Epa/ A-traktor Tråden

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 februari 2011, 13:46

Inlägg av D4NI3L »

moppepojk skrev:
HondaPojkeN skrev:
moppepojk skrev: Bild[/img]

Bild[/img]

Dena kan det väl vara???
Tvek ser ut som att vara en annan front och så har daniels inget drag men det kanske dom har fixat till efter åt ;)
man måste ha drag när du besiktar en traktor.

men vinklarna på kapningen och på flaket tycker jag ser likadant ut iallafall :)

Tyvär inte den... regg nr på min var NOK441
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Kanske införskaffar mig en obesiktad 745a i helgen, hoppas det blir något av det! Då ska ni få se på lite riktigt projekt här på TSR. Skall lackera (på firma med någon snygg lack), nya fälgar, fett ljudsystem, ny inredning osv om jag köper :D
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
PipaZ
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 361
Blev medlem: 28 september 2010, 18:46
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

ktm_danielsson skrev:Kanske införskaffar mig en obesiktad 745a i helgen, hoppas det blir något av det! Då ska ni få se på lite riktigt projekt här på TSR. Skall lackera (på firma med någon snygg lack), nya fälgar, fett ljudsystem, ny inredning osv om jag köper :D
De mesta funkar om en har pengar :wink:
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

PipaZ skrev:
ktm_danielsson skrev:Kanske införskaffar mig en obesiktad 745a i helgen, hoppas det blir något av det! Då ska ni få se på lite riktigt projekt här på TSR. Skall lackera (på firma med någon snygg lack), nya fälgar, fett ljudsystem, ny inredning osv om jag köper :D
De mesta funkar om en har pengar :wink:
Om vi säger såhär, inte jag som betalar notan ;)
Bild

Jag är odödlig
740Johansson
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 22 februari 2012, 21:05

Inlägg av 740Johansson »

BARA UNDRAR :!: :!:
Vad är en helt laglig 740 kapad som är rollad och i OK skick värd ? Är den mer värd eftersom den har dubbla lådor? :D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

740Johansson skrev:BARA UNDRAR :!: :!:
Vad är en helt laglig 740 kapad som är rollad och i OK skick värd ? Är den mer värd eftersom den har dubbla lådor? :D
En bulig, laglig 740, typ 20 och neråt.

En rak, laglig/ halvlaglig 740 typ 25-30

En rak, laglig/ halvlaglig 740 med riktig lack 30-40 och uppåt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
740Johansson
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 22 februari 2012, 21:05

Inlägg av 740Johansson »

Lite bulig är han på flaket men inte så mycket , det är nog alla lite :D Räknar nog med att kunna få 25 för den när jag har kört klart. Det måste ju vara värt lite mer att den är laglig eftersom 90 % är med enkellåda.
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

740Johansson skrev:Lite bulig är han på flaket men inte så mycket , det är nog alla lite :D Räknar nog med att kunna få 25 för den när jag har kört klart. Det måste ju vara värt lite mer att den är laglig eftersom 90 % är med enkellåda.
tänk på att en helt laglig epa oftast förknippas med något sönder varvat härk ;)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

740Johansson skrev:Lite bulig är han på flaket men inte så mycket , det är nog alla lite :D Räknar nog med att kunna få 25 för den när jag har kört klart. Det måste ju vara värt lite mer att den är laglig eftersom 90 % är med enkellåda.
90% är med enkellåda för nästan alla vill ha enkellåda...
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

740Johansson skrev:Lite bulig är han på flaket men inte så mycket , det är nog alla lite :D Räknar nog med att kunna få 25 för den när jag har kört klart. Det måste ju vara värt lite mer att den är laglig eftersom 90 % är med enkellåda.
Det är väl din på bilden antar jag? Buligt flak = oseriöst byggd, jag personligen skulle inte ge mer än 10-15 för din, om man ska döma av de bilder jag sett, om den är någorlunda intakt. Ett dåligt flak är det värsta som finns, och är det risigt är det bara att kapa bort allt och göra om.

