Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Tack du! Vi får ut o REJSE senslajk skrev:Fint!
Tackar! Okej kul Skall skaffa bil till hösten 2013 så vill inte slösa för mycket pengar på den här, annars hade inte ett simonini 100cc varit felTheGrimReaper skrev:Blir nog bra! Själv tänkt att köpa en ciao i framtiden!
Tack bargarn!!TSR`BakarN skrev:fint lilljegrenarn !!! lycka till !!
tack! jaa det tror jag också faktiskt! Men de beror lite på inkomsten också..SNODDAS15 skrev:Blir kul att följa tror nog att du blir klar fortare än vad du tror
Joo tack!slajk skrev:Nice update!
Nu börjar det hända grejer.
Okej låter kul Tänkte måla block, cylinder och kanske topp i mattsvart.Hyldran0 skrev:Ciao! :)
Fina grejjor!
Men du ska la färga motor va?
Annat luft filter och sånt också eller?
Jag skulle renovera en Ciao för ett tag sedan, men tappa intresse... xD
Kom riktigt långt ändå.
Sålte den i delar med 2 motorer ( en original och en trimmad Borrad och allt ).
Fick 2.5k för den i delar. helt ok. Men vill ha tbx den nu när jag ser ditt projekt!
Nej den sitter fast på vardera sida om trumbromsen tror jag. den löper lixom inte igenom som på en vanlig fälg..slajk skrev:Men kan du inte fixa en längre pinnbult?
Tack så mycket för tipset vicke!!vicke1112 skrev:fint! men köp inte jamarcolröret! fattar inte ens att de får sälja det. de drar ner effekten. jamarcol badsnace är bra dock inte till 50cc. köp detta http://www.cykelkraft.se/KGCI00373.phtml det är bra till 50cc.
och viktigt när du filar upp insuget! borra inte rakt igenom! då stänger inte balansvikten på veven inugningsporten. gör så här. tagit ifrån malossi:
Utöka insugsrörets diameter till 13mm genom att använda antingen en 13mm borr eller en 13mm fil. Djupet vid borrningen får ej överskrida 18mm (insugsröret som ska förstoras är det rör där förgasaren ansluts till) Obs! använd inte för stor borr / fil och borra / fila inte för djupt. Se bild 3 (figuren till vänster + mittenfiguren)
3. I insugskanalen mot vevhuset så behöver man bredda den avlånga kanalen precis intill vevhuset för att mer bränsle skall kunna transporteras. Kanalen in till vevhuset skall breddas till 30mm. Höjden på kanalen skall EJ ökas. Bredden på kanalen skall ökas med 5mm på vardera sida.
OBS! förstoring i höjdled på kanelen får inte göras och se till att ytan på kanterna vid kanalen inte repas då det kan påverka motorns funktion samt livslängd (Dvs ytan H på bild 3, figur längst till höger skall inte skadas). kolla på bilden så ser du.
jag har precis renoverat och trimmat en ciao för min jobbarkompis. var vevlagerras. går skitbra. och håller på med min bravo just nu. blir 70cc på den.
[/img]
Klart man cyklar ikapp dem man cyklar nästan ikapp en klass1 moppe om den är original och bra vädervicke1112 skrev:du vet hur sega de är original va? cyklar nästan ikapp dem. jag hade borrat förgasaren. filat insuget och det röret. då gör den ca 40km/h och riktigt starka i uppförsbackar. bra axx med du kommer bli missnöjd. tro mig
ja särskilt i nerförsbackeliljegrenarN skrev:Klart man cyklar ikapp dem man cyklar nästan ikapp en klass1 moppe om den är original och bra vädervicke1112 skrev:du vet hur sega de är original va? cyklar nästan ikapp dem. jag hade borrat förgasaren. filat insuget och det röret. då gör den ca 40km/h och riktigt starka i uppförsbackar. bra axx med du kommer bli missnöjd. tro mig
Aaa jo får se hur de blir, kommer att trimma den senare mot sommaren isåfall så jag hinner tänka på saken lite trimma blir de väl kanske.. (man kan ju inte låta bli)