Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

adamshanti skrev:Har endast läst några av de första inläggen i den här tråden och märker att många här är riktigt ute och cyklar. Därför ska jag tipsa er om mitt schema, för att öka i både styrka samt muskelmassa.

Dag 1: Bröst
Dag 2: Biceps och triceps
Dag 3: vila
Dag 4: Axlar och rygg
Dag 5: Ben och mage

Detta schemat är tipsat av en PT som varit i branschen i över 20 år och han vet vad han pratar om.

Kan även tipsa om proteinet Whey FX som finns på Gymvaruhuset, exakt likadant som Whey-80 bara att det är mycket billigare.
1 bröst triceps
2 rygg biceps
3 vila
4 axlar ben
5 mage samt cardio

Så kör jag och det fungerar väldigt bra, kör även med whey 100 från mmsports.se, 132:- påsen om man köper mer än 3 påsar, väldigt bra pris må jag säga.
Bild
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

adamshanti skrev:Har endast läst några av de första inläggen i den här tråden och märker att många här är riktigt ute och cyklar. Därför ska jag tipsa er om mitt schema, för att öka i både styrka samt muskelmassa.

Dag 1: Bröst
Dag 2: Biceps och triceps
Dag 3: vila
Dag 4: Axlar och rygg
Dag 5: Ben och mage

Detta schemat är tipsat av en PT som varit i branschen i över 20 år och han vet vad han pratar om.

Kan även tipsa om proteinet Whey FX som finns på Gymvaruhuset, exakt likadant som Whey-80 bara att det är mycket billigare.

Hahahaha.

Vart är jag ute och cyklar?

Edit: Vem är det som är ute och cyklar... tror du att Whey FX är exakt likadant som Whey-80... ? Hahahaha. Tror du alla whey-80 är exakt likadana?
Det finns flera dussintals olika märken i Sverige av Whey-80.
Ditt schema är just en smaksak.
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

någon som vet vad det kan vara att jag får ont i underarmarna när jag tränar bieceps? det känns som det är i skelettet på yttersidan? det känns inte lika mycket när jag kör, den störta smärtan är när jag lägger ner vikterna alltså raka armar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Har en kompis som har precis samma problem, han säger att det känns som att underarmen ska gå av på mitten. Detta pga att det bryter mitt på vid 90 grader typ. Han känner den smärtan mer vid stång än vid hantlar. (Troligtvis pga att då låser du armen i ett fast läge).

Gör det lika ont om du håller armen fast över en hantelbänk? (Alltså en bock som du har mellan kroppen och armen?)

Ett tips är ju att träna en del underarmar, vilket förhoppningsvis leder till en stabilare underarm som tål mer påfrestning!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

anton96 skrev:någon som vet vad det kan vara att jag får ont i underarmarna när jag tränar bieceps? det känns som det är i skelettet på yttersidan? det känns inte lika mycket när jag kör, den störta smärtan är när jag lägger ner vikterna alltså raka armar.
Ev. stela muskler i underarmarna. Som tänjs ut när du håller vikten med raka armar!


Mitt schema för övrigt:

Kör 5 dgr i veckan, vila onsdag och lördag! Kör ett rullande pass.

Pass 1. Bröst, axlar.
Pass 2. Mage, rygg.
Pass 3. Biceps, triceps lite framsida axlar.
Pass 4. Ben.

Rullande runt.

Dricker även super gainer pro från star nutrition! Men ska nu börja med Super Gainer från WNT och kreatin. Återkommer med resultatet av detta!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

DEA!! skrev:Har en kompis som har precis samma problem, han säger att det känns som att underarmen ska gå av på mitten. Detta pga att det bryter mitt på vid 90 grader typ. Han känner den smärtan mer vid stång än vid hantlar. (Troligtvis pga att då låser du armen i ett fast läge).

Gör det lika ont om du håller armen fast över en hantelbänk? (Alltså en bock som du har mellan kroppen och armen?)

Ett tips är ju att träna en del underarmar, vilket förhoppningsvis leder till en stabilare underarm som tål mer påfrestning!
okej, har inte kört hantelbänk, bara gymmat 3-4 veckor men det började komma lite för 1 vecka sen.
får ta o köra lite underarmar imon då, någon bra övning du vet?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Ta en rätt tung vikt o håll den i handen o böj handen upp och ner. O håll på så många du orkar sedan andra armen oså gör du de 5 gånger! :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Vet inte om ni har några captain crush på ditt gym?

Annars sitt och gränsla på en bänk. Ha en rak stång, håll båda armbågarna i bänken (blir ju tätt i och med att bänken är relativt smal). Håll händer tätt. Lägg ner armarna så att endast händerna är utanför bänken och rulla ut stången ner i fingrarna, sen upp igen.


Annars står du, har en skivstång bakom ryggen i händerna. Låter stången rulla ut i fingertopparna och dra upp den in i handen och sedan viker du upp handen och börjar om.
Årets Styrelsemedlem 2013
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

MrAndersson skrev:Ta en rätt tung vikt o håll den i handen o böj handen upp och ner. O håll på så många du orkar sedan andra armen oså gör du de 5 gånger! :)
hur ska jag hålla handen då? tummen upp eller? :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

anton96 skrev:
MrAndersson skrev:Ta en rätt tung vikt o håll den i handen o böj handen upp och ner. O håll på så många du orkar sedan andra armen oså gör du de 5 gånger! :)
hur ska jag hålla handen då? tummen upp eller? :)
tummen ska va åt sidan så underarmen ska va upp mot taket! även den övningen DEA sa funkar extremt bra!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

MrAndersson skrev:
anton96 skrev:
MrAndersson skrev:Ta en rätt tung vikt o håll den i handen o böj handen upp och ner. O håll på så många du orkar sedan andra armen oså gör du de 5 gånger! :)
hur ska jag hålla handen då? tummen upp eller? :)
tummen ska va åt sidan så underarmen ska va upp mot taket! även den övningen DEA sa funkar extremt bra!
okej, får testas imon då :D
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Hmm.. ska man lägga upp formen för ca 2veckor sen.. kanske kommer bild, vet inte om jag vågar.


EDIT: Bild


KLAGA FAN INTE..är inte hulken.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

difaren skrev:Hmm.. ska man lägga upp formen för ca 2veckor sen.. kanske kommer bild, vet inte om jag vågar.


EDIT: Bild


KLAGA FAN INTE..är inte hulken.
Härligt o se att du ligger i!! Ska skaffa bild jag med! :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Är det vi som är för starka för att träna som inte kommenterar denna tråd? :oops:

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

TheGrimReaper skrev:Är det vi som är för starka för att träna som inte kommenterar denna tråd? :oops:
Och där blev du för klen för att inte skriva! :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

difaren skrev:Hmm.. ska man lägga upp formen för ca 2veckor sen.. kanske kommer bild, vet inte om jag vågar.


EDIT: Bild


KLAGA FAN INTE..är inte hulken.
Ser bra ut!

Mer axlar bara för o få bredden o inte se ut som ett jävla A tillslut så blir de bra ^^
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Du ser ut att ha en relativt stadig nacke!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

för lat för att träna, har tänkt på det flera gånger då man gärna skulle villja slippa lite av vikten på magen :) men ölen och grillen står emot :D

spelar dock fotboll 3ggr i veckan, men ska försöka börja träna lite mer seriöst nu, ska hänga upp boxningssäcken som jag har i skåpet och försöka gå på länk några gånger i veckan. hoppas jag gör det också :)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Någon som kan bidra med ett bra träningschema för en nybörjare på 185cm, 78kg? eller en hemsida där man kan få hjälp med det?
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010
Inlägg: 1730
Blev medlem: 30 augusti 2008, 22:40
Ort: Luleå

Inlägg av HasSse666 »

Gröngöling skrev:Någon som kan bidra med ett bra träningschema för en nybörjare på 185cm, 78kg? eller en hemsida där man kan få hjälp med det?
Bra länk att läsa för nybörjare
http://www.svensktkosttillskott.se/#!ar ... in_traning

NYBÖRJARUPPLÄGG
2 DAGAR I VECKAN
<< Kom igång med din träning

För dig som precis ska komma igång med din träning, så är det lämpligt med att börja med att träna två gånger i veckan. Självklart får du bättre resultat av att träna tre gånger i veckan, men det är även viktigt att rutinerna runt träningen fungerar. Nedan följer 4 grundprinciper som du alltid bör ha i åtanke.

1. KOMPLEXA ÖVNINGAR FÖRE ISOLERADE
Din kropp är designad att fungera som en enhet och du bör därför träna enligt den principen. Att bara sitta i en bicepscurlmaskin kommer inte att ha så stor överförbarhet på verkligheten.

2. STORA MUSKELGRUPPER FÖRE SMÅ
Det är mer krävande att utföra övningar som involverar större muskelgrupper, vilket medför att dessa övningar bör utföras tidigt i ditt träningspass.

