Linkans forshaga shopper projekt! update 6. Årsmodell 1982!

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Linkans forshaga shopper projekt! update 6. Årsmodell 1982!

Inlägg av LinkanTuning »

Linus forshaga shopper projekt!

PRESENTATION
Hej! jag heter Linus och välkomna till mitt forshaga shopper projekt!
Jag inhandlade mig en forshaga shopper för 3 dagar sedan för 1000 svenska riksdaler, riktigt bra pris om man frågar mig!

Det som kommer göras i detta projekt är att renovera den totalt (hade jag tänkt) lackas mm. Det kommer komma trim så småning om så oroa er inte om det.

HISTORIA
Jag har hållit på med mopeder i lite över ett halvår, så jag är lite av en snabb lärd färsking inom mopeder :wink: Jag köpte mig då en Derbi drd pro som jag har "stylat" så den blir lite personlig.

I övrigt har jag kört cross sedan jag varit 5år då pappa rullade in en liten Yamaha pw50, sedan köpte vi en Aprillia 50cc som jag otroligt nog har kvar, sedan klassade jag upp mig till 65cc när jag gjorde min cross debut i tävling. Efter det har det fortsatt till en 150cc fyrtakt som nu ska säljas för att köpa en 250cc fyrtakt eller 125cc tvåtakt. Så det är en hel del crossåkande (sammanlagt hela 10 år)



MÅL
Jag har några mål med denna,
1:Få den i ett så pass bra skick att jag vågar ta den till skolan.
2:Ha en helvetes massa skoj i den såklart!
3:Inte bli utskrattad allt för mycket :wink:
4:lära mig laga sprickor mm i glasfiber

ATT GÖRA LISTA
Egentligen kan denna bli så lång som helst men kan ju börja med de sakerna jag planerat. Listan kommer fyllas på allt eftersom.
Få den att fungera, tändspolen är död. (Kondensatorn måste bytas) (KLART)
Lacka om chassi, troligen orginal röd eller laser blå. (ändrade planer)
Lacka om allt som behöver lackas. (PÅGÅENDE)
Fixa bättre fotplåt då den rostat lite. (KLART)
Frächa upp den! (PÅGÅENDE)
Montera någon form av ljudsystem i den!(KLART)
Laga alla sprickor i chassit. (KLART)

SETUP
Vad jag vet är allt original nu. Detta kommer ändras på lite senare i projektet. Men tro mig, man VILL INTE köra snabbare än 45km/h i en cp låda!
(3,5HK CYLINDER OCH STÄLLBART MUNSTYCKE BESTÄLLT)

BILDER VID PROJEKTSTART
[spoiler]
Bild

Bild

Bild

Bild

En spricka som ska lagas
Bild

Det var allt för mig denna gång, se nu till att kommentera!!
[/spoiler]

UPDATE 1 (10/5 14)
[spoiler]
Då var det dags igen.

kan ju börja med att säga att jag lackat det mesta på bakpartiet då någon klåpare lackat lite blått på den… det var snabbt gjort men helt ok resultat. kommer troligen bli den färgen shoppern kommer bli sen.
här har ni en bild på bakpartiet som jag lackat. Tog även bort den spruckna lampan och lackade stänkskärmen och handtaget svart. korgen blev silvrig.
Bild
sedan har jag fixat bättre fotplåt. riktigt skönt att ha något ordentligt under fötterna. bild före
Bild
Gjorde en mall till plåten
Bild
kapade ut en bit rostfritt stål, hade varit bättre med durkplåt :wink:
Bild
prov monterar plåten
Bild
sedan monterade jag en bit mässmata på den
Bild
tyckte det blev helt ok, inte optimalt men ok.

sedan drog jag en sväng till biltema och jula och inhandlade mig lite små saker.
Bild

Nu börjar grovjobbet… här har jag slipat upp en spricka som ska lagas
Bild
lägger på lite polyester och glasfiberväv (första gången jag gör detta så reta inte mitt resultat,. jag kommer förbättra mig! :wink:) jag la på tre lager glasfiberväv på utsidan och två på insidan.
Bild
vill tacka (sebbe-tuning) för alla tips, stort tack till dig :wink:

efter lite slipning (ca:15 min) tyckte redan jag fick det lite jämnare
Bild

lackade även (höger) stänkskärm lite snabbt, tyckte det blev mycket frächare än fula rostfläckar..
Bild
sadelöverdraget såg dock lite skabbigt ut på bilden, den är mycket frächare nu:wink:

BONUS: jag kan passa på att läga upp en bild på 4 av våra åk, har en till i garaget :wink: Bild
vi har pulverlackat ramen på hondan och fräschat upp den rejält (mitt senaste projekt) till salu nu!

