Ha en bra dag!

Däck = Gå till närmaste däckfirma och kräng på ett par 21"+18".StigrareN^ skrev:Tack för snabbt svar! Istället för att skapa ny post, kan jag fråga en till sak här:), ska även byta till SM däck är det några SM däck som passar direkt på till Gilera RCR?CaToXXo skrev:Ja, det passar rakt på.
Tack för snabbt svar ännu en gång !CaToXXo skrev:Däck = Gå till närmaste däckfirma och kräng på ett par 21"+18".StigrareN^ skrev:Tack för snabbt svar! Istället för att skapa ny post, kan jag fråga en till sak här:), ska även byta till SM däck är det några SM däck som passar direkt på till Gilera RCR?CaToXXo skrev:Ja, det passar rakt på.
Hela hjulkit = Lättast är att skaffa från en Senda SM eller Gilera SMT. Möjligt att distanserna kan skilja, men du får iaf rätt hjullager (12mm axel).
På RCR är frambromsskivan 240mm, medans SMT/Senda SM har 260mm-skiva. Jag vet inte riktigt hur de har löst det för att bromsoket ska passa rakt på där, men jag tror att du kan flytta över din skiva om det skulle bli krångel.
Bakbromsskivorna är likadana på RCR och SMT/Senda SM.
Så bör väl kunna säga att SMT/Senda SM passar sågott som rätt på.
Skulle han inte ha sm däck? Då är det ju 17+17", 21,18 är för crossCaToXXo skrev:Däck = Gå till närmaste däckfirma och kräng på ett par 21"+18".StigrareN^ skrev:Tack för snabbt svar! Istället för att skapa ny post, kan jag fråga en till sak här:), ska även byta till SM däck är det några SM däck som passar direkt på till Gilera RCR?CaToXXo skrev:Ja, det passar rakt på.
Slira det för dig nu eller? Läs resten av min första post istället...MisterDT50R skrev: Skulle han inte ha sm däck? Då är det ju 17+17", 21,18 är för cross
Jag har en Senda SM-framskiva hemma och den är större än R-skivan. Även enligt specifikationer så är SM-skivan större.gilerahjärnan skrev:bromsskivorna är identiska, både fram och bak.
samma med distanserna, hade RCR fälgar på min moppe först, och köpte kompisens SM däck från en Derbi Senda, allt är exakt lika, förutom att innerdiametern i lagret på sm fälgarna är olika, åtminstone på 05 fälgarna.
Såg det konstigt ut med SM däck på RCR fälgarna?gilerahjärnan skrev:bromsskivorna är identiska, både fram och bak.
samma med distanserna, hade RCR fälgar på min moppe först, och köpte kompisens SM däck från en Derbi Senda, allt är exakt lika, förutom att innerdiametern i lagret på sm fälgarna är olika, åtminstone på 05 fälgarna.
alltså jag bytte från RCR fälgar till SM fälgar.StigrareN^ skrev:Såg det konstigt ut med SM däck på RCR fälgarna?gilerahjärnan skrev:bromsskivorna är identiska, både fram och bak.