Färga ramen med klistermärken?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Maxlengdell
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 21 augusti 2012, 20:15
Ort: Stockholm

Färga ramen med klistermärken?

Inlägg av Maxlengdell »

Tja! jag fick en konstig idé som teoretiskt sätt skulle funka!

Jag är för lat för att lacka om ramen men jag är j***** sugen på att ha en vit ram, tror det skulle bli väldigt snyggt!
så min idé var som det skulle fungera att köpa typ 1x1 meter i ett stort gigantiskt klistermärke som man kan klippa ut i rätt storlek för att det ska täcka hela ramen :roll: kolla i mitt galleri för att se hur moppen ser ut! :wink:
Så en till fråga, vet någon vart/om det finns att köpa liknande klistermärken? :D

eller har ni någon bättre idé? :wink: :roll:
YAMAHA <3 DT50 R!


söker mk thrower eller annat trimrör. mellan register, lite topp och lite acc. lite av varje helt enkelt! :)

Spana in skidfilmen :)

http://www.youtube.com/watch?v=7Uoxcwuu ... e=youtu.be

//Max
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Med stor sannolikhet kommer det inte se så vidare bra ut.
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

juckeyy skrev:Med stor sannolikhet kommer det inte se så vidare bra ut.
håller med dig.
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Bättre med vinyl :)
Funkar ju att använda det och klä hela bilar med det så varför inte ;)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

:!: nej nej och återigen nej. :!:

väldigt svårt att få det bra och att det verkligen sitter kvar. sen så kommer det ta betydligt mycket mer tid att göra det än att bara plocka ner moppen å lacka ramen. dessutom om du istället lackar ramen så blir det både hållbarare och ett finare resultat utan en massa skarvar.

sen så lär det säkert lossna när du kör i regn eller liknande.

spendera en helg med att plocka isär moppen å lackera ramen så ska du se att det blir mycket bättre än massa tillklippta småbitar av något slags klisterark :roll:
Användarens profilbild
Maxlengdell
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 21 augusti 2012, 20:15
Ort: Stockholm

Inlägg av Maxlengdell »

Börniee skrev:Bättre med vinyl :)
Funkar ju att använda det och klä hela bilar med det så varför inte ;)
aa! jag ändrade mig! så det blir vinyl!

några bra hemsidor för det? :)
YAMAHA <3 DT50 R!


söker mk thrower eller annat trimrör. mellan register, lite topp och lite acc. lite av varje helt enkelt! :)

Spana in skidfilmen :)

http://www.youtube.com/watch?v=7Uoxcwuu ... e=youtu.be

//Max
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

det är betydligt lättare att klä en bil med vinyl som har stora släta ytor än att klä en mopedram med diverse olika vinklar och ojämna svetsningar så det är inget jag skulle rekomendera dig att ens försöka dig på..

dessutom så är det inte det lättaste att göra själv, inte ens på en bil.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Demuz skrev:det är betydligt lättare att klä en bil med vinyl som har stora släta ytor än att klä en mopedram med diverse olika vinklar och ojämna svetsningar så det är inget jag skulle rekomendera dig att ens försöka dig på..

dessutom så är det inte det lättaste att göra själv, inte ens på en bil.
På bil går det att göra själv med en hel del tålamod och ett par kompisar men på en mopperam så lär inte ens det hjälpa. Vet dock om 1 som gjorde det på en motard men han lämnade in på firma och det kostade ca 8000-10000kr i arbetskostnad + vinylkostnaden.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Mattyyy skrev:
Demuz skrev:det är betydligt lättare att klä en bil med vinyl som har stora släta ytor än att klä en mopedram med diverse olika vinklar och ojämna svetsningar så det är inget jag skulle rekomendera dig att ens försöka dig på..

dessutom så är det inte det lättaste att göra själv, inte ens på en bil.
På bil går det att göra själv med en hel del tålamod och ett par kompisar men på en mopperam så lär inte ens det hjälpa. Vet dock om 1 som gjorde det på en motard men han lämnade in på firma och det kostade ca 8000-10000kr i arbetskostnad + vinylkostnaden.


sa aldrig att man inte kunde göra det själv :wink: nämde bara att det inte är det lättaste :)
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:13
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

Använd plastidip? eller vad det heter..

Typ en plast/gummi-aktig färg som håller väldigt bra och samt går att dra av när man inte vill ha kvar de :D

Det kan användas på allt möjligt typ.

http://www.dipit.se/
Användarens profilbild
Heatz
Årets Projekt 2013
Inlägg: 141
Blev medlem: 21 december 2012, 01:07
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Heatz »

Vinyl är väldigt svårt att jobba med för första gången men det blir snyggt och om du tröttnar på det så är det bara att dra av.
Till första gången du ska jobba med vinyl ska du ha en skrapa, en värmepistol och några blad du kan skära med och en eller 2 medhjälpare. Just vit vinyl är udda men det kanske finns ändå
Här har du 2 sidor på FB som säljer vinyl :)

http://www.facebook.com/#!/vnvinyls?fref=ts

http://www.facebook.com/#!/Vinylstyling.se?fref=ts

Länkarna verkade inte vela fungera så du får kopiera-klistra :P
Bild
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Demuz skrev:
Mattyyy skrev:
Demuz skrev:det är betydligt lättare att klä en bil med vinyl som har stora släta ytor än att klä en mopedram med diverse olika vinklar och ojämna svetsningar så det är inget jag skulle rekomendera dig att ens försöka dig på..

dessutom så är det inte det lättaste att göra själv, inte ens på en bil.
På bil går det att göra själv med en hel del tålamod och ett par kompisar men på en mopperam så lär inte ens det hjälpa. Vet dock om 1 som gjorde det på en motard men han lämnade in på firma och det kostade ca 8000-10000kr i arbetskostnad + vinylkostnaden.


sa aldrig att man inte kunde göra det själv :wink: nämde bara att det inte är det lättaste :)
Sa jag det då? ;)

Såg en som skrev plastidip och det kan nog funka
Skriv svar