TACK FÖR ATT NI KOLLAR PÅ PROJEKTET, SE NU TILL ATT KOMMENTERA SÅ MAN ORKAR UPPDATERA PROJEKTET. VI SES PÅ FRIHAMNEN DEN 17:DE MAJ[/spoiler]

UPDATE 2 (3/6 14)

[spoiler] Tjena! Hänt mycket grejer sedan förra uppdateringen. Motorn har plockats bort, tändspole har införskaffats, oljan är tömd, sprickor har lagats i chassit, vindrutan är borttagen, siren har monterats, och så har det slipats en hel del.

Jag kan börja med att säga att jag införskaffat mig en tändspole, den kostade 500 spänn… Jag monterade den och javisst lika död endå.
Bild
ja troligen har kondensatorn gått i graven tillsammans med den gamla tändspolen som brann upp. Så jag bestämde mig för att montera av motorn eftersom det är så förbaskat svårmeckat i forshagan. så jag lyfte av motorn på ca en 45 min. När motorn endå var av kunde jag inte låta bli att öppna motorn. Helt över förväntan såg både växellådan, cylinder och förgasare oerhört fräscht ut!
Bild motorn. Förgasaren ska få ett bensin bad, topplocket har polerats och kolven eller kolvringarna ska bytas, eventuellt ska 60cc införskaffats.

Lite delar som väntar på montering.
Bild

Där står skönheten och vill ha kärlek
Bild

bromsar måste ses över, sedan ska svingen och fälgen få sig en skvätt med färg.
Bild

Jag har även lagat de sista sprickorna i karossen, behöver dock ett lager polyester till på vissa ställen. Monterade även bort rutan så jag inte slipar på listen. Jag är otroligt nöjd över den första lagningen! Stryker man handen över lagningen känner man inga ojämnheter alls.
Bild

Jag har även skrotat mina tidigare ideer på färgval. Det är såhär mitt mål är! (TRUMVIRVELL)[spoiler]Bild Det kommer bli otroligt ballt när det blir klart! Så den ska nu slipas ner, lackas vit sedan stripa om den till polis![/spoiler]


vann även första pris med drdn i kategorin finest ride på frihamnen marathon, riktigt kul faktiskt. Den ligger dock på blocket just nu, Så passa på att värva min drd!!

VAD TYCKS OM MINA PLANER? FORTSÄTT KOMMENTERA!![/spoiler]

UPDATE 3 (8/6 14)

[spoiler] Tjenare! Hänt lite små grejer sedan förra uppdateringen. Jag kan ju börja med att säga att jag sålt min kära drd.
Bild en bild på det :(

Det har även hänt en hel del med sprickan som skulle lagas.

Jag har även lagt på lite mer polyester och fyllt ut håligheter med glasfiberspackel. Mycket nöjd över resultatet faktiskt. Jag tog även lite nytta av G-sons tips, tack så mycket för det! Så jag är så gott som färdig med denna lagning.
Bild Mycket nöjd!

Jag har även lackat svingen somjag sa i förra uppdateringen. Resultatet blev bra, ingen kommer dock se det…

jag sa ju även att jag skulle lacka fälgen men när jag började rengöra den upptäckte jag att det inte behövdes så jag plockade fram sandpappret och rengöringsmedlet och fick bort allt smuts som hade bosatt sig på fälgen…
Bild en bild på det.

Jag lackade även stolen svart (sorry för dålig bild)
Bild
Det fanns en hel del rost på den som jag lyckades blästra bort. Jag är nöjd över resultatet!

Jag har även börjat demontera forshagan inför lack. Det jag har demonterat än är korgen, handtaget bak på shoppern, sitsen, backspeglar, Stänkskärm, fotplåt, lycktan och reflexer
Bild
Bild på några av sakerna.

Som ni ser på bilden här så har jag börjat slipa lite smått på chassit, det är dock väldigt jobbigt!
Bild Där är en bild hur hon står nu i väntan på lack:D
FORTSÄTT KOMMENTERA!!:D [/spoiler]

UPDATE 4 (21/6 14)

[spoiler]
Hej alla följare! Det var ett litet tag sedan jag uppdaterade det här projektet så jag tänkte att det var lika bra att dra en liten update så att ni inte tappar hoppet om min lilla cp låda :wink:

Det har inte hänt allt för mycket men lite har det allt hänt!

Jag har äntligen fått Motorn lackad 8) Det blev över förväntan! om ni vill se hur den såg ut tidigare kolla i update 2 8)
Bild
Fläktkåpan lackad! ser ut som ny förutom att en fläns gått av.

Här är kopplingskåpan lackad! Biltemas motorlack levererar!
Bild

Här är slut resultatet! Hur bra blev inte det?
Bild

En bild ifrån andra vinkeln.
Bild

I övrigt så har jag slipat lite och spacklat lite. Har även hittat ett ställe jag kan trycka Polis emblemet för mindre än 200 spänn 8) Vi ses![/spoiler]


UPDATE 5 (16/8 14)

[spoiler] Tjenare! Det var ett jävla bra tag sedan man uppdaterade detta projekt! Det har iallafall hänt lite i verkstaden.

Några av er hoppades säkert att den skulle vara lackad vid det här laget men jag har inte riktigt hunnit så långt, hehe :wink:

Jag har både roliga och tråkiga nyheter att berätta. Kan ju börja med det roliga.

Pappa var väldigt snäll och drog iväg en beställning ifrån Rösebäckens Cykel & Motor bestående av: Kondensator, cylinderpackning, brytarspettsar, kolvringar samt två kedjesträckare då dom var trasiga. Ett fint litet paket kom till dörren ett par dagar senare :) Mycket trevligt bemötande varje gång!
Bild
Brytarspettsarna kommer dock bara att bytas om motorn fortfarande inte har gnista efter bytet av kondensatorn.
Bild

Kondensatorn monterades samma dag som jag fick paketet. Den var lite mindre än den förra men det ska vara 12v så det borde vara ok! :)
Bild

Kedjesträckarna var mycket bättre och rejälare än originalet, passade helt perfekt :D Bild

Nu till dom tråkiga nyheterna :cry: Meningen var ju att få motorn helt klar igår, men så blev det såklart inte. Jag skulle byta kolvringar och montera cylindern igår. Precis när jag ska blåsa rent cylindern från smuts med tryckluft så åker cylindern i marken och pajar cylinderfoten. Tråkigt men sånt händerBild

Men detta kanske var positivt för nu hade jag en anledning att beställa en trimcylinder, hehe :D Beställde en idag ifrån Ettansmopeder. Jag får hoppas att dom är lika bra som rösenbäckens :) Bild Ställbart är ju självklart man ska ha :wink:

Och nu kommer väll höjdpunkten i den här uppdateringen :wink: LJUDSYSTEM!!! Haha :wink:

Jodå, jag åkte en sväng till en riktig kvalitetsbutik biltema hehe och köpte mig en stereo, två stycken 6x9or och en trevlig antenn som framhäver polisstuket 8)

Efter lite funderande var jag ska placera högtalarna hittade jag en lämplig plats åt dom. Jag gjorde olika mallar mm och ritade ut var dom ska placeras Bild Jag tyckte att placeringen under stolen var ett kanon!

Jag kapade ut en Bild

och sedan en till Bild

Måste erkänna att det blev jääävligt tufft! Här provspelas dom för första gången monterade. Jävlar va gött dom spelar!!! Har dock inte bestämmt mig till 100% var jag ska montera stereon, men jag tror den placeras mellan benen typ ;) Bild

Så här kommer det se ut när stolen är på :D
Bild

Sedan kan jag väll göra en bonus på vad som inhandlats sedan förra uppdateringen. En liten stunt moppe, Jag köpte den ny för 16 500kr, det tyckte jag var en rätt bra deal :) Bild

Och sedan en lite större cross :) Det blev en honda crf 250. Måste erkänna att jag är jävligt förtjust i honda ;)Bild

Ha det bra och kommentera nu! :) [/spoiler]

UPDATE 6 (23/8 14)
[spoiler]

Tjäna folks! Har lite roliga nyheter att berätta idag :) Fick hem min cylinder igår efter cirkus en veckas leveranstid. Jag tyckte det var en helt okej leveranstid, kan inte förstå varför det är ett sånt stort tjohej om dåliga leveranstider mm.

Men iallafall här är en bild ifrån innehållet i beställningen. Bild Portarna kunde väll varit lite rakare mm, men som sagt den är ju bara en 3,5hk cylinder. Exakt samma borrning som org (1,5Hk cylindern).

