Consuelas NRG Mc3 update 5!

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Consuelas NRG Mc3 update 5!

Inlägg av Consuela »

Tjena!

Bild

Brorsan tar snart körkort så nu får jag hans moppe en Piaggio NRG Mc3 den är inte den finaste och det är därför jag gör det här projektet! :) jag är lite halvt jävla dålig på datorer och är ett hamburger-älskande fläskberg så det kommer ta lite tid men jag gör mitt bästa hoppas ni gillart :D


Mål
[spoiler] Fixa den jävligt fräsh
Laga sidokåpan
Lära mig stunta med den [/spoiler]

Planer
[spoiler]
  • Klart= :D
    Kommer= :)
    Har hemma= 8)
    lacka fälgar och diverse grejer metallic blå motip :)
    Lacka avgasrör :)
    Byta fläktkåpan (Om den nya passar) 8)
    Höja där bak 8)
    sänka där fram, ev
    pensla motorn svart ev
    Handtag matchande färgen 8)
    Laga trasiga kåpan och lacka den blank svart :)
    Polera variatorkåpa/lacka blank svart :)
    Genomskinligt blinkersglas 8)
    Bygga eget sidostöd :)
    Byta bromsbelägg 8)
    Byta bromsbackar :)
    Bygga regskyltshållare fästa på variatorn :)
    bygga tolva :)
    Svart sadelöverdrag :)
    grön neon under :)
    nytt bakdäck ev
    Bygga högtalare i boxen? :)
    bögläppen ska ju sälvklart bort också :)
[/spoiler]

Såhär ser den ut i nuläget orginal!
[spoiler]
Bild

Bild [/spoiler]

Update 1 10-31!
[spoiler] Har beställt delar från kgi för runt 1500, och fick hem dom igår. Har också gjort mall till tolva som ska byggas och lackas så fort jag orkar, och har köpt massa färg. Nu kommer bilder på helvetet!

Trä tolva :)
Bild

En liten vardagsbeställning från kgi :)
Bild

Och lite finfin hagmans till att laga sidokåpan och tolvan!
Bild

Variatorkåpa ser förjävlig ut men ska poleras
Bild

Sidokåpan som ska fixas och så ser man det rostiga avgasröret och fula orginal fläktkåpan!
Bild

Och sist trasiga sadelöverdraget
Bild

Ja får se hur det här går kommer inte göra hur mycket somhelst som kostar pengar eftersom oavasett vad jag gör kommer den inte vara värd ett skit när jag säljer den så det är bara på kul typ har ju 2 dracar också :) Hoppas ni gillar det finns ju inte så många mc3 projekt här ;)

Och var kritiska och kom gärna med förslag! [/spoiler]


Update 2 10-31!
[spoiler]
har tillbringat lite tid i garaget ikväll och slängt ihop en 12a har tyvär inga bilder under arbetet då man inte kan ta kort med min mobil när den har lågt batteri men har en bild på slutresultatet så det får duga
här kommer bild :D
12a vad sägs ?
Bild
puch mangnum x till salu om någon vill köpa ?
Bild [/spoiler]

Update 3!

[spoiler] tjena igen har hänt lite grejer idag då jag inte haft något bättre för mig. Måste säga att scooter är betydligt jobbigare att skruva med allt sitter fast med varan så för att ta bort en grej måste massa annat skit bort först det suger.
Skulle åka och köpa nya glödlampor till blinkers idag med orange glas till mina nya genomskinliga blinkersglas men det fanns inte? Kollade statoil och en cykel/moped affär men fanns bara med genomskinligt glas någon som vet var man kan få tag på det ?
Aja här kommer lite bilder på vad som hänt :)

Detaljer bortplockade som ska slipas och lackas i metallic blå
Bild

Gamla bromsbackar vs nya eller vad dom heter
Bild

Monterad! :)
Bild

Nya kåpan hade inte samma fästen som gamla så det blir att tvätta den gammla istället.
Bild

Som den står just nu
Bild

[/spoiler]

Update 4!
[spoiler]
TJENA!:) har inte hänt så mycket, lite grejer primrade men mycket kvar att slipa och det är skit tråkigt så får hyra in en kille som slipar åt mig, han tar betalt i pizza så det är inte så jäkla dyrt :D
samma snubbe lärde mig photoshopa lite idag så har gjort en liten bild så man kan se på ett ungefär hur det kommer bli när den är lackad och lite andra grejer gjorda.

före:
Bild

efter:(BILDEN ÄR LITE LITEN SÅ NI FÅR ZOOMA!) det som är gjort är blå detaljer, bortagen bakspegel, genomskinliga blinkersglas, bortagen bögläpp, sidostöd och lite annat skit vet att det är inte ser skit bra ut men man ser ju på ett ungefär :wink:
Den svarta linjen som är på fotkåpan fram som markerar vart det slutar vara blått ska föreställa en gummi list, tror det kommer bli as snyggt.
dom svarta plattorna på fotkåpan ska vara gummi som jag ska skruva dit eller limma eller nåt så man får bra fäste med fötterna plus att det är as snyggt.
Bild

detta är primerat än så länge :)
Bild

allt för denne gång tack o hej :) GLÖM INTE ATT KOMMENTER!:D
[/spoiler]

