Jävligt less på detta forum.

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Jävligt less på detta forum.

Inlägg av juckeyy »

Hej!

Till en början var detta forum väldigt bra och folk höll inte på att jävlas på söndagsauktioner etc.
Men tiden går och det dyker upp allt mer IQ-befriade snorungar som inte har lärt sig hur man använder google, dessutom kan dom varken stava eller formulera sig, så då skyller dom på dyslexi. Jag tror inte att 75% av forumsmedlemmarna har dyslexi, det vore ju nästan lite sorligt ifall det var så.

Varenda jävla dag dyker det upp trådar som "munstycke aerox", "den går dåligt" "är slö" osv osv.

Varför i helvete kan ni inte googla istället så får ni ett svar bra jävla mycket snabbare än vad ni får på forumet. Så alla jävla snorungar som känner sig träffade kan ju ta och tänka om innan ni gör en ny tråd.

Hejdå TSR, hej moppenet.

Tack för mig, Mvh Joakim.
Geggkulan2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 7 oktober 2012, 14:34

Inlägg av Geggkulan2 »

De är väl de som är mening med ett forum?, Man skriver felet och folk försöker hjälpa vad det kan vara för fel?
CH Racing 50 WSM. [Helt renoverad.]
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Hej då! Hälsa de andra på moppenet! :wink: Bild

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Ha det fint Adolf. Hälsa dom andra i Nigeria.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Håller faktiskt lite med! Det har kommit så sjukt mycket nybörjare som är iq befriade och bara blir arga när man ber dem om att läsa reglerna osv. Tycker det behövs kanske 10 mer mods och att man verkligen ser till att alla läser reglerna samt kanske ärligt talat ha någon munstyckes guide tillgängligt på Startsidan då det ärligt talat kommer 10 "Hej jag har pluggat ut min**** och undrar vad jag ska ha för munstycke"
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Jag vill att ni tar bort mitt konto och raderar min mail-adress ur ert system.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

juckeyy skrev:Jag vill att ni tar bort mitt konto och raderar min mail-adress ur ert system.
Vi tar inte bort konton på den här sidan, du får helt enkelt bara låta bli att logga in.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

CaToXXo skrev:
juckeyy skrev:Jag vill att ni tar bort mitt konto och raderar min mail-adress ur ert system.
Vi tar inte bort konton på den här sidan, du får helt enkelt bara låta bli att logga in.
Eller så får jag mig själv bannad.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

blir alltid så här på våren för då kommer det massa nya små moppe pojkar... nu är det massa 98or på tsr... men dom dör ut till hösten typ eller så mognar dom lite... så här är det varje år så ta det lungt ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

juckeyy skrev: Eller så får jag mig själv bannad.
Varsågod, jag har tyvärr inte behörighet att banna folk, så du får väl försöka jävlas med någon mod om du så gärna vill. Eller så låter du som sagt bara bli att logga in.
potog skrev:blir alltid så här på våren för då kommer det massa nya små moppe pojkar... nu är det massa 98or på tsr... men dom dör ut till hösten typ eller så mognar dom lite... så här är det varje år så ta det lungt ;)
Sant
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

juckeyy skrev:
Eller så får jag mig själv bannad.
Haha och du gjorde en tråd och sa att alla andra var "IQ-befriade snorungar" 8)

Undra vem det är som är "IQ-befriad" Bild

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

faktist lite sanning, många likadanna trådar av olika användare
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

TheGrimReaper skrev:
juckeyy skrev:
Eller så får jag mig själv bannad.
Haha och du gjorde en tråd och sa att alla andra var "IQ-befriade snorungar" 8)

Undra vem det är som är "IQ-befriad" Bild
Så för att jag gör en tråd för att visa hur besviken jag är så är jag IQ-befriad?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

juckeyy skrev: Så för att jag gör en tråd för att visa hur besviken jag är så är jag IQ-befriad?
Vi säger såhär, alla i hela världen är IQ-befriade, SÅ nu blir alla (eller ingen?) nöjda.

Är det något mer du vill? Du har sagt farväl och förklarat hur dåligt TSR är, och ändå fortsätter du kommentera nu?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

juckeyy skrev:
Så för att jag gör en tråd för att visa hur besviken jag är så är jag IQ-befriad?
Eller så får jag mig själv bannad.
Dessa ord tolkade jag att du ska göra något så du blir bannad.

Och då är man ju jättesmart :oops:

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

TheGrimReaper skrev:
juckeyy skrev:
Så för att jag gör en tråd för att visa hur besviken jag är så är jag IQ-befriad?
Eller så får jag mig själv bannad.
Dessa ord tolkade jag att du ska göra något så du blir bannad.

Och då är man ju jättesmart :oops:
Det står inget i registreringsavtalet om att ni inte tar bort konton på begäran.

Därför så vill jag att ni tar bort mitt konto härifrån nu.
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 746
Blev medlem: 3 oktober 2011, 19:38
Ort: Åkersberga

Inlägg av robb4n »

juckeyy skrev:
TheGrimReaper skrev:
juckeyy skrev:
Så för att jag gör en tråd för att visa hur besviken jag är så är jag IQ-befriad?
Eller så får jag mig själv bannad.
Dessa ord tolkade jag att du ska göra något så du blir bannad.

