hur gör ni när ni ska ta med kätting låset

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

zakarooe
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 8 december 2011, 15:16
Ort: göteborg

hur gör ni när ni ska ta med kätting låset

Inlägg av zakarooe »

Hej jag skulle vilja veta hur ni gör när ni ska ta med låstet utan att ha ryggsäck. jag brukar snurra runt det på fotpinnen men det är lite jobbigt. har ni några tips hur man ska göra?
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 25 mars 2012, 10:18

Re: hur gör ni när ni ska ta med kätting låset

Inlägg av ateland »

zakarooe skrev:Hej jag skulle vilja veta hur ni gör när ni ska ta med låstet utan att ha ryggsäck. jag brukar snurra runt det på fotpinnen men det är lite jobbigt. har ni några tips hur man ska göra?
vad har du för lås?
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Fick bara en tanke, hade man inte kunnat sätta det runt sig, ena sidan på axeln och andra under armen?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Xaxiz skrev:Fick bara en tanke, hade man inte kunnat sätta det runt sig, ena sidan på axeln och andra under armen?
det är så man gör :)

jag åker alltid så :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

jag hade det runt styrets fågelpinne.
Årets Styrelsemedlem 2013
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Lånar tråden lite och frågar om hur ni som blandar olja i tanken gör när ni behöver tanka, har ni alltid med er en flaska olja eller hur gör ni? Vart kan man ha oljan om man inte har någon ryggsäck?
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Sadelboxen ;)
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

Runt styret, styret har dock tappat lite färg haha. :P Men ryggsäck är ju bäst.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Finns styrkas man ej behöver ta med ;) ingen pillade på min moppe under alla år :)

Till vispen hade jag dock ett cykellås som jag satte runt sadeln ellerså. Vad har du för moppe/lås? Händer nog bra runt styret eller axeln :)
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

tratthalvan skrev:Runt styret, styret har dock tappat lite färg haha. :P Men ryggsäck är ju bäst.
Ibland har jag det runt halsen också som ett halsband, men det tar på nacken haha. :D Men brukar bara låsa med kättinglås under natten annars kör jag styrlås under dagarna.

EDIT: Skulle redigera det andra inlägget men blev citat istället, sorry. ^^
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Xaxiz skrev:Lånar tråden lite och frågar om hur ni som blandar olja i tanken gör när ni behöver tanka, har ni alltid med er en flaska olja eller hur gör ni? Vart kan man ha oljan om man inte har någon ryggsäck?
jag tar med en liten flaska med 1dl olja i för 5l bensin, har inget batteri så lägger flaskan där ;)
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

tacopaj skrev:
Xaxiz skrev:Lånar tråden lite och frågar om hur ni som blandar olja i tanken gör när ni behöver tanka, har ni alltid med er en flaska olja eller hur gör ni? Vart kan man ha oljan om man inte har någon ryggsäck?
jag tar med en liten flaska med 1dl olja i för 5l bensin, har inget batteri så lägger flaskan där ;)
2% känns lite snålt, du skulle nog ha med dig lite mer olja egentligen eller tanka något mindre soppa till din deciliter.
2,5% är väl rekommenderat och 3% vid inkörning om jag inte minns fel.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

-ReM- skrev:
tacopaj skrev:
Xaxiz skrev:Lånar tråden lite och frågar om hur ni som blandar olja i tanken gör när ni behöver tanka, har ni alltid med er en flaska olja eller hur gör ni? Vart kan man ha oljan om man inte har någon ryggsäck?
jag tar med en liten flaska med 1dl olja i för 5l bensin, har inget batteri så lägger flaskan där ;)
2% känns lite snålt, du skulle nog ha med dig lite mer olja egentligen eller tanka något mindre soppa till din deciliter.
2,5% är väl rekommenderat och 3% vid inkörning om jag inte minns fel.
orginalblandarn ger under 2%... 2% räcker bra
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

-ReM- skrev:
tacopaj skrev:
Xaxiz skrev:Lånar tråden lite och frågar om hur ni som blandar olja i tanken gör när ni behöver tanka, har ni alltid med er en flaska olja eller hur gör ni? Vart kan man ha oljan om man inte har någon ryggsäck?
jag tar med en liten flaska med 1dl olja i för 5l bensin, har inget batteri så lägger flaskan där ;)
2% känns lite snålt, du skulle nog ha med dig lite mer olja egentligen eller tanka något mindre soppa till din deciliter.
2,5% är väl rekommenderat och 3% vid inkörning om jag inte minns fel.
2%!! 4% vid inkörning är det väl?
Iso97
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 12 februari 2013, 17:04
Ort: Nora

Yamaha slider seg i starten

Inlägg av Iso97 »

Tjena har ett problem med min slider, den är väldigt seg i början men sen drar han i väg skit fort har proat med lättare vikter,hårdare fjädrar men de gjorde ingen skillnad har ni nån idé va de kan vara? Tacksam för svar

70 stage 6
17,5a mer 80 i munstycke
Stage 6 rör
Bild
Användarens profilbild
Maxlengdell
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 21 augusti 2012, 20:15
Ort: Stockholm

Inlägg av Maxlengdell »

uhm... felpost.
YAMAHA <3 DT50 R!


söker mk thrower eller annat trimrör. mellan register, lite topp och lite acc. lite av varje helt enkelt! :)

Spana in skidfilmen :)

http://www.youtube.com/watch?v=7Uoxcwuu ... e=youtu.be

//Max
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

tacopaj skrev:
-ReM- skrev:
tacopaj skrev: jag tar med en liten flaska med 1dl olja i för 5l bensin, har inget batteri så lägger flaskan där ;)
2% känns lite snålt, du skulle nog ha med dig lite mer olja egentligen eller tanka något mindre soppa till din deciliter.
2,5% är väl rekommenderat och 3% vid inkörning om jag inte minns fel.
2%!! 4% vid inkörning är det väl?
3~4% vid inkörning, spelar ingen större roll.
Helt Räser
Skriv svar