Det är så att jag gav mig på att koppla in lysena igår kväll. Tog väl sådär en timme att dra allting snyggt och korrekt till positionsljusen. Väl på väg till tjejen samma kväll tyckte jag lysena lös betydligt starkare än de brukade göra, men trodde väl det berodde på att de gamla sladdarna var sämre eller nåt så ja åkte vidare. efter drygt en kilometer dör lyset tvärt.
Visade sig att båda lamporna gått sönder, och lamporna hade aldrig ens lyst innan det.
Kopplade in en multimeter till sladden från tändspolen och den visade 14,2V vid toppvarv.
OBS även säkringen till sladden som laddar batteriet hade sprängts. Den säkringen har vart hel hela säsongen, ända fram tills jag kopplade in lysena.
Varför levererar spolen så hög spänning? Det kan väl inte va normalt att ladda ett batteri med 14,2V? Min batteriladdare i garaget laddar med 13,3V.
Samtidigt känns det inte som att det kan va fel på spänningsregulatorn då spolen redan vid typ 30kh/m levererade 12,7V, och vid lite högre hastighet gick den upp till 14V och stannade sedan på 14,2V. Så regulatorn stryper ju spänningen ändå.
Hjälp är minst sagt behövlig, vill inte köra utan lysen längre, det börjar fan bli mörkt om kvällarna

Tack på förhand/Alex