Anledningen till att jag inte valde en cylinder med större borrning är att centufugalkopplingen griper vid ett lågt varvtal och en trimcylinder har ofta dåligt vridmoment på låga varvtal. Det kan leda till att man måste sparka upp farten med fötterna för att motorn ska komma igång. :)

Och vips så var nya kolven på, fint va? :D Bild

Nya cylindern passa fin fint! Bild

Det smått polerade topplocket 8) Bild

Måste säga att motorn fick ett rejält lyft med en ny cylinder! Bild

Förknasaren med ställbart monterad! Bild

Sedan monterades fläktkåpan :D Bild
Bild

Och till sist har jag ett litet collage jag gjorde för att demonstrera hur motorn såg ut före och efter renoveringen :) Bild

Önskar att jag hade tagit ett foto innan jag rev ner cylindern mm :( Men fint blev det iallafall :lol:

Det som är kvar med motorn innan den monteras är att fylla på olja.

Jo juste ett tändstift behövs också, har någon någon aning vilket tändstift det ska vara i en Saxonette automatic från 1982? Jag har glömt bort det totalt... :oops:

Om någon har några synpunkter om vad jag kan förbättra mm så är det bara säga till! Kritik är alltid bra! :) Ha det bra![/spoiler]
Senast redigerad av LinkanTuning den 23 augusti 2014, 16:54, redigerad totalt 36 gång.
Matlock
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 26 oktober 2013, 15:46

Inlägg av Matlock »

Ska lätt följa ett så ovanligt projekt som detta :)
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Matlock skrev:Ska lätt följa ett så ovanligt projekt som detta :)
Haha tack!
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

såklart man följer ;)
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Jäklas vilket bra pris! Följer!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Helt otroligt bra pris faktiskt! Tack så mycket! :wink:
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

This is sexy!!! Följer för brinnande livet!!
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 476
Blev medlem: 5 september 2012, 20:29
Ort: Arboga

Inlägg av Jonsson98 »

Helvete va nice med cp-truck!! Följer utta helvete :D
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Kul att se ett udda projekt. På sin tid betraktades dessa som ett tönt-fordon. Men allt på den tiden som inte hade två hjul och långsadel och fotväxlat ansågs att vara efterblivet att syssla med. Lyckligtvis har tiderna förändrats, nja...hoppas jag! Jag ägde en själva på den tiden då dessa var vanliga, eller rättare sagt vanligare än i dag. I dag ser man nästan aldrig mera sådana förutom en och annan på blocket i bland.

Ett kul projekt ....lycka till! 8)
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Tack så mycket alla! Jo dom är så töntiga satt dom blir coola :wink: farsan ägde faktiskt en sån när han var 15 också :D
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

härligt att se ett sådant här projekt!

kommer bli roligt att följa :)
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

GurkMarmelad skrev:härligt att se ett sådant här projekt!

kommer bli roligt att följa :)
Tack så mycket! Riktigt roligt att se att folk kommenterar!
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 augusti 2013, 18:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Fillew97 »

Fan va swag 8) Du får lägga upp någon film när du kör med den till skolan! :lol: :lol:
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Fillew97 skrev:Fan va swag 8) Du får lägga upp någon film när du kör med den till skolan! :lol: :lol:
det tar 30 min när jag kör olagligt med derbin :wink: så det blir nog en lång film isånnafall hahaha :wink: men tack!
veteranmoppe
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 26 januari 2014, 16:49

Inlägg av veteranmoppe »

kul projekt , detta följs ;)
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

Blir nog as grymt om du bygger ljudsystem i den
Bild
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Thoz3 skrev:Blir nog as grymt om du bygger ljudsystem i den
Haha :wink: det kan nog blir riktigt coolt om man gör det bra! :wink:
veteranmoppe skrev:kul projekt , detta följs ;)
Tackar!
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

fränt projekt kommer fan följas :)
Rieju rrx
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Filip ericsson skrev:fränt projekt kommer fan följas :)
Gör så! :wink:
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

:O du och jag är fan rätt lika bara att jag aldrig gav mig in på att tävla (cross) Tråkigt att du gick på 150ccn och inte 80:a istället :(
Oviktigt ^^

Jag tycker du ska göra något REJÄLT med polyester(glasfiber)
Typ sänka ner tjolkittet så den blir glidare, sätter in finare lampa (moddar och spacklar runt den sen)

Gör bara något sjukt extremt custom-aktigt!
Följer iallafall!

