Civilpolisbil?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

skier
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 juli 2013, 20:43

Civilpolisbil?

Inlägg av skier »

Tjena

Jag körde innan idag genom stan, då gasade jag på ganska mycket och polisen kanske såg mig. Jag kör med regnummer på så polisen kunde ju känna igen mig. Sen när jag kom hem stod det en svart volvo utanför mitt garage. Den stod på tomgång och såg ut att vänta på någon. Jag såg inte föraren men jag har hört innan att poliser kan vänta utanför garage om man har regnummer. Så jag fortsätta köra längs gatan och väntade längst bort. Då vänder volvon och åker iväg.

Jag såg inte föraren men jag tror det kan ha vart en civilpolis. Vad tror ni? Jag har hört innan att dom kan vänta utanför ens hus om man har regnummer.
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Re: Civilpolisbil?

Inlägg av Pulze »

skier skrev:Tjena

Jag körde innan idag genom stan, då gasade jag på ganska mycket och polisen kanske såg mig. Jag kör med regnummer på så polisen kunde ju känna igen mig. Sen när jag kom hem stod det en svart volvo utanför mitt garage. Den stod på tomgång och såg ut att vänta på någon. Jag såg inte föraren men jag har hört innan att poliser kan vänta utanför garage om man har regnummer. Så jag fortsätta köra längs gatan och väntade längst bort. Då vänder volvon och åker iväg.

Jag såg inte föraren men jag tror det kan ha vart en civilpolis. Vad tror ni? Jag har hört innan att dom kan vänta utanför ens hus om man har regnummer.
klart det kan ha varit en civvare, men varför vara nojjig?
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

nästa gång de händer skriker du fuck aina
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Civilbilar är ofta vita volvos, men inte alltid, dock finns det 2 sätt att känna igen dom på, ett uppenbart och ett tveksamt. det tveksamma är iaf att dom inte har någon text under regplåten där det oftast står vart bilen är köpt, detta kan ju dock vilken bil som hällst vara utan så det är den tveksamma.

men det du främst ska hålla koll på är taket! har den 3 antenner på taket så är det en snut :)
gilerahjärnan skrev:nästa gång de händer skriker du fuck aina
xD
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

Finns dock många civila polisbilar idag som inte har en massa antenner på taket ;)
"Jag kom, Jag såg, Jag stegrade"
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Har också tänkt på de man hört om att civilpolisbilar ska ha tre antenner på taket, men det borde ju inte stämma då de vanliga polisbilarna inte har det. Eller?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Manny skrev:Finns dock många civila polisbilar idag som inte har en massa antenner på taket ;)
Jaså? Inte vad jag sett.. Kanske är därför jag inte sett det ioförsig xD

Däremot så har dom det till radar osv, kanske är bättre dolda nu för tiden?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Såg en polisbil här om dagen, det var en wolkswagen, såg ut som vilken bil som helst men dom hade poliskläder på sig. Det tycker jag är det bästa kännetecknet :lol:
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

Här i Göteborg har dem i alla fall inte det. Dem kör ofta en passat eller xc70 med tonade rutor. Men det händer att dem kör Skoda, Ford focus och andra bilar så det är rätt svårt att känna igen dem. :)
"Jag kom, Jag såg, Jag stegrade"
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Två små extraljus i fronten, annorlunda placerade antenner, dolda blåljus (bakom grillen, i vindrutan m.m) Själv så har jag t.o.m fått reg.nr på cilvilaren här

Sen är svart eller vit vanligt för en cilivare
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
mrderbiguy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 274
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:22

Inlägg av mrderbiguy »

Persson97 skrev:Civilbilar är ofta vita volvos, men inte alltid, dock finns det 2 sätt att känna igen dom på, ett uppenbart och ett tveksamt. det tveksamma är iaf att dom inte har någon text under regplåten där det oftast står vart bilen är köpt, detta kan ju dock vilken bil som hällst vara utan så det är den tveksamma.

