Har blivit stannad ca 9-10gånger förra sommarn då jag körde ca 400mil (kört endast sen i april 2013)
Moppen går i ca 65-70km/h och jag har regskylt
Mina gånger snuten stanna mig:
[spoiler]Gång nr
1: jag och polare blev stannade, fick blåsa visa körkort, de gnällde på mitt ledljus (tagit bort det nu) och min inflyttade skylt som jag hade då, men vi klara oss lugnt,
2: jag och en polare stod med mopederna parkerade på en parkering och snacka, piket bussen kör förbi, ser oss vänder om och kör in på parkeringen och ställer sig ivägen för våra mopeder, dom börjar snacka trim men det slutar med att jag får en anmärkning på min inflyttade skylt (böter om jag blir stoppad med den inflyttad igen) så jag flytta ut den nu.
3: jag och 2 polare kör runt och leker lite i byn mitt i natten så ser vi polisen långt bak så vi alla drar full gas iväg och snuten ser det såklart så han drar på blåljus och jag & en polare stannar och den sista av oss drar iväg åt sidan, han släpper oss och säger bara att vi alla 3 ska fixa våra baklampor (jag hade gult bromsljus och dom andra två saknade bakljusen helt.
4: jag och polare var ute och körde, så när vi ska körs tillbaka till min polare står polisen på andra sidan gatan och såfort de ser oss sätter de på blåljuset men vi har turen så där är en gångväg precis 1m bort med bommar så vi drar in där innan de hinner se våra skyltar och kommer undan.
5: polare stod och börna på torget i byn så kommer mc snuten och ser allt (min moppe stod hemma) och min polare ser inte snuten så han står och burnar fortfarande, men så när mc snuten kom fram till han så börja dom snacka om hanns trim och då kommer en Anna polare med en Yamaha DT som låter igenom hela byn (trimmad som fan) så mc snuten släpper han som burnade och kör ikapp han med trim som precis hade stannat och såg inte snuten, så mc snuten skulle komma hanns moped men han vågs inte köra den så polaren gick 1k för onödigt buller men han som burnade klarade sig.
6: stannade påväg till skolan, blåsa och lägg.
7: stannade av att en polis möter oss och blockerar hela vägen, (dom letade efter en kille på moped så dom trodde det var vi) så behövde bara visa leg.
8: stoppad av snut med hund släppte mig efter lite snack om trim.
9: Jag och 2 polare står vid biblioteket på kvällen (jag och en till av dom har moped) och den som inte har verken kort eller moped frågar om han får prova min polares moped bara en liten runda runt husen precis vid, han hinner inte mer än 50m så kommer en polis bil och stannar han.... Dock hade vi sån jävla tur så det var vår gammla lärare som hade blivit polis så han släppte oss fast polaren körde utan kort och bådas mopeder var trimmade
Så jag har haft tur i oturen kan man säga hoppas ni orka läsa

[/spoiler]