Piratenns Rossi Runner!

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Piratenn
Elmoped
Inlägg: 125
Blev medlem: 30 juni 2014, 22:08
Ort: Götet!

Piratenns Rossi Runner!

Inlägg av Piratenn »

Gilera Runner Valentino Rossi Edition
Bild

HISTORIA
[spoiler]Det började med att jag sålde av min förra moped, min Furia som jag haft ett tag. Direkt efter försäljningen var jag ständigt på jakt på något nytt, något lite mer ovanligt, då såg jag denna grymt snygga Gilera Runnern i blått, ringde till honom och köpte den två dagar senare för endast 7000 spänn! riktigt nöjd över vad jag fick den för!
Sedan sökte jag runt lite och hittade knappt några Runner projekt på svenska sidor så då tog jag chansen att göra något unikt!

Detta stylingprojekt kommer vara extremt kul och lärorikt då jag aldrig pillat på scooter mopeder innan!

Stay tuned! //Piratenn[/spoiler]

VAD SKALL GÖRAS? :roll:
[spoiler] :lol: = FIXAT!
:!: = Påväg
:idea: = Inte än

Nya handtag :idea:
Annan framkåpa :lol:
Sponsor dekaler :!:
Vindskyddet från en 180cc :idea:
Styling nät/ kolfiber :!:
Höjningsats :idea:
SSP Fotpinnar :idea:
SSP EVO Kick :idea:
Tonade ev. Genomskinliga lamp glas :idea:
Angel eyes :lol:
Sadelöverdrag :idea:
[/spoiler]

UPPDATERING 4!!

[spoiler]Hänt rätt mycket sen sist! Igår lackades variator kåpan svart, snyggade även till den med en ''46'' dekal i kolfiber!
köpte en framkåpa och kolfiberfilm idag och började skruva o klistra när jag kom hem.. började med att sätta kolfiber film på glasskärmen på styret som blev hyffsat bra, blev lite rynkigt längst ner men de e la' inte så noga ;) här kommer lite bilder på moppen tagna idag när jag var borta o köpte mer kolfiber!
Bild
Blev mycket snyggare med den nya framkåpan!
Bild
Och när jag hade kommit hem så skruvade jag loss framkåpan och börja modda lite med kolfibern.. det slutade såhär!
Bild
Tycker det blev riktigt sportigt!
Det var allt för idag! ska försöka beställa hem lite nya delar så snart som möjligt, hörs då! //PIRATENN and out! [/spoiler]

UPPDATERING 3

[spoiler] Tjena! har varit lite segt då moppen varit lite in och ut från verkstad. Slutade med att dem fick byta ut hela flottören och packningarna i förgasaren, men nu är allt fixat och färdigt! har även lite bilder på angel eyes'en som även kommer finnas en guide till här
Men här kommer ett par bilder på start till slut!

Angel eyes fastlimmade och kablar dragna
Bild
Glas tillbaka satt och press under natten för att fogen ska hålla tätt
Bild
RESULTAT!!!!
Bild
Bild
Det var allt för den här gången! hörs i nästa update![/spoiler]


UPPDATERING 2

[spoiler] Detta blir en text uppdatering då moppen nu står på verkstad, den läckte bensin och då jag är okunnig inom scooter mopeder så lämnade in den till Motocity här i Göteborg. Dem fixade den och även bytte lite grejer som tändstift, oljerem, insug och gav den en hel service. varför den läckte var för att dem som hade den innan hadde lagat ''överflöds-slangen'' med eltejp och smältlim. Så dem fixade det och jag fick hem moppen, fick hem moppen och den gick asbra, dagen efter gick den inte alls... visade sig att något i flottören var paj också så nu är den inne igen för att fixas.
Vad som har hänt annars är Gilera dekaler och Angel Eyes! känner redan att detta projekt kommer bli en av Sveriges mest unika Runner! När jag får hem moppen kommer den få en riktig photoshoot och så kommer jag lägga upp hur jag gick tillväga med angel eyes'en!

//Piratenn [/spoiler]

UPPDATERING 1

[spoiler]Tjena alla TSR'are och HAPPY HALLOWEEN:twisted:
Nu var det dags för min första uppdatering i detta projekt! Det kommer bara vara lite bilder på hur den ser ut i nuläget! här kommer dem!
Bilder från när jag köpte den!
BildBildBild

Bilder från idag!
Bild
BildBild

Hemmagjorda dekaler 8)[/spoiler]

Ha det bra! OCH KOMMENTERA NU!

Piratenn.
Senast redigerad av Piratenn den 13 december 2015, 21:33, redigerad totalt 1 gånger.
MH Furia -00 SÅLD
Gilera Runner -00

Följ mitt projekt! (Klicka Bilden)
Bild[/url]
Användarens profilbild
Piratenn
Elmoped
Inlägg: 125
Blev medlem: 30 juni 2014, 22:08
Ort: Götet!

Inlägg av Piratenn »

Ny uppdatering!!! KOMMENTERA NU!!!
MH Furia -00 SÅLD
Gilera Runner -00

Följ mitt projekt! (Klicka Bilden)
Bild[/url]
Användarens profilbild
Piratenn
Elmoped
Inlägg: 125
Blev medlem: 30 juni 2014, 22:08
Ort: Götet!

Inlägg av Piratenn »

Ny update! är det ens någon som läser? :(..
MH Furia -00 SÅLD
Gilera Runner -00

Följ mitt projekt! (Klicka Bilden)
Bild[/url]
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Angel eyesen blev riktigt bra!!

Det blir inget trim? :)

Följer!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Piratenn
Elmoped
Inlägg: 125
Blev medlem: 30 juni 2014, 22:08
Ort: Götet!

Inlägg av Piratenn »

Angel eyesen blev riktigt bra!!

Det blir inget trim? Smile

Följer!
Vet inte riktigt än, ska få ihop en budget för styling först så får jag se vad som kommer upp senare!
MH Furia -00 SÅLD
Gilera Runner -00

Följ mitt projekt! (Klicka Bilden)
Bild[/url]
Skriv svar