Update 5!
[spoiler]
tjena har vart kallt i garaget en bra stund nu och allt jag har att göra är att lacka så det har inte gått så snabbt men nu har det blivit lite varmare så har hänt lite skit, här är lite bilder :wink:

lite detaljer lackerade i metallic blue, 2 lager klarlack men ska på mer
Bild

Bild

variatorkåpan slipad och klar för lackering
Bild

primad 3 lager
Bild

fälgarna 2 lager klarlack men ska på mer, nöjd än så länge!
Bild

bonus bild på dracen!
Bild
Bild


allt för idag, kommentera gärna saker jag ska göra med den!
tack o hej. :)
[/spoiler]

säljer lite grejer då jag behöver pengar till större förgasare och 70cc till dracen
en italkit racingtändning passar aerox osv
även en malossi mhr 80cc cylinder!
pma för mer info!

Bild
Bild







letar efter ett bakdäck med dimension 130/70-13 motard då mitt är offroad och det är fult hör av dej om du har något liggandes, inte allt för dyrt då jag är fattig. /Consuela
Senast redigerad av Consuela den 25 mars 2014, 17:39, redigerad totalt 11 gång.
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Blir nog fint det här! Skall följas!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Blir säkert en fin moped men ska du inte skaffa nudebar till den också?
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

rärox skrev:Blir nog fint det här! Skall följas!
Hampu skrev:Blir säkert en fin moped men ska du inte skaffa nudebar till den också?
tack tack, funderar på nudebar inte så dyrt så ev tack för tipset :)
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Söt tolva ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

jack.lofgren skrev:Söt tolva ;)
njaaa, nej :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

jack.lofgren skrev:Söt tolva ;)
Vet men det är bara en mall så jag kan se hur det ser ut
Meen en riktig 12a ska göras ikväll :)
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

Update 3! Kommentera nu !
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

saknar trätolvan :(
den var mycket finare..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

Är det verkligen smart att få den riktigt fräsch och sen stunta med den?
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

[spoiler]Komentera gjärna blir roligare för mig att updatera då och skriv lite nya grejer som jag kan göra med den. /Consuela[/spoiler]
Bort med/nya speglar (mindre), höja bak, nudebar, tona baklysen svarta?, fälgtejp, durkplåt där man sätter fötterna. Kanske skulle bli grymt

Vad hade du tänkt för setup? (Om du ska trimma alltså)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

tacopaj skrev:[spoiler]Komentera gjärna blir roligare för mig att updatera då och skriv lite nya grejer som jag kan göra med den. /Consuela[/spoiler]
Bort med/nya speglar (mindre), höja bak, nudebar, tona baklysen svarta?, fälgtejp, durkplåt där man sätter fötterna. Kanske skulle bli grymt

Vad hade du tänkt för setup? (Om du ska trimma alltså)
höjning har jag köpt så den är bara att sätta på, blinkerglas har jag somsagt köpt nya genomskinliga så det får duga, funderar på nudebar, backspeglar är dyrt men om det blir nudebar blir det bort med dom gammla och en f1 backspegel på vänster sida.
ska lacka blåt på dom här mönstren som sticker ut på fotkåpan förutom där man just sätter fötterna där jag ska skära ut lite durkplåt eller nåt och skruva dit.
blir inget trim på den här, det är ju bra med en orginal moppe iallfal :wink:
men Tack för kommentaren :D
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Consuela skrev:höjning har jag köpt så den är bara att sätta på, blinkerglas har jag somsagt köpt nya genomskinliga så det får duga, funderar på nudebar, backspeglar är dyrt men om det blir nudebar blir det bort med dom gammla och en f1 backspegel på vänster sida.
ska lacka blåt på dom här mönstren som sticker ut på fotkåpan förutom där man just sätter fötterna där jag ska skära ut lite durkplåt eller nåt och skruva dit.
blir inget trim på den här, det är ju bra med en orginal moppe iallfal :wink:
men Tack för kommentaren :D
men trätolvan då? :(
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

Persson97 skrev:men trätolvan då? :(
jag tappade den i sopptunnan så den gick sönder :(
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Consuela skrev:
Persson97 skrev:men trätolvan då? :(
jag tappade den i sopptunnan så den gick sönder :(
gör en ny, ska ju va unikt ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

UPPDEJT NR 4!!!!!! :D
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Fan så snyggt med blått! Hoppas du fixar allt det kommer bli asnice isåfall eftersom det inte finns så många mc3or
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

uppdate 5! :D
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Skriv svar