gymnasieintagning!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

själv kom man in på refis i liljeholmen i stockholm :)
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 583
Blev medlem: 3 oktober 2011, 20:28
Ort: Östersund, Jämtland

Inlägg av Älg »

Fick precis reda på att jag kom in på ekonomiprogrammet :D
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Oliver96 skrev:
OzTRoz skrev:Teknik programmet är ett helvete, börjar 2an efter sommarlovat fyfan :(
Lite svår matte, men det klarar man :wink:
Matten var ju inte så svår ;) Förutom att nästan alla uppgifter försöker lura en :lol: Men hoppas vi slipper olle nästa år ;)

Alla som ska gå teknik, hoppas ni slipper ämnet entreprenörskap. För det är ett flummigt skit ämne :x
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

fan är det ingen som går fordon nu för tiden?

börjar fordon år 2 inriktning personbil nu till hösten :)
Geggkulan2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 7 oktober 2012, 14:34

Inlägg av Geggkulan2 »

2stroke skrev:Fick ett brev för 3 år sen, kom in på Elprogrammet.. 3 riktigt bortkastade år!

Varför tycker du det är 3 bortkastade år?
CH Racing 50 WSM. [Helt renoverad.]
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

kom in på IM med 10 poäng! :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

en fråga bara till er på IV osv. hur lyckades ni? jag softade mig igenom hela skolan och ansträngde mig inte nåt, skolkade ibland osv. jag hade ändå typ 5st vg, 1 mvg och resten G. hur lyckas man få IG ens?
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

PK du är inte ensam. Ska börja andra året på fordon nu, ska gå personbil!


PK skrev:en fråga bara till er på IV osv. hur lyckades ni? jag softade mig igenom hela skolan och ansträngde mig inte nåt, skolkade ibland osv. jag hade ändå typ 5st vg, 1 mvg och resten G. hur lyckas man få IG ens?
EDIT: Jag kom in på fordon med 170 poäng, polarn hade 190 men kuggade matten så han kom in på Fordon med extramatte.
Sen var det den här grabben som kom in med runt 50-60 poäng! Känns som om det var en hel del poäng bortkastade! Fordon kommer alla in på liksom!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

PK skrev:en fråga bara till er på IV osv. hur lyckades ni? jag softade mig igenom hela skolan och ansträngde mig inte nåt, skolkade ibland osv. jag hade ändå typ 5st vg, 1 mvg och resten G. hur lyckas man få IG ens?
då har du inte "softat". jag försökte varje dag jag kom till skolan. och att du säger "hur lyckas man få IG ens". ja du. vissa har inte orken till att jobba som vissa andra har. har man ingen motivation så har man inte. jag frågade min lärare varför dom inte satte ett E (G). för det första, så måste dom ha någonting att gå på, för det andra, så måste dom redovisa det.
Användarens profilbild
tobbepihl
Svårstartad skrothög
Inlägg: 178
Blev medlem: 22 oktober 2010, 17:36
Kontakt:

Inlägg av tobbepihl »

Går transport på nilsholgersson gymnasiet börjar tvåan nu till hösten. Kan inte alla berätta vad skolan heter som ni ska börja på också?
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

gilerahjärnan skrev:
PK skrev:en fråga bara till er på IV osv. hur lyckades ni? jag softade mig igenom hela skolan och ansträngde mig inte nåt, skolkade ibland osv. jag hade ändå typ 5st vg, 1 mvg och resten G. hur lyckas man få IG ens?
då har du inte "softat". jag försökte varje dag jag kom till skolan. och att du säger "hur lyckas man få IG ens". ja du. vissa har inte orken till att jobba som vissa andra har. har man ingen motivation så har man inte. jag frågade min lärare varför dom inte satte ett E (G). för det första, så måste dom ha någonting att gå på, för det andra, så måste dom redovisa det.
Vem har motivation till att plugga? Finns väl säkert en hel del men det handlar bara om att ta sig i kragen och sätta lite krav på sig själv.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

YamahaMarcus skrev:Gått 1 år på fordon nu så hoppas jag att komma in på personbils mekaniker eller lastbilsmekaniker i 2an :)
personbil med mig^^
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Music & Production Skara blev det för mig :D

Verkar som att jag är den ende här som går estetiskt?
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 515
Blev medlem: 22 september 2012, 17:27
Ort: Sollebrunn

Inlägg av SNODDAS15 »

Teknik Alströmer gymnasium i Alingsås :)
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

gick ett år på fordon men kom in på transport och om jag inte kan byta hoppar jag av skolan,både min lärare o rektor sa att jag hade en säker plats på personbil :/
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

2stroke skrev:Fick ett brev för 3 år sen, kom in på Elprogrammet.. 3 riktigt bortkastade år!
Varför de?
Helt Räser
MackansRoxx
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 juni 2012, 18:11
Ort: österbybruk

Inlägg av MackansRoxx »

Jag kom in !! :) blir Industri tekniska för mig :)
Work Hard
Play Harder !!
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

WilliamJonsson skrev:hur är det att gå på bygg och anläggning, alltså är det mycket teori eller? Ska iallfall söka till det sen och med inriktning anläggningsmaskiner :)
Går själv och bygg och anläggning och det är la kanske 2-3 timmar i veckan man har bygg teori på den skolan jag går på annars har de varit lungt med plugg och så:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

gilerahjärnan skrev:
PK skrev:en fråga bara till er på IV osv. hur lyckades ni? jag softade mig igenom hela skolan och ansträngde mig inte nåt, skolkade ibland osv. jag hade ändå typ 5st vg, 1 mvg och resten G. hur lyckas man få IG ens?
då har du inte "softat". jag försökte varje dag jag kom till skolan. och att du säger "hur lyckas man få IG ens". ja du. vissa har inte orken till att jobba som vissa andra har. har man ingen motivation så har man inte. jag frågade min lärare varför dom inte satte ett E (G). för det första, så måste dom ha någonting att gå på, för det andra, så måste dom redovisa det.
(i denna text så kommer jag skriva vad jag gjorde i 7-9, det är inte coolt utan det är ren idioti)

helt ärligt 10 poäng är fan patetiskt.
då har du ju typ ig i allt :P

jag hardcore "softade" igenom 7-9 jag har inte gjort en enda läxa på 4 år, jag har inte räknat matte sedan jag gick i 6:an
jag fick g i kärn ämnena, kommer inte ihåg resten :P
NP proven är piss enkla så om du får 10 poäng så har du gjort något fel :P

den enda anledningen jag gick 7-9 var för att alla polare var där.
jag fick 90 poäng tror jag det var, och kom in på industritekniska med inriktning på svarv, det var mitt första val.
MackansRoxx skrev:Jag kom in !! :) blir Industri tekniska för mig :)
grattis det är jävligt roligt!
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 13 juli 2011, 19:09

Inlägg av Awwee »

Teknik, väsby nya för mig
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

PK skrev:en fråga bara till er på IV osv. hur lyckades ni? jag softade mig igenom hela skolan och ansträngde mig inte nåt, skolkade ibland osv. jag hade ändå typ 5st vg, 1 mvg och resten G. hur lyckas man få IG ens?
Så sant så! Var någon enstaka i klassen som fick något F (IG) men berode på att indiviten inte ens försökte...

Sölade genom skolan (tycker jag själv i alla fall) la den mesta tiden på TSR och mopparna ;). Fick ett meritvärde på ca 270p så jag är nöjd :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

TheGrimReaper skrev:
PK skrev:en fråga bara till er på IV osv. hur lyckades ni? jag softade mig igenom hela skolan och ansträngde mig inte nåt, skolkade ibland osv. jag hade ändå typ 5st vg, 1 mvg och resten G. hur lyckas man få IG ens?
Så sant så! Var någon enstaka i klassen som fick något F (IG) men berode på att indiviten inte ens försökte...

Sölade genom skolan (tycker jag själv i alla fall) la den mesta tiden på TSR och mopparna ;). Fick ett meritvärde på ca 270p så jag är nöjd :)
Det gjorde du inte! :wink:
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Jakzu skrev:
TheGrimReaper skrev:
PK skrev:en fråga bara till er på IV osv. hur lyckades ni? jag softade mig igenom hela skolan och ansträngde mig inte nåt, skolkade ibland osv. jag hade ändå typ 5st vg, 1 mvg och resten G. hur lyckas man få IG ens?
Så sant så! Var någon enstaka i klassen som fick något F (IG) men berode på att indiviten inte ens försökte...

Sölade genom skolan (tycker jag själv i alla fall) la den mesta tiden på TSR och mopparna ;). Fick ett meritvärde på ca 270p så jag är nöjd :)
Det gjorde du inte! :wink:
jag chillade rätt så hårt genom högstadiet, speciellt i 7an och 8an och jag gick ut med 300 och kom nyss in på teknik..men jag har rätt enkelt för mig dock
Bild
LucasKarlsson
Varnad
Inlägg: 49
Blev medlem: 15 augusti 2012, 22:29

Inlägg av LucasKarlsson »

Blir fordons för mig!
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Kom in på bygg&anläggning :)
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

Börjar 2an i fordon i höst o då blire inriktning personbilsmeck :D
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
martinvk
Varnad
Inlägg: 126
Blev medlem: 9 juni 2011, 19:39
Ort: Götebrg

Inlägg av martinvk »

Fordonslinjen på motorbranschens tekniska i göteborg. gick ut 1an iår och kommer antagligen aldrig mer ha matte i hela mitt liv. inte helt fel med betald praktik i 2an o 3an heller
Martinvk
XxXD4dyXxX
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 28 augusti 2012, 22:42

Inlägg av XxXD4dyXxX »

[quote="PK"]fan är det ingen som går fordon nu för tiden?

börjar fordon år 2 inriktning personbil nu till hösten :)[/quote]




jag kom in på fordon.....med 95poäng
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

2stroke skrev:Fick ett brev för 3 år sen, kom in på Elprogrammet.. 3 riktigt bortkastade år!
ja om intresset inte finns så är det ju klart att man tycker att det är bortkastade år..
men så är det väl med allt, har man bara ett intresse för det man håller på med så har man nästan aldrig tråkigt! :)

för egen del så börjar man sista året på elprogrammet nu till hösten och jag kan ju säga att det är ett av mina bästa val jag har gjort! tycker att det är riktigt intressant allt som har med el att göra och jag känner drivet för att lära mig nya saker hela tiden så jag ångrar mig inte en sekund!

allt handlar om intresse så jag tycker ni ska välja det ni tycker om mest/har störst intresse för. vet att det kan vara svårt men man måste ta ett beslut. och för guds skull BYT linje om det känns fel medan ni har chansen,har själv en i min klass som inte ens vill ha något med elyrket att göra i framtiden utan bara har valt att gå el pga att hans vänner skulle gå där - idiotiskt :roll:
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

PK skrev:fan är det ingen som går fordon nu för tiden?

börjar fordon år 2 inriktning personbil nu till hösten :)
jo, jag ska börja fordon nu till hösten :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Lindbergarn
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 13 november 2012, 10:54
Ort: Täby

Inlägg av Lindbergarn »

TEKNIK för mig:D
Felicia<3
yamaha dt<3
Lindbergarn
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 13 november 2012, 10:54
Ort: Täby

Inlägg av Lindbergarn »

TEKNIK för mig:D
Felicia<3
yamaha dt<3
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 596
Blev medlem: 1 augusti 2012, 17:59

Inlägg av alb1n »

Ekonomi-Juridik för min del med 257,5p :)
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Får man se nån i Skara nudå? Kommer ha allt teoretiskt på Katedralskolan ;)
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

Tycker det är väldigt märkligt om någon väljer gymansie linje och sen inte ens tycker om yrket! Detta är ju något ni ska jobba innom sen så välj smart annars måste man ju plugga om igen från början om man väljer något man inte gillar.

Jag själv gick 3årig industri med inriktning plåt och svets lärde mig mycket användbara saker där samtidigt som jag fick greja med moppen på timmarna ;) Dock gjorde man sig ju ganska bra saker med, gjorde mig ett verktygsskåp modell större och grövre än dom man köper, Gjorde mig en kött och fisk rök, Pallbockar, moppe/cross lyft mm vilket är saker man fortfarande använder och skolan betalade allt material :)

Dock jobbar jag innom IT nu istället men är helt klart nöjd med linjen jag gick :)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Skriv svar