Får inte ha moppen ifred.

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Får inte ha moppen ifred.

Inlägg av Jakzu »

Nu sen skolan började i stort sätt varje dag så är det något som ska hålla på med min drac.
Ta av tändhatt dra av bensinslang osv.. Små saker men har nu tröttnat på det-.- Vet att det inte är någon kompis som ska jävlas lite. Så det jag undrar är om någon har något tips för att få dom och sluta. Har igen aning om vem/vilka det är, och kan inte häller han moppen under uppsikt en hel dag.
Så om någon har något tips för att få dom att sluta skulle jag vara tacksam :)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Gör mopeden strömförande, helst typ.. dos dödlig eller något.
Då märker du garanterat vem som har rört den.
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 19 mars 2012, 16:14
Ort: svenljunga

Inlägg av rieju4life »

jävla tattar ungar! hatar sånt! men som pod1 sa... gör den strömmförande på nått sätt.... så lär dom sluta pilla.... tyvärr måste nått ju göras... sen kan man ju försöka ställa moppen så synligt som möjligt och be dina kompisar ha ett öga öppet ;) sen när dom väl e där o pillar så kan man ta dom på bar gärning... :P
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Sätt en filmkamera nån stans vid moppen .
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Löjligt som fan. Var likadant på min gamla skola. Folk du känner och litar på i skolan kan du ju alltid be hålla koll. Är ganska fittigt om de drar ur bensinslangen innan soppakranen för då har du ju ingen bensin kvar.

Eller en kamera, men då är oddsen att folk ser att du sätter upp skiten och liknande, möjligt att den blir stulen.
Prata med lärarna och be dem hålla koll. Spöa ungjävlarna efteråt.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Kan lungt säga att om nån är å påtar på min moppe fler gånger så sitter jag med yxan i nån buske å vaktar. Men säg till rektorn att du går inte fast vad på lektion om du inte kan komma med moppe till skolan o ha den ifred. Går alltid o ställe lite krav. Vi har endel skitungar runt vår skola, vet hur det känns. Värsta som hänt var väl kanske då nån var o gömde en killes moppe. Det var en riktig hyperped och alltså obeskriviligt hur arg han var
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

försök att se vem det är sen bankar du skiten ur dom
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Rakblad utsatt på moppen över tändstiftet om de drar ut tändkabeln.... Inte lagligt men men...

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
DerbiDRDRacing05
Elmoped
Inlägg: 116
Blev medlem: 23 maj 2013, 17:35

Inlägg av DerbiDRDRacing05 »

mellan vilket tidsrum händer de ?
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

Setup:
Barikit 74cc (Portad av toggetuning)
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

DerbiDRDRacing05 skrev:mellan vilket tidsrum händer de ?
Någon gång mellan 08 och 15 typ:/
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

anställ en prickskytt som ligger med en 50cal. Så ber du han skjuta alla som pillar på moppen. funkar garanterat.
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
DerbiDRDRacing05
Elmoped
Inlägg: 116
Blev medlem: 23 maj 2013, 17:35

Inlägg av DerbiDRDRacing05 »

Jakzu skrev:
DerbiDRDRacing05 skrev:mellan vilket tidsrum händer de ?
Någon gång mellan 08 och 15 typ:/
oj då, om du har någon kompis i dom andra klasserna som går där kan ju du säga att när dom har rast så kan dom kolla efter så om det nu är så att dom är på din moppe på en rast och dom går samma klass så borde han ju märka de :)
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

Setup:
Barikit 74cc (Portad av toggetuning)
Metrakit SP
21mm Dellorto
14-53
Parmakit Membran
Original vev
Original tändning
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

finns alltid idioter tyvärr som inte kan hålla fingrarna i styr. har själv fått tändhatten avtagen bra många gånger bara för att någon tycker att det är kul..

om du har lust att lägga ner lite pengar på att få ha din moped ifred så kan du ju skaffa ett larm. då lär definitivt dom fega kräken fly fältet.

typ detta
http://www.vikinglarm.se/mc--och-mopedl ... t/c6/p207/

det kostar ju ett par slantar men om det är ett stort problem för dig så kan det kanske vara värt det.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

ta upp det med lärarna så dom går ut med det till alla klasser.. annars så tar jag 500kr så kan jag vakta din moppe på avstånd... om du nu bor i göteborg :P är ju arbetslös så.... ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

hade enkom gömt mig nånstans med ett jävla slag trä och sen sett nån gått dit och börja dega så hade jag gått fram och skrämt skiten ur han kanske slagit lite också bara som straff om också har han moppe så fucka upp den lite också skulle inte spelat nån roll om de vart kompis hade ändå gjort de :P

hände mig också i skolan faktiskt fast där förstörde man mer som t.ex dom tog sönder min black box, moppen stog i gång med styr låset på utan nyckel xD

hällde nå skit i den så den gick dåligt som fan tror dom la vatten i tanken :)

på jobbet också egen köpt borrmaskin som en kommer och tar, jag frågar efter 5 timmar han säger att han behöver den fy fan då slog de mig tänkte fan sno hanns bil, om han hade nåt säga ska jag bara svara behöver den :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

flytta moppen till ett annat ställe. om det inte ändras så ställ den där skolan har en övervakningskamera.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Gör så att du tar ledigt från skolan en dag sedan gömmer du dig i närmaste buske brevid moppen( när den står på skolan) och hoppar på den första snubben som rör den och slår han blodig.. :D då lär de lämna din moppe ifred :)
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Köp ett vibrationskänsligt larm
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