Och då är man ju jättesmart :oops:
Det står inget i registreringsavtalet om att ni inte tar bort konton på begäran.

Därför så vill jag att ni tar bort mitt konto härifrån nu.

Sluta gå in på hemsidan bara, vad är problemet? Just nu är du en av det värsta, värre en 98orna.
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

ROBBAN_Derbi skrev:
juckeyy skrev:
TheGrimReaper skrev: Dessa ord tolkade jag att du ska göra något så du blir bannad.

Och då är man ju jättesmart :oops:
Det står inget i registreringsavtalet om att ni inte tar bort konton på begäran.

Därför så vill jag att ni tar bort mitt konto härifrån nu.

Sluta gå in på hemsidan bara, vad är problemet? Just nu är du en av det värsta, värre en 98orna.
Jag vill inte att min profil ska finnas kvar, jag kommer fortsätta tills dom raderar den.
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Så du stör dig alltså på att nybörjare gör onödiga trådar, saker som de kan få svar på genom google? Då vill jag bara fråga dig hur bra dina första inlägg var? Tror inte någon haft perfekta inlägg direkt!

Söndags auktionerna håller jag med om att det är dumhuvuden som förstör, men om du själv kan läsa så märker du att modsen försöker att lösa det :)
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

det konstiga är att du också varit nybörjare på forumet någon gång.

och är det inte meningen att man ska ställa frågor på ett forum? :S

och även du gjorde ju stavfel i din text :S

"ser det bara som att du är omogen och en riktig p12a".
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

juckeyy skrev:
ROBBAN_Derbi skrev:
juckeyy skrev: Det står inget i registreringsavtalet om att ni inte tar bort konton på begäran.

Därför så vill jag att ni tar bort mitt konto härifrån nu.

Sluta gå in på hemsidan bara, vad är problemet? Just nu är du en av det värsta, värre en 98orna.
Jag vill inte att min profil ska finnas kvar, jag kommer fortsätta tills dom raderar den.
haha ursäkta, det där är en typisk p12-kommentar!.
väx upp!
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Bara gött att slippa dina dryga kommentarer :roll:
Ett forum är ett forum, deal with it.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Ni som klagar och håller med, lovar er att ni har varit exakt lika jävla efterblivna, ni är INTE speciella bara för att er kära mor eller far tycker det, face it.
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

tog bort förgasaren på moppen och går väldigt sakta nu? men axxar ganska bra kan någon hjälpa mig vad jag kan göra för att få blinekrs att blinka snabbare utan att jag sätter tbx förgasaren? tsr nybörjares iq!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

derbigp1open-10 skrev:
juckeyy skrev:
ROBBAN_Derbi skrev:
Sluta gå in på hemsidan bara, vad är problemet? Just nu är du en av det värsta, värre en 98orna.
Jag vill inte att min profil ska finnas kvar, jag kommer fortsätta tills dom raderar den.
haha ursäkta, det där är en typisk p12-kommentar!.
väx upp!
p12?

snarare p15-16
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Det är ingen som har tvingat dig att vara här..
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

jadu.. var ska man börja..

du har själv varit i den åldern då du knappast kunde någonting om mopeder, och för att lära sig så måste man ju fråga, eller hur? du har nog själv gjort ett par dumma felposter osv när du var ny här på forumet(även jag har gjort det)

du kanske inte har märkt det själv men med åren så mognar man och lär sig att tex leta reda på informationen innan man frågar. något man kanske inte tänker på när man är en nybliven moppepojk utan då vill man bara ha svar snabbt!
även beteendet på yngre medlemmar kan ju svaja rätt rejält, men det är nästan något man får räkna med när man hänger på ett forum där medelåldern är ca 15år

jag tycker dock inte att vi ska smutskasta dom yngre generationerna, utan istället hjälpa dom så gott vi kan och försöka lära dom lite allmänt vett. det är ju dom yngre som så småningom kommer bli mods och crew när äldre medlemmar faller bort och blir inaktiva och då är det dom som i sin tur ska lära ut till dom yngre generationerna. vissa medlemmar kommer att stanna(som jag tex) eftersom intresset för mopeder och att hjälpa andra med deras problem är stort, det finns en del guldkorn här på tsr som man önskade skulle stanna för evigt..

så sluta hata på dom yngre, det är dom som är tsr's framtid(även om det kan verka osannolikt just nu :wink:
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Demuz skrev:jadu.. var ska man börja..

