Omröstning v.8

Här kommer veckans bästa bidrag läggas ut för en omröstning, därefter koras veckans vinnare.

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, Mura

vem skall vinna 100kr?

Omröstningen slutade 26 februari 2012, 22:56

demmuus95
13
25%
ArvidsZon
3
6%
SickRazer
31
60%
Wille95
5
10%
 
Antal röster: 52

Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Omröstning v.8

Inlägg av Victorh »

demmuus95 skrev:Bild
mest för och delta! :) högerklicka och välj visa bild så blir det bättre kvalite :wink:
ArvidsZon skrev:Bild
SickRazer skrev:Back to business!

Bild
HUBBA skrev:Bild
8)
wille95 skrev:Bild
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

SickRazer utan o tveka :roll: [/quote]
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Re: Omröstning v.8

Inlägg av HondaPojkeN »

wille95 skrev:Bild
[/quote]

Lätt en utav dom snyggare bilderna ! :oops:
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

ville att Matty´s bild skulle vara med :(
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Enda alternativet är fan sickrazers bild
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

sickrazers var lätt snyggast! du är grym på och fota du :wink:
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Seriöst tycker jag inte det ska få vara tillåtet med photoshop för det är ju liksom fusk om man inte kan pshoppa
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Norrlands Guld skrev:Seriöst tycker jag inte det ska få vara tillåtet med photoshop för det är ju liksom fusk om man inte kan pshoppa
Lär dig det då.

Inte direkt så att dem kunde det direkt när dem föddes, dem har lärt sig eller hur.. och om du tycker det är fusk får du väl också ta och lära dig.

Wille's bild röstar jag på!
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

difaren skrev:
Norrlands Guld skrev:Seriöst tycker jag inte det ska få vara tillåtet med photoshop för det är ju liksom fusk om man inte kan pshoppa
Lär dig det då.

Inte direkt så att dem kunde det direkt när dem föddes, dem har lärt sig eller hur.. och om du tycker det är fusk får du väl också ta och lära dig.

Wille's bild röstar jag på!
Jag kan, men det finns många som inte kan och det är ju inte bäst photosoppare man ska tävla om eller..
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Norrlands Guld skrev:
difaren skrev:
Norrlands Guld skrev:Seriöst tycker jag inte det ska få vara tillåtet med photoshop för det är ju liksom fusk om man inte kan pshoppa
Lär dig det då.

Inte direkt så att dem kunde det direkt när dem föddes, dem har lärt sig eller hur.. och om du tycker det är fusk får du väl också ta och lära dig.

Wille's bild röstar jag på!
Jag kan, men det finns många som inte kan och det är ju inte bäst photosoppare man ska tävla om eller..
Bäst bild är ju en blandning av bäst motiv, kamera, kameraman och redigeringså nog tycker jag man ska få photoshopa, ger ju en extra fördel för de fotokunniga :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

förstår inte vf sickrazer har så många röster?
tycker demmuus95 bild är snyggast inte då för han har en aerox och sickrazer har en drac men utan för att vad som är bakom liksom kolla demmuus95's bild man ser mycket och det är fint.

sure sickrazer han ändrat lite i ps? och sen solen men annars inte direkt något speciellt :P
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

vafan ladda ner photoshop så behöver du tynga på en knapp så är bilden jävla snygg!

Man får väl lära sig alla bilder i dagens samhäle photoshoppas före de lägs upp ;)
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 februari 2011, 13:46

Inlägg av D4NI3L »

aerox-sami skrev:förstår inte vf sickrazer har så många röster?
tycker demmuus95 bild är snyggast inte då för han har en aerox och sickrazer har en drac men utan för att vad som är bakom liksom kolla demmuus95's bild man ser mycket och det är fint.

sure sickrazer han ändrat lite i ps? och sen solen men annars inte direkt något speciellt :P
SR har ju inte bar fixat i ps han har hu skaffat en bra grund på fotot, låg väl ner när han tog fotot, och läg märke till himmelen ;)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Victorh skrev:vafan ladda ner photoshop så behöver du tynga på en knapp så är bilden jävla snygg!