3. FOKUSERA PÅ DINA SVAGHETER
Det är stor sannolikhet att du tycker att det är mycket roligare att utföra de övningar som du redan är stark i, än att lägga tid och energi på dina svagheter. Detta medför dock en obalans i styrka, vilket är en ypperlig förutsättning för skador.

4. VAR NOGA MED KORREKT UTFÖRANDE
Denna punkt känns kanske självklar för dig, men i realiteten tummar majoriteten på denna punkt. Det är självklart att det är roligare att lyfta tyngre, men det får inte bli på bekostnad av teknik


TEXTEN OVAN FRÅN SVENSKTKOSTILLSKOTT LÄS MER DÄR

Jag tycker det är viktigt att dokumentera träningen och utmana och överträffa sina tidigare resultat.
Jag använder JefitPro i luren när jag tränar se länken nedan

http://www.jefit.com/
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Tusen tack hasse!
Well do ya, punk?
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Nacken är jävligt stadig.. kanske lite större än vad resten av kroppen är.. Axlarna och brösten är på uppgång vilket jag bör träna mer av!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Ta de lugnt med trapz och kör upp brösten o axlarna! Kanske även ryggen! Ser inte hur den ser ut ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Hjälp med träning :)

Inlägg av Pulze »

fått hjälp :)
Senast redigerad av Pulze den 15 december 2012, 17:02, redigerad totalt 1 gånger.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Re: Hjälp med träning :)

Inlägg av difaren »

Pulze skrev:Tjaba! Jag är en grabb på 15år som skulle vilja få lite styrka i kroppen och bygga upp konditionen. HAr mest suttit inne och spelat dator och alla sporter jag testat har jag inte tyckt om. Tänkte mer bara hålla mig i form och köra typ armhävningar och situps hemma. Någon som har tips på vad man ska köra?

Nu till ett problem, när jag springer känns det som smalbenet ska gå av på mitten. Kan springa kanske 100m sen går det nästan inte att fortsätta. grymt störande. Någon som vet vad felet är? Har varit hos doktor men dom säger att det inte är nått fel. Vad kan det vara? Har tidigare haft slatter om det spelar någon roll.

Mvh Alex
Ohärdad.. hehehe!

Kör en månad på gym och se vad du tycker. Fråga gärna om tips osv.. övningar som är bra för just dig av folk som kanske jobbar där.

Ta det lugnt i början, muskelfästena måste vänja sig.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Re: Hjälp med träning :)

Inlägg av MrAndersson »

Pulze skrev:Tjaba! Jag är en grabb på 15år som skulle vilja få lite styrka i kroppen och bygga upp konditionen. HAr mest suttit inne och spelat dator och alla sporter jag testat har jag inte tyckt om. Tänkte mer bara hålla mig i form och köra typ armhävningar och situps hemma. Någon som har tips på vad man ska köra?

Nu till ett problem, när jag springer känns det som smalbenet ska gå av på mitten. Kan springa kanske 100m sen går det nästan inte att fortsätta. grymt störande. Någon som vet vad felet är? Har varit hos doktor men dom säger att det inte är nått fel. Vad kan det vara? Har tidigare haft slatter om det spelar någon roll.

Mvh Alex
Kör all in på grundövningarna såsom chins, pullups, marklyft, bänkpress, hantelpress osv.

I spoilern hittar du ett bra träningspass för hela kroppen. Kör detta 3 dagar i veckan o tänk på de jag säger så kommer du få upp grundformen!
Det är skrivit i NI form då jag skrev de till min flickvän som skulle ha de som idrotts uppgift... :roll: Men tänk på de som DU form ;)

[spoiler]Uppvämning - Längd 5-10 min:
Palla er upp på crosstrainers och träningscyklar, börja lugnt och öka succesivt tempot till ni får en puls på ungefär 20-25 slag på 10 sekunder.
Ta då och gå av o börja töja alla muskeler i kroppen, med dom bad stretch övningarna. Tänk dock på att ni ska töja inte stretcha så gör bara försiktigt de ska inte göra ont! Gör detta ca 10 sek per muskelgrupp o sida. Så 10 sek på vänster lår o 10 sek på höger lår. Då detta pass kommer träna hela kroppen töj då alla stora muskler.

Träning – Längd 30-40 min:
Börja träningspasset med bänkpress. Tänk på och inte köra för tunga vikter. Utan kör en lagom nivå. Du ska klara av 8*3 med vikterna. Kör först 8 reps, alltså ner upp 8 gånger o sedan vilar du ca 30 sekunder o gör om detta 2 gånger till. Va försiktiga och ta gärna hjälp av en kompis som står bakom o hjälper till om du känner att du inte orkar! Då kan ni över köra emellan när den ena personen vilar.

Efter detta så går du upp på löpbandet o joggar i runt 2 minuter.

Sedan är de dags för knäböj. Detta vet alla hur de går till. För er som känner att detta är för lätt så tar ni två hantlar med lagom vikt o håller i händerna för och få lite extra utmaning. Tänk på och vara rak i ryggen genom hela övningen. Gör detta 20*3 reps alltså 20 gånger sedan 1 minut vila också 20 gånger igen 3 gånger.

Då efter är de dags för rodd, upp i rodd maskinen o kör i runt 2 minuter här också.

Nu är de dags för militärpress. Militärpress innebär att man sitter på en bänk rak i ryggen. Med 2 lagom stora hantlar eller en skivstång över huvudet o för den överhuvudet ner till bröstet ungefär framför huvudet o sedan upp igen. Detta gör ni 8*3 reps på.

Sen cyklar du i 2 min i lagomtempo.

Avsluta med marklyft. Du tar en skivstång o lägger den på marken. Sedan håller du i den och lyfter med hjälp av benen upp skivstången. Extremt viktigt i denna övningen är o vara rak i ryggen. Gärna lite svankande. Använd också rätt vikt. De ska inte vara för tungt de ska vara så att de känns när du gått upp o ner 4-5 gånger o inte tidigare! Detta gör ni också 8*3 reps på. OBS, va rak i ryggen när du gör de! Och tänk på o ha rätt vikt!

Sedan gå till löpbandet o ta en 3 minuters powerwalk.

Efter de är de dags för pull-ups! Då hittar ni en ställning ni kan hänga tag i med handlederna mot er. Och drar er upp från en hängande position. Alltså ni ska inte hoppa upp utan ni ska hänga med raka armar o sedan dra er upp. Detta gör ni så många gånger ni orkar sedan vilar o gör så många ni orkar igen tre gånger.

Avsluta träningspasset med lite joggning eller cykling i lugnt tempo för och få bort mjölksyra o andra slaggprodukter ur kroppen.
[/spoiler]
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Re: Hjälp med träning :)

Inlägg av Pulze »

difaren skrev:
Pulze skrev:Tjaba! Jag är en grabb på 15år som skulle vilja få lite styrka i kroppen och bygga upp konditionen. HAr mest suttit inne och spelat dator och alla sporter jag testat har jag inte tyckt om. Tänkte mer bara hålla mig i form och köra typ armhävningar och situps hemma. Någon som har tips på vad man ska köra?

Nu till ett problem, när jag springer känns det som smalbenet ska gå av på mitten. Kan springa kanske 100m sen går det nästan inte att fortsätta. grymt störande. Någon som vet vad felet är? Har varit hos doktor men dom säger att det inte är nått fel. Vad kan det vara? Har tidigare haft slatter om det spelar någon roll.

Mvh Alex
Ohärdad.. hehehe!

Kör en månad på gym och se vad du tycker. Fråga gärna om tips osv.. övningar som är bra för just dig av folk som kanske jobbar där.

Ta det lugnt i början, muskelfästena måste vänja sig.
men hur blir jag "härdard" då? Försöker springa lite då och då men gör så sjukt ont. om jag går en längre tid gör det också ont. Är även om på stället hela tiden. Det är ca 15cm upp på smalbenet.
Användarens profilbild
JakobRRX
Elmoped
Inlägg: 149
Blev medlem: 23 augusti 2012, 18:03
Ort: Mora

Re: Hjälp med träning :)

Inlägg av JakobRRX »

Pulze skrev:Tjaba! Jag är en grabb på 15år som skulle vilja få lite styrka i kroppen och bygga upp konditionen. HAr mest suttit inne och spelat dator och alla sporter jag testat har jag inte tyckt om. Tänkte mer bara hålla mig i form och köra typ armhävningar och situps hemma. Någon som har tips på vad man ska köra?

Nu till ett problem, när jag springer känns det som smalbenet ska gå av på mitten. Kan springa kanske 100m sen går det nästan inte att fortsätta. grymt störande. Någon som vet vad felet är? Har varit hos doktor men dom säger att det inte är nått fel. Vad kan det vara? Har tidigare haft slatter om det spelar någon roll.

