Då va jag alltså tillbaka här igen med ännu ett projekt. Kom över lite delar billigt för ett tag sedan utav peil här på forumet, sedan har de bara rullat på..
Upplägg:
Setup
Utseende
Mål
Tider/resultat
Filmer
Nya updates
Setup 2011
Minarelli liggande DD LC | TS2 matchad (X)
Malossi MHR team speed 2 untuned (X)
Malossi MHR 85mm (X)
Malossi MHR eprom (0)
Malossi MHR overrange (X)
Malossi MHR dhelta clutch (X)
Malossi MHR vl14 (X)
Malossi MHR slutväxel 13/44 (X)
Malossi shortneck insug (X)
Stage6 R/T kopplings klocka (X)
Stage6 dubble luftfilter (0)
Stage6 R/T 28mm (X)
Keisler 28mm Wigg (X)
yasuni c21 (X) Modified by me
Utseende Säsong 2K11 hoj:
- slicks stage 6 ()
- keisler alu ram (X)
- Modifierad aerox gaffel (X)
- keisler bak fälg (X)
Mål med projektet
Färdigställa en unik sprint ()
Låga 7or på 150m ()
Dra antons kiesler R/T sprint
Å ha jävligt kul!!
Resultat
Dyno HP?
Topspeed 150m? km/h
Topspeed 201m: 120.00
Tid 201m: 8.604
Tid 150m?
Filmer
Första starten
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=6jaUhs-g ... er&list=UL[/youtube]
Blocket portat,blästrat och veven på plats
Ts2 på plats
Mer bilder kommer inom kort...
Update 30/11 2010 Röret!
Köpte ett begagnat yasuni c21 av anton för några dagar sedan som jag sysselsatte mig med i några timmar
Tröttnade ganska snabbt på originallooken så beslöt mig för att göra något lite utöver de "vanliga"
Ljuddämpare Längd: 80mm -
Gjorde mig en rak stinger istället och värmde svetsfogarna så dom fick lite färg
Ganska så nöjd efter att bandaget åkte på
Klar med röret så nu kunde ja ägna mer tid åt Antons block som han lämna till mig
Update 4/12 2010 Gaffel och ram klart!
Kortade av styrkroneröret 140 mm så att de skulle passa på kiesler ramen. Lite småpill men allt blev bra tillslut. Slipa, pressa, kappa, fasa, rikta, värma, svetsa och kyla.
Aerox ramen under modifikation
Ställde mig vid svarven och gjorde dessa
Svetsade sedan på dom på ramen
More to go!
Läges update 6/12
Inte gjort så mycket nu över helgen, mest grejat lite med små saker som behöver göras. Blästrade tex variatorkåpan idag. Men det huvudsakliga är att jag fick åkt till min åf och gjort en viktig beställning, på bla en tändning och lite andra smådelar.
Delarna räknas ramla in någon gång i veckan
Födelsedags update 10/12
Hopp va tiden går fort.. Då är man helt plötsligt 19 bast och ett helt år äldre och "visare" än sist gång :S.. Men de kan man ju tycka vad man vill om
Men om vi skall hålla oss till ämnet som tråden är skapad över så har jag goda nyheter att komma med! Min beställning ifrån tyskland kom igår så den var jag givetvis iväg och hämtade ut
Bromsskiva
Tämpmätare
Tämpgivare
Tändstift
Batteri
Tanklock
Dödare
Slangklämma
Och min efterlängtade tändning!
En banan för 4 lax? Hoppas innerligt att den smakar riktigt jävla bra isf
aha där va resten
Ramen ligger så fint ute i garaget å väntar på montering
More to go!
Helhets update 10/13
Drog med mig ramen till jobbet idag för att greja med lite små fix, tex hjälp mot vobbel mm. Skall även göra nya fotpinnar i alu och korta ner gaffelbenen snart.
Helhetsbilder
Mer kommer snart
Update 18/12 Mek på jobbet
Drog ju med mig ramen till jobbet i början av veckan för att få gjort sånt som jag tyckte var nödvändigt.
Tillverkarde bla nya fotpinnar, kortade gaffelbenen och började på mitt nya styre. Fick även hem ett nytt slicks häromdagen som ja krängde på den fina bakfälgen. Har vart väldigt dåligt med bilder under arbetets gång men jag ska ändra på de tills nästa gång.
Över till bilderna:
Tillverkade dessa fotpinnarna i rostfritt. Blev även en liten polering etferåt
Monterade isär gaffelbenen och kapade rören till den längd jag själv kände passade bra (75mm kortare). Sen montera ihop och svetsa igen, slipade ner fogen försiktigt och sedan högglans polera rören, i med lite olja och sen va de klart
Har nu en fjädring på ca 25 mm
Nya däcket och fälgen
Började även på mitt nya styre, mer bilder på de kommer nästa vecka
Allt för denna gång. Peace
Update 31/12
Har inte blivit så mycket mek under dagarna nu på lovet. Inte orkat göra spec mycket. Portade klart insuget och wiggen idag så de fick bli en provstart också efter de. Den starta hur lätt som hellst vilket var skönt att höra med tanke på att jag fick en ANVÄND tändning ifrån scooterattack:evilmad:
Lite bilder på vad som hänt sen sist gång:
Snygga till ljuddämparen så gott de gick och kortade av böjen i änden.
Snyggade även till wiggen. (Ej portad på bilden)
Fick för mig att göra något åt variatorkåpan och så här blev de. Ni får gärna tycka till om hur de blev
Styret är även de klart men blir kanske att göra ett nytt i rostfritt då jag tvekar på hållbarheten i aluminium styret.
De va allt för denna gång
Update 16/1
Har hänt lite grejer här nu sen sist. Har vart och köpt mig ett kyl av robin aka roxyque för några veckor sedan och så fick jag även hem ett paket med lite nödvändiga grejer i förra veckan utav twostroke.
Igår va anton på besök och vi beslöt oss för att starta upp motorn för första gången och de gick verkligen lätt :wub:
Filmen ligger under fliken "Filmer".
Nya kylet med slangar
[youtube][/youtube]
18/2 Vinterbilder
Va ute igår och starta upp den och lät dom nya delarna slita in sig lite.
Tog även några vinter bilder jag tänkte dela med mig av till folket
Va ett tag sen som ja updatera här nu men kände mig sugen på att göra de nu efter träffen på Brodalen
Ganska nöjd med hur den gick då jag inte gjort speciellt mycket i inställningsväg.
Dax för race mot Robin som körde Antons Ts2 rox
Vann det racet
Sen körde jag mot min kära vänn Anton :wub:
Sen så räckte inte soppan till i sista racet så mina depå trälar fick leda tillbaka racern igen
Brodalen 2011
Jag Ts2 vs Anton R/T (jag vann)
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=sypWazRPgcQ
[/youtube]
Allt för denna gång.[/youtube]
22/5
Äntligen hemma igen efter en "endags" helg i danmark. Sovit 2 timmar från att man åkte på fredagen till att man kom hem vid 5 tiden på söndagen.
Men fan så roligt har de vart att köra! Fick bra tider och en bra plassering för att ha en så lätt drevning som jag hade. Men tack vare den drevningen så hade jag nått topphastighet redan 20-30 meter innan mål vilket ledde till att jag inte kunde köra mer än 3 race innan motorn gav upp.
Här är bilder till folket:
Som tur är så slutade inte sista racet med en skuren cylinder utan de va bara kolven som haverera.
Kolvringen gick av..
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=9vRHFqtQdsI[/youtube]
De va allt för mig