Rexxys Mopeder - Allt och lite till

Här ligger TSR:s egna projekt, t.ex. administrationens egna fordon.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

bencsik skrev:Det ser riktigt grymt ut! Det ger ett mer sport motorcykel stuk på den med ett mindre hjul fram :D
*Större hjul fram! ;)
bencsik
Elmoped
Inlägg: 102
Blev medlem: 21 september 2011, 19:27
Ort: Åsljunga

Inlägg av bencsik »

Aha... missade det :P men det syns knappt på bilderna :P
du får sätta tjockare däck bak så ser det ut som en dragracer ;)
Henru
MurasBrusha!
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 oktober 2012, 19:31
Ort: Nyhamns fucking läge

Inlägg av Henru »

sjukt fet rexxy!
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Fan va frän den ser ut nu ;) Gött med rt cylindern!
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

Blev bra med 17 och 18 hade gått att ha 16 där bak ochså blir ju riktigt rääzigt :)
Bild
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Med temperaturen över 0 gradigt passar jag på att skruva, när det väl är varmt! Med jacka och handskar huttrar jag inte ens. :) T.o.m blött på vägarna, så man kunde slappna av när man körde bil.

Började direkt att modifiera k50 gaffeln, för att passa E-type ramen. Resultatet blev suveränt, ser riktigt stiligt ut. Med lite färg/polering kommer det se ut som nytt!
Även lyktfästena kom på plats. Dock är dom för en grövre gaffel, så dom glappar. Ska försöka bygga en distans mellan röret och fästena.

Bild
Bild


Samma styre som satt på den gula F50'n. Fick också styröverfall av tture! Tack så mycket!

Bild
Bild
Bild


Dom gamla tankfästena togs bort, och hålen svetsades igen. Har även tagit bort färgen där dom nya fästena ska sitta.

Bild
Bild


Sen gav jag mig på fotpinnarna också. Ska försöka rensa bort all övelflödig metall från dom tandade hyllsorna, eller vad man nu ska kalla dom.

Bild


Fixade även bromsstoppet fram, nu glider den i!

Bild
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Vevparti till R/T hojen beställd nu, härifrån TS shoppen. :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Rexxy skrev:Vevparti till R/T hojen beställd nu, härifrån TS shoppen. :)
Fin fint hoppas de fortsätter rulla på bra nu:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
bencsik
Elmoped
Inlägg: 102
Blev medlem: 21 september 2011, 19:27
Ort: Åsljunga

Inlägg av bencsik »

Det ser riktigt fint ut :D
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Vevpartiet ligger på posten, men kan inte hämta den förrän imorgon. Lönedag. ;)
Vattenanslutningen på spacern är även igenpluggad. Imorgon ska den svarvas!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Vevpartiet hemma, och spacern svarvad! Ska bli intressant om jag räknat rätt, så kolven vänder korrekt. :)

Bild
Bild
Bild
Bild
bencsik
Elmoped
Inlägg: 102
Blev medlem: 21 september 2011, 19:27
Ort: Åsljunga

Inlägg av bencsik »

R/T e ju porr på hög nivå! Älskar när det kommer updates här även om det inte händer något kollar jag ändå :P
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Ska bli riktigt kul att se den gå!
Helt Räser
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

AndreWidestedt skrev:Ska bli riktigt kul att se den gå!
Håller med dig, ska bli kul att se hur den går med såpass lätt chassi, med kort hjulbas!
bencsik skrev:R/T e ju porr på hög nivå! Älskar när det kommer updates här även om det inte händer något kollar jag ändå :P
R/T är porr! :wink:
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Nice! Längtar tills man får se den rulla! :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Fick lite tid övers idag, så det blev lite skruvande på R/T motorn. Med svarvad spacer och lite hemligheter så får jag nu en squish på 0.15mm med oringarna! Vilket är perfekt. Bara att bygga upp det sista med packningar. Så snart är det dags att skruva ihop motorn. Nya ramlager ska inköpas, matchportning mellan spacer och block samt lite färg på blocken först!

Bild
Bild
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 384
Blev medlem: 11 februari 2010, 20:44
Ort: billdal
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

Satan vad grymt! Det här måste följas! Pappa kanske har en monza på g. då blir det helrenovering. dock måste jag sälja av tre moppar först. är lite trångt i ett litet enkelgarage. själv håller jag på med ciao nu. Ska matchporta ett block. börjat lite smått. även porta cylindern som är en billig 70cc med 43mm borr. :)
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

vicke1112 skrev:Satan vad grymt! Det här måste följas! Pappa kanske har en monza på g. då blir det helrenovering. dock måste jag sälja av tre moppar först. är lite trångt i ett litet enkelgarage. själv håller jag på med ciao nu. Ska matchporta ett block. börjat lite smått. även porta cylindern som är en billig 70cc med 43mm borr. :)
Puch? Det kan man ju inte skruva! ;) Bara att skrota! :D

Har själv väldigt trångt, så jag vet hur det är...!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Kom på att jag saknar mål med mina projekt, så jag kom på några nu!

Att ha över 30 fungerande mopeder!
Ha en moped som klarar över 140km/h
Ha en 50cc Veteranmoped som klarar över 100km/h
Köra över 100km/h med en svensksåld sachsmotor.
Ha en moped som vinner någon slags tävling på internet.
Ha en moped med minst 20 hästar.
Få bra tider på 150/201m
Få en pokal inom Topspeed. (Avser placering 1, 2 eller 3. Raspriset godkänns
)
Användarens profilbild
Heatz
Årets Projekt 2013
Inlägg: 141
Blev medlem: 21 december 2012, 01:07
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Heatz »

Fan va grymt med R/T! Bara att säga till när du tröttnar på den ;)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Nytt tändsystem, PVL Analog och en till AM6 motor fixad! Enligt förra ägaren är tändsystemet trasigt, för han fick inte igång sin hoj med systemet. Jag som misstänkte skit bakom verktygen, ville ha det!
Han sa att jag kunde få det om jag gjorde ett arbete åt honom. Få en AM6 tändning att passar på Derbimotor. Inga problem, fixades snabbt!

Dock visste jag ju inte om systemet funkade.. Plockade ihop det lite provisorisk på AM6 motorn nedan för att se om gnistan var stark nog. Jag har ett gammalt tändstift som jag klippt bort sidoelektroden på. Gnistan hoppade runt som en galning, så kräm finns det! Nu får vi hoppas den är 100% funktionell, så inte CDI'n är paj så gnistan kommer fel eller att retardationen är konstig. Får testa på någon hoj! :) Har bara förlorad lite arbetstid om det nu är trasigt.
Systemet ska sitta på R/T motorn, kontra med ett Ducatisystem som jag ska byta med mellan. Rotorsystemet för tävlingar, Ducati för bruks!

AM6 motorn då? Jo, ducatisystemet satt på den motorn, och systemet skulle ju till Derbimotorn. Men motorn ville jag ha! Så jag lyckades övertala killen att byta den. Så jag förlorar avgasröret som satt på AM6 hojen (Ronkenröret) samt en ostrypt CDI!
Motorn är helt original. Original 50cc cylinder o.s.v
Planen med motorn, är att se hur fort man kan åka med en originalcylinder! Alltså stannar jag på 50cc, och ofilad cylinder! Ska leka lite mythbuster. Se om myten om 100+ med effektrör är sant. Sen ska jag försöka knäcka 100+ med den också, enbart med hjälp av en avstämd pipa.
Vad motorn ska sitta i, vet jag inte idag. Blir en framtida plan!

Bild
Bild


Nejdå, jag har inte glömt R/T motorn. Idag mathcportade jag spacern med kanalerna! Blev att fila en hel del vid boostkanalen. AM6 hade ynkligt liten kanal jämfört med liggande minarelli. Blev tight, blev ett hål!! Som tur är, finns kemiskt metall...!
Jag bör påminna er om att hur ytan ser ut på dessa ytor spelar ingen större roll i effekuttaget! Finns alltid någon som ska klaga på finishen! :)
Tyvärr fick jag samma problem som Casal fick med sin R/T Derbi. Blocket är lite överportat, så vinklarna blev inte direkt bra..

Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

Fint med PVL! forstätt som du gör, alltid lika kul å läsa dina updates!
Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 14 september 2011, 14:27

Inlägg av Hemlige Arne »

Det ser riktigt bra ut! längtar till en testrun!
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

Rexxy skrev:Nytt tändsystem, PVL Analog och en till AM6 motor fixad! Enligt förra ägaren är tändsystemet trasigt, för han fick inte igång sin hoj med systemet. Jag som misstänkte skit bakom verktygen, ville ha det!
Han sa att jag kunde få det om jag gjorde ett arbete åt honom. Få en AM6 tändning att passar på Derbimotor. Inga problem, fixades snabbt!

Dock visste jag ju inte om systemet funkade.. Plockade ihop det lite provisorisk på AM6 motorn nedan för att se om gnistan var stark nog. Jag har ett gammalt tändstift som jag klippt bort sidoelektroden på. Gnistan hoppade runt som en galning, så kräm finns det! Nu får vi hoppas den är 100% funktionell, så inte CDI'n är paj så gnistan kommer fel eller att retardationen är konstig. Får testa på någon hoj! :) Har bara förlorad lite arbetstid om det nu är trasigt.
Systemet ska sitta på R/T motorn, kontra med ett Ducatisystem som jag ska byta med mellan. Rotorsystemet för tävlingar, Ducati för bruks!

AM6 motorn då? Jo, ducatisystemet satt på den motorn, och systemet skulle ju till Derbimotorn. Men motorn ville jag ha! Så jag lyckades övertala killen att byta den. Så jag förlorar avgasröret som satt på AM6 hojen (Ronkenröret) samt en ostrypt CDI!
Motorn är helt original. Original 50cc cylinder o.s.v
Planen med motorn, är att se hur fort man kan åka med en originalcylinder! Alltså stannar jag på 50cc, och ofilad cylinder! Ska leka lite mythbuster. Se om myten om 100+ med effektrör är sant. Sen ska jag försöka knäcka 100+ med den också, enbart med hjälp av en avstämd pipa.
Vad motorn ska sitta i, vet jag inte idag. Blir en framtida plan!

Bild
Bild


Nejdå, jag har inte glömt R/T motorn. Idag mathcportade jag spacern med kanalerna! Blev att fila en hel del vid boostkanalen. AM6 hade ynkligt liten kanal jämfört med liggande minarelli. Blev tight, blev ett hål!! Som tur är, finns kemiskt metall...!
Jag bör påminna er om att hur ytan ser ut på dessa ytor spelar ingen större roll i effekuttaget! Finns alltid någon som ska klaga på finishen! :)
Tyvärr fick jag samma problem som Casal fick med sin R/T Derbi. Blocket är lite överportat, så vinklarna blev inte direkt bra..

Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Häftigt att det börjar ta sig så himla bra :)

Samtidigt som det är lika spännande att se ifall det verkligen går att då dem i 100+ så himla lätt som alla säger ;)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Nya SKF Explorer införskaffade! 6303 C3. Bara det bästa för Stage6 R/T. ;)

Bild
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Ser extremt bra ut! :o

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Fräste upp en vattenkanal i spacern på jobbet, som matchar hålet i AM6 blocket! :)

Bild
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Rexxy skrev:Fräste upp en vattenkanal i spacern på jobbet, som matchar hålet i AM6 blocket! :)

Bild
Nice! När tror du de blir uppstart? :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Kan inte ge exakt svar! Då jag mekar i en lada är det lika kallt där inne som ute. Så länge det är minusgrader ute är det inge kul...! Men allt över 0 funkar bra.

Så det beror på väder och vind, samt pengar! Måste köpa 2-taktsolja samt skaffa lite 98 oktan soppa. Även plåt för att bygga en pipa. Så lite kvar att göra. :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Plusgrader ute, så imorgon ska jag ut och skruva! Kommer nog en update då, tyvärr inget idag!

Förhoppningsvis ska motorn ihop imorgon, men allt beror på hur effektivt jag jobbar. :)
Malossi97
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 9 augusti 2012, 18:12

Inlägg av Malossi97 »

Detta blir bra! stå på :)
Honda Mt5 1997
Honda Mt5 1995
Suzuki Pv 1992
Suzuki Pv 1995
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Update nu!

Skriver bara lite lätt, bilderna får tala för sig själv!
Motorn nu ihop med nya ramlager, packboxar samt Barakitveven! Samt nymålade block.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Fan va nice! :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Skruvande idag! Lite småkyligt bara. minus 9... :(
Slängde i växellådsolja, monterade kolv, smorde in med 2-taktsolja och hällde en skvätt i vevhuset. Alltid bra före start! :)
Sen landade klämspalten på c:a 0,5mm!
Sen slängde jag bara in den i ramen. Nästa gång blir det nog börja bygga pipa!

Blev bara mobilbilder idag, så det får duga. =/

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

Jättefräscht! :) kommer gå räserfort!
Skriv svar