Yamaha Slider Setup ;)

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
Wheelie/Slider
Elmoped

Yamaha Slider Setup ;)

Inlägg av Wheelie/Slider »

Hej jag har en yamaha slider 2007 med dragen v-ring och 30+ tryckfjäder och svarta kopplings fjädrar och ett stage 6 rör (lågvarvigt) nån ide vad man mer kan uppgradera utan 70s och är cdi boxen strypt? eller några andra strypningar man kan ta bort? :wink:
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Nej, ingen strypt cdi.
Om du inte bytt vikter, gör det.
Finns en strypning i luftburken.
Om du nu inte vill slänga på 70cc (vilket jag ska göra snart på min slider :twisted: ) så tycker jag att du borde skaffa en större förgasare :)
Användarens profilbild
Wheelie/Slider
Elmoped

Hej jag har Dr,Pulley 4.5g ska man ha lättare men vart sitter strypningen i luftburken :wink:
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Wheelie/Slider skrev:Hej jag har Dr,Pulley 4.5g ska man ha lättare men vart sitter strypningen i luftburken :wink:
4,5 är nog bra! Det har jag till min med zx-r, öppna burken så lär du se den, tror det är som ett litet plaströr. Kom ihåg att du måste även gå upp i storlek på huvudmunstycket!
Användarens profilbild
Wheelie/Slider
Elmoped

Ok men vet du vart man kan köpa lack som funkar bra tänkte lacka fälgarna och crash pukarna lime gröna? tänkte beställa :wink:
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Wheelie/Slider skrev:Ok men vet du vart man kan köpa lack som funkar bra tänkte lacka fälgarna och crash pukarna lime gröna? tänkte beställa :wink:
Testa plastdip! Ett väldigt bra val av lack som även går att ta bort ifall du någongång skulle ångra dig. Använd dig av blaze green burkarna;)
Låst