PK skrev:flytta moppen till ett annat ställe. om det inte ändras så ställ den där skolan har en övervakningskamera.
Våran skola har inte det någon stans:/ Har provat att ställa den på lite olika ställen, samma sak :(
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

hitta nått sätt, antingen du själv eller nån annan som du kan sätta för att hålla span på moppejäveln, i en bil eller nåt som ser ut att den är parkerad, sen när tattarungarna kommer går du ut och slår dom så dom inte kan gå på 10 år, eller så säger dina kompisar i bilen till dig vem det är, coh då jävlar hittar du dom på skolan och slår dom blodiga och låser in dom i ett skåp.
Bild
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Funderar på att hitta någon kamera som jag inte bryr mig så jätte mkt om, och försöka sätta den bland kabelhärvan mellan framlampan och gaffeln på något diskret sätt :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

TheGrimReaper skrev:Rakblad utsatt på moppen över tändstiftet om de drar ut tändkabeln.... Inte lagligt men men...
Fast är det inte det? Det är ju ens privata egendom.

En jag känner kör en Volvo S70, han har XC-grill på den. Som många av er vet så är dom väldigt eftertraktade, och många tattare springer runt o rycker grillar.
Denna killen har frågat polisen om det är olagligt att sätta in rakblad innanför grillen, för att han vill ha den ifred.

Som svar fick han "Det får du göra om du vill, det är ju din bil. Vi råder dig dock att plocka bort rakbladen innan du lämnar in den på service eller liknande."
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

CaToXXo skrev:
TheGrimReaper skrev:Rakblad utsatt på moppen över tändstiftet om de drar ut tändkabeln.... Inte lagligt men men...
Fast är det inte det? Det är ju ens privata egendom.

En jag känner kör en Volvo S70, han har XC-grill på den. Som många av er vet så är dom väldigt eftertraktade, och många tattare springer runt o rycker grillar.
Denna killen har frågat polisen om det är olagligt att sätta in rakblad innanför grillen, för att han vill ha den ifred.

Som svar fick han "Det får du göra om du vill, det är ju din bil. Vi råder dig dock att plocka bort rakbladen innan du lämnar in den på service eller liknande."
Kanske skulle va något ändå! Men vet någon hur "illa" man skadar sig av ett sånt? Vill ju liksom inte att någon ska bli av med ett finger typ:/
Även om dom inte ska vara där och pilla.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Jakzu skrev:
CaToXXo skrev:
TheGrimReaper skrev:Rakblad utsatt på moppen över tändstiftet om de drar ut tändkabeln.... Inte lagligt men men...
Fast är det inte det? Det är ju ens privata egendom.

En jag känner kör en Volvo S70, han har XC-grill på den. Som många av er vet så är dom väldigt eftertraktade, och många tattare springer runt o rycker grillar.
Denna killen har frågat polisen om det är olagligt att sätta in rakblad innanför grillen, för att han vill ha den ifred.

Som svar fick han "Det får du göra om du vill, det är ju din bil. Vi råder dig dock att plocka bort rakbladen innan du lämnar in den på service eller liknande."
Kanske skulle va något ändå! Men vet någon hur "illa" man skadar sig av ett sånt? Vill ju liksom inte att någon ska bli av med ett finger typ:/
Även om dom inte ska vara där och pilla.
om hatten sitterfast riktigt hårt o fingret kommer i vägen för bladet så slutar det nog med 2halva fingrar på varsin sida bladet :S
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

CaToXXo skrev: Fast är det inte det? Det är ju ens privata egendom.
Det är olagligt att skada människor förutom i nödvärn (och även då finns det ganska restriktiva gränser), och en fälla gjord med uppriggade rakblad är uppenbarligen avsedd att skada.

Jag skulle föreslå att du helt enkelt tar ett snack med rektorn, förmodligen finns inte så mycket han kan göra men har du tur kan lärare etc. bli ombedda att hålla ett öga på parkeringen. Annars är det väl rätt enkelt att polisanmäla varje gång det hänt, efter 20-30 anmälningar kanske nån börjar bry sig om det... 8)
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

CaToXXo skrev:
TheGrimReaper skrev:Rakblad utsatt på moppen över tändstiftet om de drar ut tändkabeln.... Inte lagligt men men...
Fast är det inte det? Det är ju ens privata egendom.

En jag känner kör en Volvo S70, han har XC-grill på den. Som många av er vet så är dom väldigt eftertraktade, och många tattare springer runt o rycker grillar.
Denna killen har frågat polisen om det är olagligt att sätta in rakblad innanför grillen, för att han vill ha den ifred.

Som svar fick han "Det får du göra om du vill, det är ju din bil. Vi råder dig dock att plocka bort rakbladen innan du lämnar in den på service eller liknande."
Haha, fyfan va kreativ! :D
Skriv svar