Tjena!
Har en reserv motor till rox liggandes och en kompis säljer sin rox med skuren cylinder för 2000, och funderar på att köpa. Men den nya motorn är en AC motor från 02, alltså 30 klassad men motorn på ramen är klass 1 LC motor!
Hur blir det om jag byter? Måste den ombesiktas? Och en AC motor passar väl på en ram där LC suttit, eller är det något annat fäste eller liknande?
oggew2 skrev:Tjena!
Har en reserv motor till rox liggandes och en kompis säljer sin rox med skuren cylinder för 2000, och funderar på att köpa. Men den nya motorn är en AC motor från 02, alltså 30 klassad men motorn på ramen är klass 1 LC motor!
Hur blir det om jag byter? Måste den ombesiktas? Och en AC motor passar väl på en ram där LC suttit, eller är det något annat fäste eller liknande?
ALLA Aeoxar har LC motor orginal, men det går att ha en neosmotor på som är AC.
Söker ett aerox 03 orginalrör! Skicka ett pm om du har ett som du ska sälja!
oggew2 skrev:Tjena!
Har en reserv motor till rox liggandes och en kompis säljer sin rox med skuren cylinder för 2000, och funderar på att köpa. Men den nya motorn är en AC motor från 02, alltså 30 klassad men motorn på ramen är klass 1 LC motor!
Hur blir det om jag byter? Måste den ombesiktas? Och en AC motor passar väl på en ram där LC suttit, eller är det något annat fäste eller liknande?
ALLA Aeoxar har LC motor orginal, men det går att ha en neosmotor på som är AC.
Va? När jag köpte min fick jag med en AC, han som hade innan sa att det var original motorn och att bara ett fåtal roxar hade AC, kanske är en neos motor då? Nåt sätt man kan se?
Men menar skulle jag behöva ombesikta om jag drar på den motorn eller är den redo att sälja direkt? Aldrig pillat på klass 1 bara 30
Typ alla på den här sidan pratar om trim hit och trim dit. Är det verkligen nåt att oroa sig för? Om jag förstod det rätt så vill du ha en "slöare" motor på? Jag håller med tidigare talare, egentligen får man inte ändra nåt på en moppe, oavsett klass 1 eller 2
Jo men grejen är att jag inte ska ha den, tänkte köpa den för allt är original och sen sätta på min reserv motor för den som sitter på är skuren.
Men står det på pappret om den är ac eller lc? Tänkte om jag säljer till någon som har tänkt köra helt original och så åker dom fast för fel motor sitter på...
Det finns säkert uppgifter i polisens register som säger om det är luft eller vattenkylt. Dom har ju tillgång till orginalspec när det gäller cylinder förgasare mm. Men frågan är om nån polis ute på fältet vet om eller ens bryr sig vad som är vad. Jag hade en flaka en gång med sachs 3vxl fot, dessutom trimmad och fartvindskyld. Blev stoppad ett par gånger utan nåt snack om det. Men det hänger väl lite på hur man kör också
mekaniskt skrev:Det finns säkert uppgifter i polisens register som säger om det är luft eller vattenkylt. Dom har ju tillgång till orginalspec när det gäller cylinder förgasare mm. Men frågan är om nån polis ute på fältet vet om eller ens bryr sig vad som är vad. Jag hade en flaka en gång med sachs 3vxl fot, dessutom trimmad och fartvindskyld. Blev stoppad ett par gånger utan nåt snack om det. Men det hänger väl lite på hur man kör också
Jaha men motorn har original specs, alltså 49cc och original förgasare!
Vringen är dragen men vem har inte så?