Precis håll käften.draken skrev:ähh, håll käften vaAndreWidestedt skrev:Ska bli kul! Ska vi se om vi kan äntligen få tyst på alla dracofuckon
Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Rexxy skrev:draken skrev:najjs synd bara att det är en Derbi...
Har en AM6 motor i hyllorna, som ska gå igenom samma experiment sen i framtiden. Så inga tårar nu!
Det drev som gör att den precis orkar varva ur 6:ans växel.david96 skrev:vad för drev/rör/vilken nerförsbacke tänkte du?
Röret blir det jag jagar rätt på. Och nedförsbacke kör vi inte med, här är det plan mark som gäller!
Och som du läser är detta enbart experiment, för att motbevisa 100km/h med enbart effektrör. Jag tror inte för fem öre på det, men jag vill kunna länka något bevis när man käftar med något moppefucko på nätet!
Tro det eller ej, men "gratis"!Törnan skrev:jävligt fräsch Derbi! får man fråga vad du fick den för?
Nja.. Helst skulle jag vilja testa med dom mesta kända. Som är Turbokit och Metrakit Thrower. Dom sägs ju ge en jäkla effekt enligt random moppepojke, och hastigheter upp emot 120 knyck är inte ovanligt!Perra.S skrev:
Såå, bara för att du ev. inte lyckas med random köperör så betyder det att inget rör klarar av det?
Ska det här göras korrekt så får du testa med alla köperör på marknaden annars blir resultatet helt ointressant. Först när du nått 100km/h med ett rör alternativt testat alla rör och misslyckats nå 100km/h kan du dra en slutsats.
Det får jag väl ta som en stor komplimang, för jag har inte direkt lagt ner krut på utseendet.rärox skrev:Satan så snygg den där är!
Ja, se t.ex personen på facebook som kör 115km/h med urpluggad Rieju på 18.000rpm..skogen_swe skrev:kull att du drar upp om detta såååånt snack hela tiden som kompisarna den tiden jag var 15 år en kompis hade nå underliggande jo de går 110+km/H
själv nådde jag 98.10km/H med turbokit och portad 50cc org cylinder och fuskade i nerförs-backe nådde jag 102.? på en drac
har du tur så kan du få nånkm/H extra på t.ex plockar bort kylar vingar och vara som en superman inget jag gjorde men men
spännande och se hur nära du kommer
lycka till!
hahah min gör 93 ärliga med 12 förgasare, 14-56, större insug, portad orgonalcylle, sportluft, tk rör o ostrypt membrandonkeyO.o skrev:min drac gjorde ärliga 90 med R2 och 21mm 13/56! D: och den varvade ur varje växel mer än välRexxy skrev:Han menar nog "Dom som säger det går i 100km/h+ med enbart effektrör"donkeyO.o skrev: Precis håll käften.
Verkar som vi har två stycken här?
Derbi_pöjk skrev:så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Absolut, med fininställning får jag nog upp den i gissningsvis 90km/h. Orkar den med 12 drevet fram blir det runda 95km/h ärliga. Hittar jag sen en lång raksträcka och ligger som superman på moppen, KAN 100km/h vara möjligt.SNODDAS15 skrev:Borde gå att få ut lite till med mer justeringar på förgasaren min drac gör ärliga 85 med tk 14/56 12mm förgasare funderar dock på att slänga på en 19mm
Du måst ju dreva upp fram! 12 orkar den garanterat 13 borde också gå om rätt munstycke sitter på!Xpressen skrev:Blir förvånad över resultatet! Jag kör 11/52, yasuni r1, bortagen luftstryp och en 17.5mm, får bara upp min i 80 PÅ MÄTAREN
Acero är bara tillverkat i ett annat material.MisterDT50R skrev:Du måst ju dreva upp fram! 12 orkar den garanterat 13 borde också gå om rätt munstycke sitter på!Xpressen skrev:Blir förvånad över resultatet! Jag kör 11/52, yasuni r1, bortagen luftstryp och en 17.5mm, får bara upp min i 80 PÅ MÄTAREN
Och lycka till att sätta 100 med effektrör, enox är väl inte det mest högvarviga röret tror du det kommer gå? Sen undrar jag är det ett E-Nox acero eller bara E-Nox, enda skillnaden jag ser är att acero är 400 kr billigare i ts shop?
