MH RYZ projekt ( Projekt X v2 )

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

tss
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 11 januari 2014, 02:50
Ort: vinninga

MH RYZ projekt ( Projekt X v2 )

Inlägg av tss »

Då var det dags för ett nytt projekt å denna gången är det en crossmodel precis som mitt första projekt som jag höll på med för drygt ett år sen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kHbdlbNFT1s[/youtube]

När jag hämtade den såg den ut så här och det va en färgsättning jag inte riktigt va nöjde med så bestämde mig för att lacka om den.
Bild

så här blev det iallafall
från start till klart

Bild

Bild

Bild

Bild

tanken är att det ska bli supermotard så det kommer på nästa uppdatering[youtube][/youtube][youtube][/youtube]
Senast redigerad av tss den 20 oktober 2014, 06:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Kul med ett RYZ-projekt :) kommer du kora med gjutna eller ekrade fälgar? Ärligt talat tyckte jag den var snyggare i röd-vitt :p men det är ju en smaksak
Nels, Nels, Pelsnernels!
tss
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 11 januari 2014, 02:50
Ort: vinninga

Inlägg av tss »

Pelsnernels skrev:Kul med ett RYZ-projekt :) kommer du kora med gjutna eller ekrade fälgar? Ärligt talat tyckte jag den var snyggare i röd-vitt :p men det är ju en smaksak
jag har ekrade fälgar då jag tycker det ser mer uppkäftigt ut men får jag tag i ett par gjutna så kanske dom åker på i någon frän färg.

bilderna ger ingen rättvisa till den verkliga färgen som är på den nu då allt är så mycket ljusare, i själva verket är den mer KTM orange
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Vad blir det för setup? :twisted:
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Max99
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 22 september 2013, 18:42
Ort: Alingsås

Inlägg av Max99 »

Följer :D
Derbi is tha shit ^^
tss
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 11 januari 2014, 02:50
Ort: vinninga

Inlägg av tss »

Revilz skrev:Vad blir det för setup? :twisted:
jag funderar på 80cc eller om jag drar till med 110cc. ska se hur växellåda mm ser ut i den så man inte drar till med allt för mycket på en allt för sliten motor.
tss
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 11 januari 2014, 02:50
Ort: vinninga

Inlägg av tss »

Max99 skrev:Följer :D
great ;P
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

tss skrev:
Revilz skrev:Vad blir det för setup? :twisted:
jag funderar på 80cc eller om jag drar till med 110cc. ska se hur växellåda mm ser ut i den så man inte drar till med allt för mycket på en allt för sliten motor.
Satsa på 110 för det är så ovanligt :)
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
tss
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 11 januari 2014, 02:50
Ort: vinninga

Inlägg av tss »

Revilz skrev:
tss skrev:
Revilz skrev:Vad blir det för setup? :twisted:
jag funderar på 80cc eller om jag drar till med 110cc. ska se hur växellåda mm ser ut i den så man inte drar till med allt för mycket på en allt för sliten motor.
Satsa på 110 för det är så ovanligt :)
jag ska kolla hur motorn ser ut och låter det avgöra :P å det blir ju en ganska saftig kostnad med :P 5.648kr får cylinderkit och vev
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

tss skrev:[spoiler]
Revilz skrev:
tss skrev: jag funderar på 80cc eller om jag drar till med 110cc. ska se hur växellåda mm ser ut i den så man inte drar till med allt för mycket på en allt för sliten motor.
Satsa på 110 för det är så ovanligt :)
[/spoiler]

jag ska kolla hur motorn ser ut och låter det avgöra :P å det blir ju en ganska saftig kostnad med :P 5.648kr får cylinderkit och vev
Och sen är det _JÄÄÄVLIGT_ mycket mera jobb och kunskaper som krävs för att få parmakiten att gå bra, kolla in rexxys 110cc projekt.
Inte ens i närheten utav att vara värt att skaffa parmakit 110cc.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

tss skrev:
Revilz skrev:
tss skrev: jag funderar på 80cc eller om jag drar till med 110cc. ska se hur växellåda mm ser ut i den så man inte drar till med allt för mycket på en allt för sliten motor.
Satsa på 110 för det är så ovanligt :)
jag ska kolla hur motorn ser ut och låter det avgöra :P å det blir ju en ganska saftig kostnad med :P 5.648kr får cylinderkit och vev
Avråder dig starkt från parmakit 110cc. Släng ett getöga på rexxys Derbi 110cc så kommer du nog förstå varför. Min röst går till Rt 70/95cc. Båda två kan piska parmakit trots mindre cylindervolym. Lycka till :)
tss
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 11 januari 2014, 02:50
Ort: vinninga

Inlägg av tss »

LinkanTuning skrev:
tss skrev:
Revilz skrev: Satsa på 110 för det är så ovanligt :)
jag ska kolla hur motorn ser ut och låter det avgöra :P å det blir ju en ganska saftig kostnad med :P 5.648kr får cylinderkit och vev
Avråder dig starkt från parmakit 110cc. Släng ett getöga på rexxys Derbi 110cc så kommer du nog förstå varför. Min röst går till Rt 70/95cc. Båda två kan piska parmakit trots mindre cylindervolym. Lycka till :)
visste att det skulle bli mycket jobb med 110 men får se om jag känner att det är värt det. kan ju börja med en 80 eller 90 till att börja med å se vad man kan skrämma upp det till till en början.
tss
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 11 januari 2014, 02:50
Ort: vinninga

Inlägg av tss »

Hampu skrev:
tss skrev:[spoiler]
Revilz skrev: Satsa på 110 för det är så ovanligt :)
[/spoiler]

jag ska kolla hur motorn ser ut och låter det avgöra :P å det blir ju en ganska saftig kostnad med :P 5.648kr får cylinderkit och vev
Och sen är det _JÄÄÄVLIGT_ mycket mera jobb och kunskaper som krävs för att få parmakiten att gå bra, kolla in rexxys 110cc projekt.
Inte ens i närheten utav att vara värt att skaffa parmakit 110cc.
visste att det skulle bli mycket jobb med 110 men får se om jag känner att det är värt det. kan ju börja med en 80 eller 90 till att börja med å se vad man kan skrämma upp det till till en början.
tss
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 11 januari 2014, 02:50
Ort: vinninga

Re: MH RYZ projekt ( Projekt X v2 )

Inlägg av tss »

videoupdate
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kHbdlbNFT1s[/youtube]
Skriv svar