Men har du tur, 25k. Finns alltid lite mindre smarta personer som inte vet vad som döljer sig under färgen på flaket och som nöjer sig med att det ser "skapligt" rakt ut.

Dubbellåda är ju ett litet plus för en viss målgrupp, men det är många som inte bryr sig så länge traktorn är besiktad. Dubbellåda tilltalar ju dock föräldrar mer i alla fall ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
740Johansson
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 22 februari 2012, 21:05

Inlägg av 740Johansson »

Spacklat hela flaket så det blev mindre buligt och helt ok , lagt in durk , Lackat om i t-röd , Nya GLT 16v fälgar och grill , lister från en GLT 89a :) :D As skabb på bilden jag vet.
Användarens profilbild
mackenils
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 10 maj 2011, 19:25

Inlägg av mackenils »

Tjenare!

Min polare åkte fast idag med sin a-traktor, den hade dubblalådor och går då i 30-35km/h sen skulle ha skruva bort en "skruv" (Gasspärr) så han kunde varva mer på 2ans växel,

Han släppte av mig hemma för att sedan skjussa hem en annan, då kom polisen och stannade han eftersom dom såg att den gjorde över 30km/h
vet inte exakt vad den "toppade" men runt 65?

Så vad tror ni han får för straff?
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

mackenils skrev:Tjenare!

Min polare åkte fast idag med sin a-traktor, den hade dubblalådor och går då i 30-35km/h sen skulle ha skruva bort en "skruv" (Gasspärr) så han kunde varva mer på 2ans växel,

Han släppte av mig hemma för att sedan skjussa hem en annan, då kom polisen och stannade han eftersom dom såg att den gjorde över 30km/h
vet inte exakt vad den "toppade" men runt 65?

Så vad tror ni han får för straff?
indraget lämp/körkort i 6 månader, ombes på traktorn, böter
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

mackenils skrev:Tjenare!

Min polare åkte fast idag med sin a-traktor, den hade dubblalådor och går då i 30-35km/h sen skulle ha skruva bort en "skruv" (Gasspärr) så han kunde varva mer på 2ans växel,

Han släppte av mig hemma för att sedan skjussa hem en annan, då kom polisen och stannade han eftersom dom såg att den gjorde över 30km/h
vet inte exakt vad den "toppade" men runt 65?

Så vad tror ni han får för straff?
beror helt på vilken snut man träffar på, jag har flera kompisar som torskat med ospärrad enkellåda och bara fått ombes och en varning.
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 15 april 2012, 12:26
Ort: kungsbacka

Inlägg av NoCamshaft »

kan man chippa en tralla så den går på lägre varv men har spärr på 33?
eller hur mkt kostar en standard typ 740 tralla i bensin pengar i månan?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

NoCamshaft skrev:kan man chippa en tralla så den går på lägre varv men har spärr på 33?
eller hur mkt kostar en standard typ 740 tralla i bensin pengar i månan?
Hur mkt den kostar i månaden är ju totalt beroende på hur den är körd och hur du kör
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

NoCamshaft skrev:kan man chippa en tralla så den går på lägre varv men har spärr på 33?
eller hur mkt kostar en standard typ 740 tralla i bensin pengar i månan?
ränka med att den drar ca 0,7-1,2L milen beroende på hur du kör
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 15 april 2012, 12:26
Ort: kungsbacka

Inlägg av NoCamshaft »

Mattyyy skrev:
NoCamshaft skrev:kan man chippa en tralla så den går på lägre varv men har spärr på 33?
eller hur mkt kostar en standard typ 740 tralla i bensin pengar i månan?
Hur mkt den kostar i månaden är ju totalt beroende på hur den är körd och hur du kör
nämen det var mer en fråga för att veta vad det kostar för andra som har tralla och kanske tänka utifrån det :)
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 15 april 2012, 12:26
Ort: kungsbacka

Inlägg av NoCamshaft »

StylizhRazer skrev:
NoCamshaft skrev:kan man chippa en tralla så den går på lägre varv men har spärr på 33?
eller hur mkt kostar en standard typ 740 tralla i bensin pengar i månan?
ränka med att den drar ca 0,7-1,2L milen beroende på hur du kör
jahaja då gör det inte så mkt, jag lär kanske köra max 30 mil per månad men jag lär nog inte ens köra en mil om dagen så då är det nog inte något att oroa sig för :)
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

någon som har en traktor till salu i skaraborg eller litte utanför skaraborg?
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 februari 2011, 13:46

Inlägg av D4NI3L »

Apelsin! har en fråga till alla traktor raggers som har bessat traktorer. har beställt bess till min nu och dem sa att man kunde skriva ut en redogörelse ifrån deras sida, men kan fan inte hitta någe. Nån som vet vad han snacka om och var man kan få tag på pappret?
Det varväll en lista över vad man ska ha gjort på den. :D :D :D
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

D4NI3L skrev:Apelsin! har en fråga till alla traktor raggers som har bessat traktorer. har beställt bess till min nu och dem sa att man kunde skriva ut en redogörelse ifrån deras sida, men kan fan inte hitta någe. Nån som vet vad han snacka om och var man kan få tag på pappret?
Det varväll en lista över vad man ska ha gjort på den. :D :D :D
Äsch skit i de, gör ett lite hemma gjort eller så säger du allt på bess. Kompisarna har inte behövt visa några sånna papper men bess mannen sa att dom skulle skriva ner de dom har gjort.
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

tjena är det någon som vet om man ska få det där pappret med allt som man måste fixa när man torskat i flygande eller om dom skickar hem de, för fick ombess i fredags men fick inget sånt papper fast han skrev ett och det står inte på vägverket att det är körförbud :)
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 16 november 2011, 00:39
Ort: Norrköping

Inlägg av Livelawe »

Det är epa träff i norrköping vid city gross

Malmgatan 41, 601 14 Norrköping, Sweden

Alla här som bor i närheten utav norrköping med epa, ta med skiten och kom den 9 juni kl 20:00 :)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

tjena är det någon som vet om den som skrivit under intyget på lådorna när man ska bessa kan bli straffad om lådorna inte stämmer överäns med intyget :)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

streamjr skrev:tjena är det någon som vet om den som skrivit under intyget på lådorna när man ska bessa kan bli straffad om lådorna inte stämmer överäns med intyget :)
Njaa, kan kan dom säker bli men högst troligt, du ger ju papperna te en mekaniker och så kan du säga att han ska skriva på men han kanske vill se bilder på hur du har spärrat lådorna å då tar du bara någon random bild där någon annan har gjort rätt (plockat ur drev/svetsat). Du kan ju bara säga att du har bytt lådor å intyget är till ett par andra lådor ifall du vill ''rädda'' han som skrev på papprena,
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Hejsan! :)

Nu är det så att jag ska köpa en epa/a-traktor om ungefär 3-4 veckor. Men har lite frågor angående dom!

Jag har hört att en epa får gå hur snabbt dom vill bara att dom får bara ha 1 och 2 som växlar. Sen måste dom även ha stelbakaxel. Är det sant att en epa får gå hur snabbt dom vill med bara 1 och 2? För då borde den komma upp i hastigheter vid 70-80 km/h?
Fast har hört att man bara får framföra dom i 30 km/h


Och sen kommer vi till en a-traktor. Dom får väll max gå i 30 km/h fast de får har ha fjädring där bak?
Och vad jag förstår så brukar många ta bort sina spärrar så den går i 60 km/h ungefär.

Men många pratar om att en epa/a-traktor måste ha två lådor. Vad är det för "lådor" ?

Sen vet jag att det finns duetter och traktorer som ser ut som vanliga bilar (740, 240 osv..). Är det bara duetter som får gå hur snabbt dom vill på 1 och 2?


Hur ser man skillnaden på en epa traktor och en a-traktor?

För när jag köper en om knappt en månad så vill jag veta vad som säger att det just är en epa traktor så säljaren inte försöker lura mig med att det är en a-traktor utan spärr.

