*Större hjul fram!bencsik skrev:Det ser riktigt grymt ut! Det ger ett mer sport motorcykel stuk på den med ett mindre hjul fram
Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Puch? Det kan man ju inte skruva! Bara att skrota!vicke1112 skrev:Satan vad grymt! Det här måste följas! Pappa kanske har en monza på g. då blir det helrenovering. dock måste jag sälja av tre moppar först. är lite trångt i ett litet enkelgarage. själv håller jag på med ciao nu. Ska matchporta ett block. börjat lite smått. även porta cylindern som är en billig 70cc med 43mm borr.
Häftigt att det börjar ta sig så himla braRexxy skrev:Nytt tändsystem, PVL Analog och en till AM6 motor fixad! Enligt förra ägaren är tändsystemet trasigt, för han fick inte igång sin hoj med systemet. Jag som misstänkte skit bakom verktygen, ville ha det!
Han sa att jag kunde få det om jag gjorde ett arbete åt honom. Få en AM6 tändning att passar på Derbimotor. Inga problem, fixades snabbt!
Dock visste jag ju inte om systemet funkade.. Plockade ihop det lite provisorisk på AM6 motorn nedan för att se om gnistan var stark nog. Jag har ett gammalt tändstift som jag klippt bort sidoelektroden på. Gnistan hoppade runt som en galning, så kräm finns det! Nu får vi hoppas den är 100% funktionell, så inte CDI'n är paj så gnistan kommer fel eller att retardationen är konstig. Får testa på någon hoj! Har bara förlorad lite arbetstid om det nu är trasigt.
Systemet ska sitta på R/T motorn, kontra med ett Ducatisystem som jag ska byta med mellan. Rotorsystemet för tävlingar, Ducati för bruks!
AM6 motorn då? Jo, ducatisystemet satt på den motorn, och systemet skulle ju till Derbimotorn. Men motorn ville jag ha! Så jag lyckades övertala killen att byta den. Så jag förlorar avgasröret som satt på AM6 hojen (Ronkenröret) samt en ostrypt CDI!
Motorn är helt original. Original 50cc cylinder o.s.v
Planen med motorn, är att se hur fort man kan åka med en originalcylinder! Alltså stannar jag på 50cc, och ofilad cylinder! Ska leka lite mythbuster. Se om myten om 100+ med effektrör är sant. Sen ska jag försöka knäcka 100+ med den också, enbart med hjälp av en avstämd pipa.
Vad motorn ska sitta i, vet jag inte idag. Blir en framtida plan!
Nejdå, jag har inte glömt R/T motorn. Idag mathcportade jag spacern med kanalerna! Blev att fila en hel del vid boostkanalen. AM6 hade ynkligt liten kanal jämfört med liggande minarelli. Blev tight, blev ett hål!! Som tur är, finns kemiskt metall...!
Jag bör påminna er om att hur ytan ser ut på dessa ytor spelar ingen större roll i effekuttaget! Finns alltid någon som ska klaga på finishen!
Tyvärr fick jag samma problem som Casal fick med sin R/T Derbi. Blocket är lite överportat, så vinklarna blev inte direkt bra..
Nice! När tror du de blir uppstart?Rexxy skrev:Fräste upp en vattenkanal i spacern på jobbet, som matchar hålet i AM6 blocket!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan