Zx rör eller 50cc sport o urpluggat org rör?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Zx rör eller 50cc sport o urpluggat org rör?

Inlägg av oscaee »

är de mer värt o köra zx rör med dragen vring o 4,3g vikter än 50cc sport o urpluggat org rör o 17,5mm förgasare??
Användarens profilbild
Rydholms
Svårstartad skrothög
Inlägg: 304
Blev medlem: 3 december 2012, 21:08
Ort: Motala

Inlägg av Rydholms »

Zx rör
50 sport gör knappt någon märkbar skillnad

Köp 70cc isåfall, kostar ju bara nån hundring extra
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Köp 70cc & urpluggat org. rör + förgasare, sen vikter & fjädrar såklart. Ifall du ska köpa en ny cylinder så är det MYYYYYYYCKET mera värt med 70cc än 50cc sport.
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

Hampu skrev:Köp 70cc & urpluggat org. rör + förgasare, sen vikter & fjädrar såklart. Ifall du ska köpa en ny cylinder så är det MYYYYYYYCKET mera värt med 70cc än 50cc sport.
vad kommer jag få för toppfart med den setupen? :)
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

Ni som säger att det inte blir någon märkbar skillnad 50cc sport e ju knte riktigt klara i huvet... Köper du en polini 50cc sport så får du ungefär 7hk mer och om du inte känner skillnad mellan original till 7hk så är de ju nått fel ;) köp en 50cc sport, en 17.5 och urpluggat så kommer den gå i typ 60-65 men ha jäkligt skön effekt kurva och bra drag.
Men som sagt, det går inte att jämföra 50 sport och en 70 sport då dom lirar i två helt olika ligor ;)
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

men är det värt o ha zx-r rör? där jag bor är de en hel del poliser och jag vill hällst inte bli tagen igen och zx röret ger ändå en okej effekt ökning enligt mig, dock finns de bättre rör. men hur undviker jag polisen bäst och undviker att inte torska, effektrör är inte direkt diskret.. :)
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Urpluggat orginalrör och 70cc! Och sen på med luftburk, packningar där det ska sitta packningar på röret och på med regskylt=Din moppe ser orginal ut på 44 cm avstånd :) Och låter ganska normalt iaf
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

men de känns ju lättare o ha ett zx enklare o återställa osv. dessutom ska jag ju ha en 12a så de lockar väll poliserna ändå?
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

RammeA skrev:Ni som säger att det inte blir någon märkbar skillnad 50cc sport e ju knte riktigt klara i huvet... Köper du en polini 50cc sport så får du ungefär 7hk mer och om du inte känner skillnad mellan original till 7hk så är de ju nått fel ;) köp en 50cc sport, en 17.5 och urpluggat så kommer den gå i typ 60-65 men ha jäkligt skön effekt kurva och bra drag.
Men som sagt, det går inte att jämföra 50 sport och en 70 sport då dom lirar i två helt olika ligor ;)
60-65?!
har org cylinder och förgasare med bara sport variator och zx urpluggat och min gör 80 platt och 92 i mega-medvind....
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

Roxx_Oggster skrev:
RammeA skrev:Ni som säger att det inte blir någon märkbar skillnad 50cc sport e ju knte riktigt klara i huvet... Köper du en polini 50cc sport så får du ungefär 7hk mer och om du inte känner skillnad mellan original till 7hk så är de ju nått fel ;) köp en 50cc sport, en 17.5 och urpluggat så kommer den gå i typ 60-65 men ha jäkligt skön effekt kurva och bra drag.
Men som sagt, det går inte att jämföra 50 sport och en 70 sport då dom lirar i två helt olika ligor ;)
60-65?!
har org cylinder och förgasare med bara sport variator och zx urpluggat och min gör 80 platt och 92 i mega-medvind....

min slider gjorde 70km/h med zx och 4,5g vikter o 95 munstcyke enligt polisen.. :)
Skriv svar