Kan inte så mycket om epa/a-traktorer som ni kanske ser. Tacksam för svar i alla fall!

Mvh! :)
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

rasmusborg skrev:Hejsan! :)

Nu är det så att jag ska köpa en epa/a-traktor om ungefär 3-4 veckor. Men har lite frågor angående dom!

Jag har hört att en epa får gå hur snabbt dom vill bara att dom får bara ha 1 och 2 som växlar. Sen måste dom även ha stelbakaxel. Är det sant att en epa får gå hur snabbt dom vill med bara 1 och 2? För då borde den komma upp i hastigheter vid 70-80 km/h?
Fast har hört att man bara får framföra dom i 30 km/h


Och sen kommer vi till en a-traktor. Dom får väll max gå i 30 km/h fast de får har ha fjädring där bak?
Och vad jag förstår så brukar många ta bort sina spärrar så den går i 60 km/h ungefär.

Men många pratar om att en epa/a-traktor måste ha två lådor. Vad är det för "lådor" ?

Sen vet jag att det finns duetter och traktorer som ser ut som vanliga bilar (740, 240 osv..). Är det bara duetter som får gå hur snabbt dom vill på 1 och 2?


Hur ser man skillnaden på en epa traktor och en a-traktor?

För när jag köper en om knappt en månad så vill jag veta vad som säger att det just är en epa traktor så säljaren inte försöker lura mig med att det är en a-traktor utan spärr.

Kan inte så mycket om epa/a-traktorer som ni kanske ser. Tacksam för svar i alla fall!

Mvh! :)

jag kan tyvär bara svara på några frågor som du har :/

men 2 lådor eller dubbla lådor är växellådorna alltså du måste ha 2 lådor som är ihopbyggda till en och dessa måste vara spärrade på 1, 2 R, eller om du har splittväxel alltså hög/låg växel så får de vara spärrade på låg 1, 2, 3, R.

skillnaden mellan epa och a traktorer är att epa traktorer ej får ny registreras och om de gör detta så blir dem a-traktorer vilket har andra regler, orkar tyvär inte sitta och skriva allt så jag länkar lite sidor där du kan läsa om allt som du behöver veta :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/A-traktor

http://sv.wikipedia.org/wiki/EPA-traktor

http://www.epatraktor.n.nu/atraktor

http://www.sdn.upplands-bro.se/broskola ... ge0009.htm

http://30traktor.egetforum.se/
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Tack för det snabba svaret StylizhRazer! :)

Läste igenom alla länkar du skickade och återigen, tack!

Vad är skönast att köra runt i då?
En bil som går i ca. 90 km/h (epa traktor) eller en A-traktor som går i max 30 km/h. Jag är mest sugen på att köpa en epa traktor då jag vill kunna gasa på lite fast inte göra det på ett allt för olagligt sätt. Med en epa traktor kan man ju gasa på där man vet att man kan, och om en polis stoppar dig så för bilkontroll så är det inga konstigheter för att den får gå mer än 50 km/h.

Det enda som låter jobbigt med en epa traktor är att den inte har någon bakfjädring. Ni som har kört en epa traktor hur är det då den inte har någon bakfjädring?

Personligen tycker jag även att en duett är det coola, så lutar mer åt en epa traktor i alla fall. Passar bäst till mig tror jag! :)
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

[spoiler]
rasmusborg skrev:Tack för det snabba svaret StylizhRazer! :)

Läste igenom alla länkar du skickade och återigen, tack!

Vad är skönast att köra runt i då?
En bil som går i ca. 90 km/h (epa traktor) eller en A-traktor som går i max 30 km/h. Jag är mest sugen på att köpa en epa traktor då jag vill kunna gasa på lite fast inte göra det på ett allt för olagligt sätt. Med en epa traktor kan man ju gasa på där man vet att man kan, och om en polis stoppar dig så för bilkontroll så är det inga konstigheter för att den får gå mer än 50 km/h.

Det enda som låter jobbigt med en epa traktor är att den inte har någon bakfjädring. Ni som har kört en epa traktor hur är det då den inte har någon bakfjädring?