(Har du frågor om polyestern och hur du använder den så kan du bara fråga mig om du vill)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

Kommer följas med glädje, lycka till :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Haha, följer!

Skärmbredda den och montera fälgar från en fyrhjuling fram! ;)

Osäker på detta men den hade nog varit snyggare om ¨taket¨ inte vore där och rutan vore hälften så lång :roll:

Aja, lycka till!
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Haha ni vill alltså se en riktig custom chopper. Den ska ju vara lite ful :wink: persson, det går inte att göra rutan lägre då den redan är tråg att sitta i. Skärmbredda är mycket troligt att jag gör när jag håller på med spackel, polyester etc.

Sebbe, hade helt ärligt tänkt fråga dig hur man gör det i pm :D men det skuloe vara jäkligt schysst om du förklarar grundligt hur man skärmbreddar och lagar sprickor.

Tack för kommentarerna!
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Trimma! <3333
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

jack.lofgren skrev:Trimma! <3333
Det kommer! Tat lugnt bara;)
Användarens profilbild
viktorpers
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 25 december 2013, 17:34

Inlägg av viktorpers »

Kommer följas!! Funderar på att köpa en jag med så det ska bli kul och se hur du bygger din på för vis :D
Derbi Senda R och en ombyggd Mustang Mamba
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

viktorpers skrev:Kommer följas!! Funderar på att köpa en jag med så det ska bli kul och se hur du bygger din på för vis :D
Haha dom är riktigt roliga att köra! Gör det! Tack så mycket!
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

LINKAN nu har jag gett min 1500:e post till dig och då hoppas jag verkligen att du gör något bra av denna jäveln och att den inte blir halvfärdig.

Så lycka till Linkääh ♥
Ska följas! ♥

1500 POSTS!!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Arkstar skrev:LINKAN nu har jag gett min 1500:e post till dig och då hoppas jag verkligen att du gör något bra av denna jäveln och att den inte blir halvfärdig.

Så lycka till Linkääh ♥
Ska följas! ♥

1500 POSTS!!
Åh arkis<3 tack! Jag ger dig min 400 post<3 klart den ska bli bra!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Bild

Gjorde en skissi paint (FUCK PHOTOSHOP!) med lägre ruta/utan tak samt skärmbreddar och rensad på diverse onödigheter som korgen och handtaget där bak och lite lysen.. Dock bara skiss som sagt! Och jag vet att du behöver något att styra med ;) Tror dock att det skulle bli rikgit fett som du följde skissen lite halvt med skärmbreddar och rutan :)

Större bild:
http://i.imgur.com/Ug3aRae.png
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Persson97 skrev:Bild

Gjorde en skissi paint (FUCK PHOTOSHOP!) med lägre ruta/utan tak samt skärmbreddar och rensad på diverse onödigheter som korgen och handtaget där bak och lite lysen.. Dock bara skiss som sagt! Och jag vet att du behöver något att styra med ;) Tror dock att det skulle bli rikgit fett som du följde skissen lite halvt med skärmbreddar och rutan :)

Större bild:
http://i.imgur.com/Ug3aRae.png
Hahaha;) jag kommer eventuellt skärmbredda den om jag orkar :wink:

Btw: ni kanske får en (liten) update idag eller imorrn :wink:
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

UPDATE 1
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 476
Blev medlem: 5 september 2012, 20:29
Ort: Arboga

Inlägg av Jonsson98 »

Påååårrrrrr <3 <3

Blir riktigt snyggt detta! fortsätt så :D
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Re: Linkans forshaga shopper projekt! update 1

Inlägg av Sebbe-Tuning »

LinkanTuning skrev:
vill tacka (sebbe-tuning) för alla tips, stort tack till dig :wink:
Naw :oops: men sluta nu :oops: :oops: :oops: :oops:
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Jonsson98 skrev:Påååårrrrrr <3 <3

Blir riktigt snyggt detta! fortsätt så :D
Tack så mycket!
Sebbe-Tuning skrev:
LinkanTuning skrev:
vill tacka (sebbe-tuning) för alla tips, stort tack till dig :wink:
Naw :oops: men sluta nu :oops: :oops: :oops: :oops:
Sebbe du var värd det! Tror det hade gått åt helvete utan dina tips :wink:
Skriv svar