Mvh Alex
Tjena! Jag tänkte precis som du när jag var 15! Eftersom man måste vara 16 på gymmen där jag bor började träna själv till en början. Sprang 2-3 gånger i veckan och körde efter nån push ups app i telefon. Jävligt bra grej faktiskt, kunde göra 15-20 reps med 2 set då, och efter 4 veckor kunde jag göra 30 reps!

Då vägde jag typ 72kg. och efter en del konditionsträning och bra diet. (åt inge godis,chips läsk men åt ändå rimligt med mat men åt lite mindre än förut bara!) När jag blev nöjd med vikten å allt vägde jag 62kg. Sen dess har jag fortsatt träna fast på gym och blivit ännu smalare och väger nu typ 68kg och har inte tänkt sluta träna. Bygg upp ett push up schema om du vill satsa på det, typ om du klarar runt 15 reps gör såhär: 7,8,10,9,7 med 30 sekunders vila mellan varje, så om du klarar det kan du höja med en eller 2 per reps. Det var sättet jag tyckte fungerade bäst iaf! Lycka till! ;D
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Re: Hjälp med träning :)

Inlägg av difaren »

Pulze skrev:
difaren skrev:
Pulze skrev:Tjaba! Jag är en grabb på 15år som skulle vilja få lite styrka i kroppen och bygga upp konditionen. HAr mest suttit inne och spelat dator och alla sporter jag testat har jag inte tyckt om. Tänkte mer bara hålla mig i form och köra typ armhävningar och situps hemma. Någon som har tips på vad man ska köra?

Nu till ett problem, när jag springer känns det som smalbenet ska gå av på mitten. Kan springa kanske 100m sen går det nästan inte att fortsätta. grymt störande. Någon som vet vad felet är? Har varit hos doktor men dom säger att det inte är nått fel. Vad kan det vara? Har tidigare haft slatter om det spelar någon roll.

Mvh Alex
Ohärdad.. hehehe!

Kör en månad på gym och se vad du tycker. Fråga gärna om tips osv.. övningar som är bra för just dig av folk som kanske jobbar där.

Ta det lugnt i början, muskelfästena måste vänja sig.
men hur blir jag "härdard" då? Försöker springa lite då och då men gör så sjukt ont. om jag går en längre tid gör det också ont. Är även om på stället hela tiden. Det är ca 15cm upp på smalbenet.
Nej men börja träna och kör på lätta vikter och känn att det bränns.
Gör basövningar och maxa inte direkt.
Snacka med någon som jobbar på gymmet och fråga för det brukar vara en smart idé.

Och JakobRRX.. att göra 15-20 reps och sen 30 reps.. det är ju för viktnedgång.

Kör ca 8-10reps ca 2-3 repitioner med minst 3 olika övningar för den muskeln du kör för att bygga muuskler.. ta dem vikterna så du precis klarar sista!

Ät mycket..utan mat.. inga resultat
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Re: Hjälp med träning :)

Inlägg av MrAndersson »

Pulze skrev:
difaren skrev:
Pulze skrev:Tjaba! Jag är en grabb på 15år som skulle vilja få lite styrka i kroppen och bygga upp konditionen. HAr mest suttit inne och spelat dator och alla sporter jag testat har jag inte tyckt om. Tänkte mer bara hålla mig i form och köra typ armhävningar och situps hemma. Någon som har tips på vad man ska köra?

Nu till ett problem, när jag springer känns det som smalbenet ska gå av på mitten. Kan springa kanske 100m sen går det nästan inte att fortsätta. grymt störande. Någon som vet vad felet är? Har varit hos doktor men dom säger att det inte är nått fel. Vad kan det vara? Har tidigare haft slatter om det spelar någon roll.

Mvh Alex
Ohärdad.. hehehe!

Kör en månad på gym och se vad du tycker. Fråga gärna om tips osv.. övningar som är bra för just dig av folk som kanske jobbar där.

Ta det lugnt i början, muskelfästena måste vänja sig.
men hur blir jag "härdard" då? Försöker springa lite då och då men gör så sjukt ont. om jag går en längre tid gör det också ont. Är även om på stället hela tiden. Det är ca 15cm upp på smalbenet.
Om du läser mitt inlägg de som står i spoilern så kan du läsa de så får du tips på ett bra pass för o bygga upp grundstyrkan.
Du härdar dig när de gör lite ont o svider lite. Du kan inte härda dig o tro att de ska va en dans på rosor.
Samma sak om du vill börja bygga sen, då ska du ta i så de svider annars kommer de inte hända mycket!

För övrigt så är de rekommenderade för massa 6-12 reps i minst 4 set per övning. Och helst 3 övningar per muskelgrupp för och få massa i en relativt snabb takt.

För fettbränning så är 15-20 reps 2-3 set bra. Med låga vikter.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

behöver tips på hur man kan få bort det sista fettet som har satt sig på magen. har en rätt vältränad mage men det är som ett lager fett utanpå på kanske 2-3cm så då ser det ju inte så bra ut :roll:

har sprungit och cyklat en del och det har hjälpt lite men finns det något bra knep? försöker även givetsvis och tänka på min kost men behöver tips? :)
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

demmuus95 skrev:behöver tips på hur man kan få bort det sista fettet som har satt sig på magen. har en rätt vältränad mage men det är som ett lager fett utanpå på kanske 2-3cm så då ser det ju inte så bra ut :roll:

har sprungit och cyklat en del och det har hjälpt lite men finns det något bra knep? försöker även givetsvis och tänka på min kost men behöver tips? :)
Du har nämnt det som är bäst.. springa. Springa är det bästa om du vill att rutorna ska komma fram!

Kosten också.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

difaren skrev:
demmuus95 skrev:behöver tips på hur man kan få bort det sista fettet som har satt sig på magen. har en rätt vältränad mage men det är som ett lager fett utanpå på kanske 2-3cm så då ser det ju inte så bra ut :roll:

har sprungit och cyklat en del och det har hjälpt lite men finns det något bra knep? försöker även givetsvis och tänka på min kost men behöver tips? :)
Du har nämnt det som är bäst.. springa. Springa är det bästa om du vill att rutorna ska komma fram!

Kosten också.
Fan vad gay de känns o svara efter dig hela tiden Oliver...

Aja, som difaren sa. Springa är bästa sättet.
Eller egentligen är alla saker som bränner fett bra! Så all cardio träning är bra för o få musklerna tydligare! Om de är rutorna du letar efter skulle jag väll rekommendera o göra 10x5 crunches varje kväll får o få upp rutorna ännu högre :)

Lycka till :twisted:
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

MrAndersson skrev:
difaren skrev:
demmuus95 skrev:behöver tips på hur man kan få bort det sista fettet som har satt sig på magen. har en rätt vältränad mage men det är som ett lager fett utanpå på kanske 2-3cm så då ser det ju inte så bra ut :roll:

har sprungit och cyklat en del och det har hjälpt lite men finns det något bra knep? försöker även givetsvis och tänka på min kost men behöver tips? :)
Du har nämnt det som är bäst.. springa. Springa är det bästa om du vill att rutorna ska komma fram!

Kosten också.
Fan vad gay de känns o svara efter dig hela tiden Oliver...

Aja, som difaren sa. Springa är bästa sättet.
Eller egentligen är alla saker som bränner fett bra! Så all cardio träning är bra för o få musklerna tydligare! Om de är rutorna du letar efter skulle jag väll rekommendera o göra 10x5 crunches varje kväll får o få upp rutorna ännu högre :)

Lycka till :twisted:


aja det är väll bara och fortsätta och ligga i då så blir det väll resultat så småningom :) är egentligen inte ute efter några rutor men det vore väll bara ett plus isåfall :wink:
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

demmuus95 skrev:
MrAndersson skrev:
difaren skrev: Du har nämnt det som är bäst.. springa. Springa är det bästa om du vill att rutorna ska komma fram!

Kosten också.
Fan vad gay de känns o svara efter dig hela tiden Oliver...

Aja, som difaren sa. Springa är bästa sättet.
Eller egentligen är alla saker som bränner fett bra! Så all cardio träning är bra för o få musklerna tydligare! Om de är rutorna du letar efter skulle jag väll rekommendera o göra 10x5 crunches varje kväll får o få upp rutorna ännu högre :)

Lycka till :twisted:


aja det är väll bara och fortsätta och ligga i då så blir det väll resultat så småningom :) är egentligen inte ute efter några rutor men det vore väll bara ett plus isåfall :wink:
Klart de är ett +! Vilka gillar inte rutor? Höjer självkänslan också!
Men som sagt, allt som får dig o flåsa o svettas bränner fett. Men tänk på att de sista lagret är riktigt svårt o få bort! Kräver noggrann diet och träning! Om du nu vill få bort underhudsfettet ;)

Att situps bränner fettet på magen är fejk. De bränner på hela kroppen, dock så får de rutorna o växa vilket få dig o tro att du går ner i bodyfat bara på magen! Men så är de ej! :wink:
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Skriv svar