Personligen tycker jag även att en duett är det coola, så lutar mer åt en epa traktor i alla fall. Passar bäst till mig tror jag! :)
[/spoiler]

om du skaffar en epa tänk på att den måste besiktigas vart annat år har jag för mig att det är ett + är att de är skattebefriade men en epa är värd hur mkt som helst även i kasst skick dock så är de rätt svåra att få tag på.

kolla alltid reg nr på https://www21.vv.se/fordonsfraga/
tips om alla nr, förkortningar osv hittar du på http://30traktor.egetforum.se/guide-for ... 18631.html

samt
http://30traktor.egetforum.se/regler-ny ... 12691.html
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
FLUBBA
Svårstartad skrothög
Inlägg: 210
Blev medlem: 1 juni 2012, 21:29

Inlägg av FLUBBA »

rasmusborg skrev:Tack för det snabba svaret StylizhRazer! :)

Läste igenom alla länkar du skickade och återigen, tack!

Vad är skönast att köra runt i då?
En bil som går i ca. 90 km/h (epa traktor) eller en A-traktor som går i max 30 km/h. Jag är mest sugen på att köpa en epa traktor då jag vill kunna gasa på lite fast inte göra det på ett allt för olagligt sätt. Med en epa traktor kan man ju gasa på där man vet att man kan, och om en polis stoppar dig så för bilkontroll så är det inga konstigheter för att den får gå mer än 50 km/h.

Det enda som låter jobbigt med en epa traktor är att den inte har någon bakfjädring. Ni som har kört en epa traktor hur är det då den inte har någon bakfjädring?

Personligen tycker jag även att en duett är det coola, så lutar mer åt en epa traktor i alla fall. Passar bäst till mig tror jag! :)


att köra utan bakfjädring försämrar våghållningen bra men går ända att köra uppemot 80 utan att det ska bli för obekvämt. sen så studar men rätt gött över fartguppen :P
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Äh har 3 varv kvar på mina fjädrar på GLEn, nästan helt stum, funkar fint med väghållningen över 80 bara man kan köra någorlunda. Kan erkänna att det är skönt med epa då dom får gå fortare men tänk på att alla epa traktorer är byggda för över 30år sen, oftast bara massa idioter som kletat spackel överallt istället för o laga/bygga ordentligt.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Så det du menar är att jag ska vara beredd på att hela bilen kan gå av? :D

Men jag vill mest ha en epa för dom får gå fortare utan att vara olagliga. Men hur är det att ligga i 30 km/h då? :)

Är det dö tråkigt eller är det kul? Ska ju ha bra ljud i bilen också så kan ju inte vara hur tråkigt som helst ifall man kör en a-traktor lagligt?

Sen drar väll en epa mindre soppa än vad en a-traktor gör? Med tanke på att en a-traktor går ju bara i 30 km/h då borde den ligga på typ 4-5000 varv? 8)

För en epa går ju snabbare då kan man ligga på 2-3000 varv när man rullar i 30 km/h :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

rasmusborg skrev:Så det du menar är att jag ska vara beredd på att hela bilen kan gå av? :D

Men jag vill mest ha en epa för dom får gå fortare utan att vara olagliga. Men hur är det att ligga i 30 km/h då? :)

Är det dö tråkigt eller är det kul? Ska ju ha bra ljud i bilen också så kan ju inte vara hur tråkigt som helst ifall man kör en a-traktor lagligt?

Sen drar väll en epa mindre soppa än vad en a-traktor gör? Med tanke på att en a-traktor går ju bara i 30 km/h då borde den ligga på typ 4-5000 varv? 8)

För en epa går ju snabbare då kan man ligga på 2-3000 varv när man rullar i 30 km/h :)
Inte farligt alls o ligga i 30, skönt snarare. Men ska du köra lagligt behöver du inte ens tänka på a-traktor. Och det guppar inte så jävla mycket i en äkting, man vänjer sig :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

skit kul att ligga på 50vägen med 100bilar bakom en :D
Bild
Skriv svar