du har själv varit i den åldern då du knappast kunde någonting om mopeder, och för att lära sig så måste man ju fråga, eller hur? du har nog själv gjort ett par dumma felposter osv när du var ny här på forumet(även jag har gjort det)

du kanske inte har märkt det själv men med åren så mognar man och lär sig att tex leta reda på informationen innan man frågar. något man kanske inte tänker på när man är en nybliven moppepojk utan då vill man bara ha svar snabbt!
även beteendet på yngre medlemmar kan ju svaja rätt rejält, men det är nästan något man får räkna med när man hänger på ett forum där medelåldern är ca 15år

jag tycker dock inte att vi ska smutskasta dom yngre generationerna, utan istället hjälpa dom så gott vi kan och försöka lära dom lite allmänt vett. det är ju dom yngre som så småningom kommer bli mods och crew när äldre medlemmar faller bort och blir inaktiva och då är det dom som i sin tur ska lära ut till dom yngre generationerna. vissa medlemmar kommer att stanna(som jag tex) eftersom intresset för mopeder och att hjälpa andra med deras problem är stort, det finns en del guldkorn här på tsr som man önskade skulle stanna för evigt..

så sluta hata på dom yngre, det är dom som är tsr's framtid(även om det kan verka osannolikt just nu :wink:
Sant till viss del, men 75% av alla forumsmedlemmar kan knappast ha dyslexi. Folk som inte vet hur man skriver med punkt, kommatecken och stor bokstav stör mig sådant enormt. Ingen av de nya medlemmarna läser heller inte FAQ:en därav en jävla massa onödiga trådar.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

juckeyy skrev: Sant till viss del, men 75% av alla forumsmedlemmar kan knappast ha dyslexi. Folk som inte vet hur man skriver med punkt, kommatecken och stor bokstav stör mig sådant enormt. Ingen av de nya medlemmarna läser heller inte FAQ:en därav en jävla massa onödiga trådar.
Tror de flesta skrev likadant i åldern 14-15 år, man sket i punkt, kommatecken, stor bokstav, styckeindelning, frågetecken och allt sånt där, så sluta tro att du är något jävla underbarn, du skrev säkerligen så också när du var 14-15 år, så ta ditt missnöje och stick härifrån, du bidrar inte direkt med något vettigt eller konstruktiv kriti.

Fåtal personer som läst reglerna, du gjorde säkert inte heller det när du var ny, alla forum fungerar likadant princip, men ändå inte när det kommer till reglerna.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Tycker att tsr borde ha ungefär som flash back osv.
Du får svara på några frågor om varför du ska vara medlem på forumet sen vänta nån dag...
Inte dom som är medlemmar redan men på dom som registrerar sig nu och framåt.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Persson97 skrev:Tycker att tsr borde ha ungefär som flash back osv.
Du får svara på några frågor om varför du ska vara medlem på forumet sen vänta nån dag...
Inte dom som är medlemmar redan men på dom som registrerar sig nu och framåt.
¨

Vad jag vet så måste man inte ange anledning till varför man ska få vara med medlem på forumet på Flashback, de har däremot att man inte kan posta något på tre dagar eller något, om man inte väljer att betala, för att slippa alla trolls, om är betydligt vanligare där, samt att få lite mer intäkter på folk som inte vill vänta, tex mig.

Så ser ingen anledning till att det systemet är positivt någonstans för TSR, då trolltrådar inte är så himla vanliga här som på Flashback.
TSR lever på att en ny generation blir medlem varje år, eftersom de FLESTA sticker när de är 17-18 år och hoppar över till Sporthoj.com, Garaget.org osv.

Edit : Mitt inlägg är inte för att dumförklara dig eller dylikt, skriver bara min åsikt om det och tror inte att det skulle fungera!
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

Juckeyy sluta grina förfan! Och hjälp dom på forumet istället för att klaga. Kan lova att du inte var något moppegeni när du reggade dig på Tsr. Alla har varit nybörjare så slut håll på.

Håller med om att söndagsauktionerna är jävligt jobbiga när dom håller på.
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

p0d1 skrev:
Persson97 skrev:Tycker att tsr borde ha ungefär som flash back osv.
Du får svara på några frågor om varför du ska vara medlem på forumet sen vänta nån dag...
Inte dom som är medlemmar redan men på dom som registrerar sig nu och framåt.
¨

Vad jag vet så måste man inte ange anledning till varför man ska få vara med medlem på forumet på Flashback, de har däremot att man inte kan posta något på tre dagar eller något, om man inte väljer att betala, för att slippa alla trolls, om är betydligt vanligare där, samt att få lite mer intäkter på folk som inte vill vänta, tex mig.

Så ser ingen anledning till att det systemet är positivt någonstans för TSR, då trolltrådar inte är så himla vanliga här som på Flashback.
TSR lever på att en ny generation blir medlem varje år, eftersom de FLESTA sticker när de är 17-18 år och hoppar över till Sporthoj.com, Garaget.org osv.

Edit : Mitt inlägg är inte för att dumförklara dig eller dylikt, skriver bara min åsikt om det och tror inte att det skulle fungera!
Kanske var moppenet jag tänkte på..?
Bara tänkte att många söker runt efter ett moped forum och postar tråd för att få svar så snabbt som möjligt, om man måste vänta och få sin recentiorn godkänd så blir det nog inte lika vanligt med panikartade frågor
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lG8#t=160s där har vi lösningen på allas problem med dyslexi!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

MrAndersson skrev:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lG8#t=160s där har vi lösningen på allas problem med dyslexi!
haha så bäst:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Låst