Jag vill försöka åka så fort som möjligt med originaldelarna. Bortsett från avgasrör och förgasare då!skogen_swe skrev:jag bytte ny i veckan kolv åt brorsans drac gjorde den allmänt pigg och kunde känna kompen i motorn före en gång skull
vist är de så att om man tar bort 1 kolv ring så blir den piggare på högre varv och svagare på lägre ? tror inte va nå märkvärdigt men nånting ska den väl göra?** h
du har ändå mycket gå på.
jag skulle bli skit glad om du skulle försöka få så mycket de bara går att få ut utan att röra cylinder
alltså typ tjockare/tunnare cylinder fots packnig
så stor föge den skulle klara av, reeds, tändning!!!!
prox kolv typ som väger mindre sånt trams
Om jag räknat rätt varvar röret till c:a 12000rpm. Så högvarvig skulle jag kalla den.MisterDT50R skrev:Du måst ju dreva upp fram! 12 orkar den garanterat 13 borde också gå om rätt munstycke sitter på!Xpressen skrev:Blir förvånad över resultatet! Jag kör 11/52, yasuni r1, bortagen luftstryp och en 17.5mm, får bara upp min i 80 PÅ MÄTAREN
Och lycka till att sätta 100 med effektrör, enox är väl inte det mest högvarviga röret tror du det kommer gå? Sen undrar jag är det ett E-Nox acero eller bara E-Nox, enda skillnaden jag ser är att acero är 400 kr billigare i ts shop?
Överliggande/underliggande. Spelar ingen roll hur den är dragen. Så varför skulle en underliggande funka bättre?Victorh skrev:90 med enox är sjukt bra!
Men skaffa dig ett underligfande för 50cxäc tror jag du slipper till 100gränsen!
Omöjligt är inte detta för har själv kört 90 km/h med en oinställd 50cc!
vet inte men vad jag prövat är underliggande bättre gjorda än billigate överliggande.Rexxy skrev:Överliggande/underliggande. Spelar ingen roll hur den är dragen. Så varför skulle en underliggande funka bättre?Victorh skrev:90 med enox är sjukt bra!
Men skaffa dig ett underligfande för 50cxäc tror jag du slipper till 100gränsen!
Omöjligt är inte detta för har själv kört 90 km/h med en oinställd 50cc!
Är rören olika kan man inte jämföra dom med varandra. Dom måste vara identiskt byggda. Förutom en för över och en för under. Dom kommer då funka likadant teoretiskt.Victorh skrev:vet inte men vad jag prövat är underliggande bättre gjorda än billigate överliggande.Rexxy skrev:Överliggande/underliggande. Spelar ingen roll hur den är dragen. Så varför skulle en underliggande funka bättre?Victorh skrev:90 med enox är sjukt bra!
Men skaffa dig ett underligfande för 50cxäc tror jag du slipper till 100gränsen!
Omöjligt är inte detta för har själv kört 90 km/h med en oinställd 50cc!
kompisen har kommit upp i 97km/h med scr corse och portad org cylinder medan max för överliggande har varit 92-93
Sen när börja Sverige ha 80 skyltar? Är det bara jag som har missat detta?JagHarEnDerbi skrev:Har själv hängt på bilar på 80 väg med marginal nog för en omkörning med original 50cc och rör!
Har det? Konstigt att jag aldrig lagt märke till deRexxy skrev:Vart har du varit? Funnits ett tag!fredcog skrev:Sen när börja Sverige ha 80 skyltar? Är det bara jag som har missat detta?JagHarEnDerbi skrev:Har själv hängt på bilar på 80 väg med marginal nog för en omkörning med original 50cc och rör!