälp snabbt :lol:

Malossi - Cylinderkit (MHR Replica) 70cc
stage 6 pro (rör)
Dellorto - Förgasare (Black Racing) PHBG 21 mm
Malossi - Membran (Racing)
Malossi - Koppling (Delta MHR) 107mm
BCD - Luftfilter (MAXI)
Malossi - Drivrem (X-Kevlar)
Stage6 - Vevparti (HPC)
:lol:
Bästa alternativet är ju att testa dig fram... Men jag skulle kanske tro mellan 3,5-4,5 :D


Jag har bara en liten fråga ... När ska man byta tryckfjäder, och blir det bättre acc eller nåt liknande om man byter den ? :)
Sry för dubbelpost.
Som nyss sagt ska du bara byta den om remmen slirar. Det gör du för att det ska vara lite mer tryck från sidorna så den inte slirar lika mkt :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Skriv svar