Man får väl lära sig alla bilder i dagens samhäle photoshoppas före de lägs upp ;)


photoshoppar aldrig mina bilder iaf :roll:
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

aerox-sami skrev:förstår inte vf sickrazer har så många röster?
tycker demmuus95 bild är snyggast inte då för han har en aerox och sickrazer har en drac men utan för att vad som är bakom liksom kolla demmuus95's bild man ser mycket och det är fint.

sure sickrazer han ändrat lite i ps? och sen solen men annars inte direkt något speciellt :P
spike, han har en Rieju spike ;) du ser skillnaden på att den har sm-fälgar och inga tnt prylar ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

k-skåpet skrev:
aerox-sami skrev:förstår inte vf sickrazer har så många röster?
tycker demmuus95 bild är snyggast inte då för han har en aerox och sickrazer har en drac men utan för att vad som är bakom liksom kolla demmuus95's bild man ser mycket och det är fint.

sure sickrazer han ändrat lite i ps? och sen solen men annars inte direkt något speciellt :P
spike, han har en Rieju spike ;) du ser skillnaden på att den har sm-fälgar och inga tnt prylar ;)
lika fula är dom ändå :lol:

haha nej men den är helt okej men hatar modellen :P
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

aerox-sami skrev:
k-skåpet skrev:
aerox-sami skrev:förstår inte vf sickrazer har så många röster?
tycker demmuus95 bild är snyggast inte då för han har en aerox och sickrazer har en drac men utan för att vad som är bakom liksom kolla demmuus95's bild man ser mycket och det är fint.

sure sickrazer han ändrat lite i ps? och sen solen men annars inte direkt något speciellt :P
spike, han har en Rieju spike ;) du ser skillnaden på att den har sm-fälgar och inga tnt prylar ;)
lika fula är dom ändå :lol:

haha nej men den är helt okej men hatar modellen :P
Tro det eller ej men jag har faktiskt inte photoshoppat den ett dugg, photoshoppar aldrig mina bilder längre som är med i bildtävlingarna. Ända "modifikationen" jag gjorde var att jag använde en HDR-funktion i kameran som gör att den tar flera bilder på en sekund och komprimerar dem till en och samma för att få fram bättre skärpa på skuggor, ljus osv.

Ljuset är en fotografs viktigaste verktyg. Kan man använda naturligt ljus på ett bra sätt när man fotar så kan man få fram foton som bara hade sett fake ut om man försöker göra det i photoshop.
Det är därför jag brukar vänta tills det är bra solljus ute innan jag tar mina bilder, sedan försöker jag hitta en plats med fin bakgrund och bra vinkel från ljuskällan. Det är inte så svårt egentligen, det är bara att ha fantasi och testa sig fram. Det är inte så att jag lyckas på första försöket, brukar ta många tiotals foton innan jag är nöjd, sedan väljer jag endast ut några av dem som jag tycker blev bäst
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

varför kom inte Mattyyy's bild med katten med? :evil:
så jävla kunglig
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

rasmusborg skrev:varför kom inte Mattyyy's bild med katten med? :evil:
så jävla kunglig

håller med, lilla kissemissen :)
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 2 oktober 2011, 00:32
Ort: Finland Ekenäs

Inlägg av ConnyH »

SickRazers bild helt klart bäst :D
Användarens profilbild
JurpanS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 178
Blev medlem: 7 februari 2012, 17:28
Ort: Ljusterö

Inlägg av JurpanS »

Tycker att demmuss ska vinna
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

rasmusborg skrev:varför kom inte Mattyyy's bild med katten med? :evil:
så jävla kunglig
Hahaha själva bilden var inte så bra men motivet var bättre. Kul att ni gillar den iaf :) Ska ta och försöka fixa nån liknande bild fast lite bättre har ju 2 olika katter som får stå modell då ;)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Norrlands Guld skrev:
difaren skrev:
Norrlands Guld skrev:Seriöst tycker jag inte det ska få vara tillåtet med photoshop för det är ju liksom fusk om man inte kan pshoppa
Lär dig det då.

Inte direkt så att dem kunde det direkt när dem föddes, dem har lärt sig eller hur.. och om du tycker det är fusk får du väl också ta och lära dig.

Wille's bild röstar jag på!
Jag kan, men det finns många som inte kan och det är ju inte bäst photosoppare man ska tävla om eller..
Ska man inte få använda en kamera med mer än 3,2pixels heller då? :)

SickRazer lätt! :)
Låst