svag gnista AM6

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög

svag gnista AM6

Inlägg av Consuela »

tjena försöker få igång en gammal drac utan gnista som jag har köpt.
jag har bytt tändkabel tändhatt tändstift och nu idag när jag bytte cdin så var det fortfarande ingen gnista men sen kopplade jag ur tändlåset(sockerbiten framme vid lyktan) och då fick jag en svag gnista försökte starta med startgas och så började den gå igång ytterst lite,

men tänkte att det kan vara värt ett försök att springa igång den men först satte jag på avgasröret för att inte störa grannarna när jag rullade ner den för min backe så var det som den inte hade gnista längre så det funkade inte gick upp med den och drog av tändstiftet och den hade ingen gnista längre?

är det för jag satte på avgasröret att gnistan blir sämre då? kan det vara tändplattan kanske?
vet inte vad mer jag kan kolla några tips skulle sitta fint :D
Senast redigerad av Consuela den 11 oktober 2013, 09:36, redigerad totalt 1 gånger.
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
derix
Elmoped

Inlägg av derix »

Kan vara cdin?
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög

Inlägg av Consuela »

den är redan bytt.
idag när jag bort avgasröret och prövade hade den ingen gnista alls ?
någon som kan hjälpa mig? skulle vara tacksam
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

gjordfel nånstans, kolla över alla kablar
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög

Inlägg av Consuela »

bonnaracing skrev:gjordfel nånstans, kolla över alla kablar
Det är jordat på samma sätt som min andra drac som är helt orörd
Sedan ny så det skulle jag inte tro men tack för svaret :)

Någon annan som kan ha någon anning ?

Användarens profilbild
ts_jonte
Elmoped

Inlägg av ts_jonte »

Om du nu har en till drac så kan du ju testa byta tändplatta å kolla om det fungerar å så fortsätta byta delar tills du hittar den trasiga biten :)
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

tändplattan eller statorn kan vara slut, hade samma problem, då hade min tändplatta vridit sig enormt.
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög

Inlägg av Consuela »

gilerahjärnan skrev:tändplattan eller statorn kan vara slut, hade samma problem, då hade min tändplatta vridit sig enormt.
okey men några tipps på hur man kan få av svänghjulet ? har ingen svänghjulsavdragare tänkte om man kunde bygga en?

gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

Consuela skrev:
gilerahjärnan skrev:tändplattan eller statorn kan vara slut, hade samma problem, då hade min tändplatta vridit sig enormt.
okey men några tipps på hur man kan få av svänghjulet ? har ingen svänghjulsavdragare tänkte om man kunde bygga en?
det lättaste är att köpa en, att göra en är bara bökigt
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög

Inlägg av Consuela »

har en mopped verkstad i stan ska kolla om jag får låna en därifrån. tack för svaren :)

Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

Consuela skrev:har en mopped verkstad i stan ska kolla om jag får låna en därifrån. tack för svaren :)
Brukar gå (åtminstone på äldre mopeder) att skruva utt svänghjulsmuttern så den sitter ca ½-1 varv gängad in på axeln och hålla i svänghjulet på samma gång som du slår en gång med hammare på muttern. Och då brukar de lossa och går att ta bort de
Skriv svar