"Lucid dream"

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 februari 2011, 13:46

"Lucid dream"

Inlägg av D4NI3L »

Nån mer är jag som provat det?
Alltså att ha en klardröm som är att man är liksom i medvetandet när man sover. om ni inte provat det så föreslår jag att ni gör det om ni vill vara med om någonting fucked up. prova det dock inte om ni har problematiska/störande/läskiga drömmar.

Här har ni lite länkar:

Jag såg det först på existenz och började forska lite mer.
http://existenz.se/out.php?id=55839

Wikipwedia:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lucid_dreaming

Eng wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream

av somlow:
http://www.web-us.com/lucid/luciddreamingFAQ.htm

Guide:
[spoiler]Bild
[/spoiler]
Jag provade det inatt och jag säger bara, det ÄR fucked. det är som att du vaknar upp och inte kan röra dig. Läs i länkarna!
Senast redigerad av D4NI3L den 27 maj 2012, 22:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah
Inlägg: 528
Blev medlem: 12 juli 2011, 21:17

Inlägg av VoxuzZ »

Prövade igår kväll, avbröt när jag började få hjärtklappningar och det kändes som att typ djävulen stog och kolla på mig. Fett äckligt!! :OO
I'm the baws!
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 februari 2011, 13:46

Inlägg av D4NI3L »

VoxuzZ skrev:Prövade igår kväll, avbröt när jag började få hjärtklappningar och det kändes som att typ djävulen stog och kolla på mig. Fett äckligt!! :OO
jaa! hela denna skiten är weird läskigt som fan när man inte kan röra sig och är medveten om det
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

D4NI3L skrev:
VoxuzZ skrev:Prövade igår kväll, avbröt när jag började få hjärtklappningar och det kändes som att typ djävulen stog och kolla på mig. Fett äckligt!! :OO
jaa! hela denna skiten är weird läskigt som fan när man inte kan röra sig och är medveten om det
är det lätt att avbryta? Är själv jävla skeptiskt till alla ljud jag hör och har haft madrömmar som mindre om jag inte kan röra mig kanske lucid dreams utan medvete?
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

haha fan va nice :P ska testa ikv :D
MreliasN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 13 november 2011, 12:35

Inlägg av MreliasN »

Fyfan vad äckligt :O

Man vågar ju inte testa, även om man är nyfiken haha :)
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Hemaa
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 20 maj 2012, 16:25

Inlägg av Hemaa »

Haha detta ska man nog ta å testa ikv :)
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah
Inlägg: 528
Blev medlem: 12 juli 2011, 21:17

Inlägg av VoxuzZ »

Victorh skrev:
D4NI3L skrev:
VoxuzZ skrev:Prövade igår kväll, avbröt när jag började få hjärtklappningar och det kändes som att typ djävulen stog och kolla på mig. Fett äckligt!! :OO
jaa! hela denna skiten är weird läskigt som fan när man inte kan röra sig och är medveten om det
är det lätt att avbryta? Är själv jävla skeptiskt till alla ljud jag hör och har haft madrömmar som mindre om jag inte kan röra mig kanske lucid dreams utan medvete?
Jaa, ganska. man är ju medveten om att man drömmer så man kan ju bara tänka bort det så att säga.
I'm the baws!
Användarens profilbild
ts_jonte
Elmoped
Inlägg: 95
Blev medlem: 31 januari 2012, 20:19
Ort: töreboda

Inlägg av ts_jonte »

fan va coolt elr men hur fan tar man sej ur det ?verkar fett creepy :shock:
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Jag har styrt drömmar. Men inte på detta sättet. Det ska testat ikväll! :) Jag har nästan gjort det men inte varit så medveten om var det är för något :)
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 februari 2011, 13:46

Inlägg av D4NI3L »

Det bästa är väll att sätta en väckarklocka på kanske 40 min. för jag har läst att folka har blivigt psykiskt störda efter att ha drömt väldigt konstiga grejjor. GLÖM INTE DET drömmen kommer att kännas som 100% verklighet om du inte kan skilja den ifrån verkligheten. så in i det sista om du blir dödad i drömmen kommer det vara som verklighet. jag har inte träffat på några läskiga drömmar än, som tur är.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

har jag fattat rätt?

man är vaken men lurar kroppen att man sover så kroppen sover men man är klar i hjärnan och vet att man sover?

man ligger bara helt still och försöker hålla sig vaken utan att somna eller vad?

förklara gärna noggrannare :) vill testa :)
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 februari 2011, 13:46

Inlägg av D4NI3L »

VoxuzZ skrev:
Victorh skrev:
D4NI3L skrev: jaa! hela denna skiten är weird läskigt som fan när man inte kan röra sig och är medveten om det
är det lätt att avbryta? Är själv jävla skeptiskt till alla ljud jag hör och har haft madrömmar som mindre om jag inte kan röra mig kanske lucid dreams utan medvete?
Jaa, ganska. man är ju medveten om att man drömmer så man kan ju bara tänka bort det så att säga.
det tar tid att lära sig skilja drömmen ifrån verklighet om man inte drömmer om fysiskt omöljiga grejjor.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

PK skrev:har jag fattat rätt?

man är vaken men lurar kroppen att man sover så kroppen sover men man är klar i hjärnan och vet att man sover?

man ligger bara helt still och försöker hålla sig vaken utan att somna eller vad?

förklara gärna noggrannare :) vill testa :)
Du lägger dig ner i sängen på rygg, tittar snett upp. håll ögonen öppna, och SOMNA INTE. Ifall de kliar nånstans, ignorera. det är bara kroppen som vill att du ska "testas" ifall du kan somna eller inte, så låtsas som det inte har hänt och ligg kvar och håll dig vaken utan att röra dig alls.

När jag gjorde detta för nån månad sen då det var uppe på 9gag :roll: så lyckades jag efter två nätter, och det som hände var i princip bara att jag inte kunde röra mig under typ 10-15 sekunder och de kändes som någon satt i min säng men jag tittade inte dit. Försökte vicka på tårna för att "vakna" och det funkade ju.

Tack för att ni tog upp dehär igen, ska försöka inatt igen med målet att bli bra på att göra detta så man kan flyga o shit. Verkar asnajs :lol:
bibapeolola
widell
Stolt ägare av vicke xX SMT
Inlägg: 187
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:09

Inlägg av widell »

Finns ju en del av sömnparalys (som det heter på svenska) som heter OBE (outern body experience) som går ut på att när du öppnar ögon under sömnparalys ska du samtidigt försöka resa dig ur kroppen och ta ett kliv åt sidan. Men av det jag har läst (aldrig provat detta själv) så ska det tydligen finnas nån demonliknande sak (som tydligen alltid finns där vid sömnparalys) denna varelse ska tydligen kunna gå in i din kropp och ta över den (?) om du inte går tillbaka in i kroppen. Du står alltså utanför kroppen och kollar ner på dig själv. Detta har jag aldrig provat själv och har inga som helst erfarenheter förutom det jag läst.
axel, the one and only... (17:04:30) AxxxeL: jag har inget emot vegetarianer sålänge de inte betar på min gräsmatta

Bild
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew
Inlägg: 508
Blev medlem: 21 juni 2011, 23:50
Ort: Inte för att skryta men Värmdö ;)

Inlägg av ThePowerDerbi »

Det är ju det att man inte kan hitta tillbaka. Så helst så ska man ha någon som tittar till en.
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Aldrig hört talats om det men ska lätt testa senare ikväll! :D
nAn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 27 mars 2011, 17:53
Ort: Åkers styckebruk

Inlägg av nAn »

Kan någon prova har sex med en porrstjärna :M ?
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 februari 2011, 13:46

Inlägg av D4NI3L »

AxxxeL skrev:
PK skrev:har jag fattat rätt?

man är vaken men lurar kroppen att man sover så kroppen sover men man är klar i hjärnan och vet att man sover?

man ligger bara helt still och försöker hålla sig vaken utan att somna eller vad?

förklara gärna noggrannare :) vill testa :)
Du lägger dig ner i sängen på rygg, tittar snett upp. håll ögonen öppna, och SOMNA INTE. Ifall de kliar nånstans, ignorera. det är bara kroppen som vill att du ska "testas" ifall du kan somna eller inte, så låtsas som det inte har hänt och ligg kvar och håll dig vaken utan att röra dig alls.

När jag gjorde detta för nån månad sen då det var uppe på 9gag :roll: så lyckades jag efter två nätter, och det som hände var i princip bara att jag inte kunde röra mig under typ 10-15 sekunder och de kändes som någon satt i min säng men jag tittade inte dit. Försökte vicka på tårna för att "vakna" och det funkade ju.

Tack för att ni tog upp dehär igen, ska försöka inatt igen med målet att bli bra på att göra detta så man kan flyga o shit. Verkar asnajs :lol:
du ska blunda under detta, sedan så kommer du känna att det trycker på axlarna eller någonting, någonting som du inte brukan känna eller att någon börjar prata. då kan du öppna, Nu sover du.
snälla, alla som provar detta, kom med feedback imorn och säg hur det. jag ska prova på detta inatt igen. jag kommer med feedback.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

http://www.web-us.com/lucid/luciddreamingFAQ.htm
Lite förklaringar på det hela, dock på engelska
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

ska försöka prova detta om några minuter när jag går och lägger mig

delar detta som jag såg på damnlol :)

http://www.damnlol.com/facts-about-dreams-17956.html
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

märker man tydligt när man hamnar i trans? vill ju inte bara kännan nåt litet och tro att det är det och så är det inte det så jag pajjar allt.


men detta ska testas utan tvekan.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

märker man tydligt när man hamnar i trans? vill ju inte bara kännan nåt litet och tro att det är det och så är det inte det så jag pajjar allt.


men detta ska testas utan tvekan.
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Haha, svårt att gissa vad alla tänker göra! ;)
miniakt1v
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 9 juni 2010, 21:02

Inlägg av miniakt1v »

Jag har provat detta med massa olika metoder och det som funkar bäst och mest av gångerna är att: Sova cirka 6-8 timmar och sen gå upp i 20 minuter, duscha t.ex, och sedan gå och lägga sig igen, ligg helt stilla med armarna brevid dig och känn hur du börjar "sväva" :)
kevin gerber
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

Alltå vad i helvette. Jag sitter fan och skakar här när jag läser sånt här skit. Är grymt lättskrämd. Sen när jag såg den där bilden på exitense så sa jag högt till mig själv meeen vafaaaan.

Hahah har några frågor. Vad är det som händer? Förstår inte riktigt sover man liksom fast man har medvetande eller något? Eller drömmer man om nå läskigt skit eller vad handlar de hela om? :)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Har jag fattat rätt sÅ lurar man kroppen att man sover så att man börjar drömma fast man igentligen är vaken och detta blir att man känner av olika saker fast man är vaken.

Är inte lättskrämd med SJUKT mörkrädd men ska köra ändå.

Miniakt1v: tror det är att man är trött helt enkelt.


Men jag skulle testa nu men låg 20 min utan nåt sen blev jag väckt av mobilen.

Började om men efter 13 min så var jag sjukt varm under täcket och inte trött alls så kör nån annan natt när det är kallare och jag är trött.


MEN började höra en klocka som tickade intensivt. Har ingen klocka i närheten. Försvann dock tätt snabbt.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Lyckades inge vidare idag då jag var sjukt trött och somnade istället :roll: men ska försöka inatt igen! :)
dadde w1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 13 december 2010, 15:26
Ort: Hemma

Inlägg av dadde w1 »

Jag testade det igår och märkte att det började trycka på axlarna, men jag väntade lite till och öppnade ögona men inget hände så jag somnade! :D
Speedfight 3 Projektet!!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36890
[spoiler]Bild[/spoiler]
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Provade WILD men det är skitsvårt.. lyckades nästan komma in.. men det tar energi från en Känns det från mig iaf.. tycker det är väldigt intressant iaf ;)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Vad jag kan läsa å liknande så e detta new age liknande. Å jag hade rekommenderat er å inte göra detta då det kan va farligt... Läste lite å då årig det att man kan träffa andra andar. Å då undrar ni va då andar?
Jo man har ju sin kropp å själ men vi har också en ande i oss å att träffa andra andar å liknande kan ju inte vara så jävla bra då det fins onda andar demoner å liknande vissa av er så ju att ni hade sett sånt å hört röster. Jag avråder er från å syssla med sånt här. Men om ni hamnar i någon jävla trans eller liknande å inte kommer in i er kropp igen eller att ni ser/hör konstiga grejer ..... Ni kommer tycka att det verkar konstigt men tänk på Jesus då eller ännu bättre säg Jesus högt eller liknande så borde det sluta då Jesus inte bara dog på korset för våra synder utan att det va också där han besegrade den onde. Står även i bibeln att den onde ger vika för Jesus.. där av säg Jesus eller roppa på hjälp till Jesus om ni hamnar illa till.

Detta e min åsikt men har inte testat det å lär nog inte testa det ikväll heller.
vem fan e lennart?
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Har lärt mig det hyfsat bra nu, helgrymt! Rekommenderar starkt att lära sig det :D Tog några försök att lära sig bara :)
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Läste lite mer åå det verkar som om klar dröma å putt oute off body tjota fräzen e 2 olika saker med hår fin skillnad. För å dröma klara drömmar som man kontrollera e en sak.... Men i en av länkarna drog det om å träffa andra å ha samtal med dom å liknande å det värkar ju bara hel skumt kunna prata med en förfatare om hans bok din hjärna kan ju inte svaravpå det om du inte har läst boken + dialekten å sånt lär ju inte stämma.

Men om det nu stämmer det som stog att man kan prata å så då tror jag att man pratar med den peronens andliga ja... Alltså att man tar andlig chepnad å kan på så sett färdas i tid å prata med andra.. att man hamnar i någon sorts ande värd.
vem fan e lennart?
Riejumike
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 23 mars 2012, 19:49

Inlägg av Riejumike »

testade dettta och det är as chill :lol:
Riejumike
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 23 mars 2012, 19:49

Inlägg av Riejumike »

Jag och andarna brukade leka ! :evil: och det är sant :?
Skriv svar