men det du främst ska hålla koll på är taket! har den 3 antenner på taket så är det en snut :)
gilerahjärnan skrev:nästa gång de händer skriker du fuck aina
xD
Nej! Detta påstående är ej sant persson97.. Civilare i göteborg kör en helt vanligt volvo v70! Inga antenner eller teknisk utrustning inuti, en hel vanligt standard model!
Derbi asså -.-
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

mrderbiguy skrev:
Persson97 skrev:Civilbilar är ofta vita volvos, men inte alltid, dock finns det 2 sätt att känna igen dom på, ett uppenbart och ett tveksamt. det tveksamma är iaf att dom inte har någon text under regplåten där det oftast står vart bilen är köpt, detta kan ju dock vilken bil som hällst vara utan så det är den tveksamma.

men det du främst ska hålla koll på är taket! har den 3 antenner på taket så är det en snut :)
gilerahjärnan skrev:nästa gång de händer skriker du fuck aina
xD
Nej! Detta påstående är ej sant persson97.. Civilare i göteborg kör en helt vanligt volvo v70! Inga antenner eller teknisk utrustning inuti, en hel vanligt standard model!
detta är sant, som vi kom fram till där uppe så behöver dom tydligen inte ha antenner på taket, känns märkligt men tydligen inte. som jag sa så är det ofta volvos (precis som du nämde). Och hur tror du att dom skulle komunicera med varrandra osv utan några instrument? dom är säkert mkt mer dolda på nyare bilar, som jag kan tänka mig att det är i stora städer, men här är det antenner som gäller, har aldrig stött på en civil utan dom, sen kan jag ju missat det såklart ifall jag inte såg några, men här där domflesta polisbilarna inte är splitt nya så stämmer det jag sa rätt bra.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
guddingalex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 7 oktober 2013, 13:42
Ort: östersund

Inlägg av guddingalex »

Manny skrev:Här i Göteborg har dem i alla fall inte det. Dem kör ofta en passat eller xc70 med tonade rutor. Men det händer att dem kör Skoda, Ford focus och andra bilar så det är rätt svårt att känna igen dem. :)
här å. dom kör runt i xc70 utan antener. svarta är alla nya.
Gör kolvbyten, cylinderbyten och motorrenoveringar med mera (billigt). alex.gudding@gmail.com

kika gärna på mitt projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 299#632299
Användarens profilbild
Luddz
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 3 november 2013, 17:00

Inlägg av Luddz »

gilerahjärnan skrev:nästa gång de händer skriker du fuck aina
Spana gärna in mitt Gilera SMT projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52449
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Jag har reg nr på 2 civilare här i falkenberg :P Här rullar dem i allt möjligt, passat, xc70, har till och med sett en rostig röd gammal 850 sedan som civilbil :lol:
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Användarens profilbild
derbiogge
Avstängd
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2013, 12:34

Inlägg av derbiogge »

dem civilbilarna jag vet om här jag bor är följande: vin röd V70, mörkblå xc70, svart ford jeep, grå v70, en grå transporter, 2 svarta Passater, röd saab 9-5, s svarta v70, en till passat och en liten golf.

man kan känna igen alla på att dem har två små extraljus fram och tonade bak rutor massa saker i bak luckan och dolda blåljus innanför rutorna.

här har ni en video hur man kan känna igen en civilare: https://www.youtube.com/watch?v=2GW9h-0JlRs
ta det lugnt ta en toy äh dem är så små ta två

https://www.youtube.com/watch?v=vaTpNO64ZzM
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Persson97 skrev:
Manny skrev:Finns dock många civila polisbilar idag som inte har en massa antenner på taket ;)
Jaså? Inte vad jag sett.. Kanske är därför jag inte sett det ioförsig xD

Däremot så har dom det till radar osv, kanske är bättre dolda nu för tiden?
Deras V70N-modeller brukar oftast ha 3 antenner på taket, eller 2 väldigt långa. Men tex V70II finns utan synliga antenner, alla sitter i rutan. Även Passat och andra har säkert också såna system.
Det var någon civilpolis som åkte runt i en Saab 9-3 SS med en Bridgestone-dekal i bakrutan för något år sedan, perfekt täckmantel under streetrace etc ju.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar