Se upp för tjuvarna !!

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
markus.93@hotmail.com
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 4 juli 2010, 23:28

Se upp för tjuvarna !!

Inlägg av markus.93@hotmail.com »

Idag den 2013 04 06 - 20,45

Skulle ta bilder på Aeroxen men det blev inte så mycket att ta bilder,

Jag låste upp moped och åkte lite iväg för att ta lite bilder, När jag väl kom till platsen och tänkte ta bilder så så kommer det 2 mörka killar springandes med svarta kläder från topp till tå, även luva uppdragen, Dom säger "Eyy Stanna då" men så tur att man hade moppen igång, Så det blev att köra hem istället.

Dom här personerna känner man igen sen tidigare då jag ägde en Neos som dom ville ha ta, Nu för tiden så behöver man nästa något men behöver ha som själv försvar,

Detta hände i Östra Göteborg,Angered

Se upp bara om du bor i Östra Göteborg :)

(visste inte var denna inlägg så la den här)

Peace :D
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

biskops/tynnereds pojkar som åker runt och klipper dem,elr slår av en i farten

finns inte så mycket mer än att göra än att ha en snabbare moppe elr låsa in den i garaget
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

david96 skrev:biskops/tynnereds pojkar som åker runt och klipper moppar/slår av en i farten

finns inte så mycket mer än att göra än att ha en snabbare moppe elr låsa in den i garaget
låsa den väl e det ända man kan säga :P kör med dubbla lås annars ett skiv broms lås å en kedja :D körd jag med ett tag :)

för övrigt... se du dom igen så hug ner dom med kniv så räddar du en moppe där ute... :lol:
vem fan e lennart?
ARallyA
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 28 mars 2013, 23:50

Inlägg av ARallyA »

Jävla grisar... Man borde kapa en hand på dom!
Användarens profilbild
lavalampan1337
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 2 december 2012, 21:37
Ort: arlöv

Inlägg av lavalampan1337 »

de var också några snubbar som försökte sig på att sno min moppe för ett tag sedan men min morsa märkte dom så dom slängde moppen och sprang iväg så mina kåpor e helt spruckna och dom kostar ju över 6000 spänn nya
ic0rn
Varnad
Inlägg: 114
Blev medlem: 29 augusti 2011, 22:17

Inlägg av ic0rn »

Kommer du ihåg hur de/någon såg ut i ansiktet, för jag kan ha en aning om vem/vilka det är. Om det nu är dem jag tror så brukar de åka runt på 180cc Runner och Stalker runt om i Partille m.m
-ic0rn
ARallyA
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 28 mars 2013, 23:50

Inlägg av ARallyA »

ic0rn skrev:Kommer du ihåg hur de/någon såg ut i ansiktet, för jag kan ha en aning om vem/vilka det är. Om det nu är dem jag tror så brukar de åka runt på 180cc Runner och Stalker runt om i Partille m.m
De gör där någon i lund trakten också. en Silvrig Gilera Runner 180cc med helsvart outfit och utan någon hjälm. Sitter alltid 2 pers på den utan reg nr samt omlackerad lite då och då
ic0rn
Varnad
Inlägg: 114
Blev medlem: 29 augusti 2011, 22:17

Inlägg av ic0rn »

ARallyA skrev:
ic0rn skrev:Kommer du ihåg hur de/någon såg ut i ansiktet, för jag kan ha en aning om vem/vilka det är. Om det nu är dem jag tror så brukar de åka runt på 180cc Runner och Stalker runt om i Partille m.m
De gör där någon i lund trakten också. en Silvrig Gilera Runner 180cc med helsvart outfit och utan någon hjälm. Sitter alltid 2 pers på den utan reg nr samt omlackerad lite då och då
Tror knappast att det är samma, här så åker det oftast två på Stalkern, en mörkare kille och en brud, utan hjälm såklart!
-ic0rn
ARallyA
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 28 mars 2013, 23:50

Inlägg av ARallyA »

ic0rn skrev:
ARallyA skrev:
ic0rn skrev:Kommer du ihåg hur de/någon såg ut i ansiktet, för jag kan ha en aning om vem/vilka det är. Om det nu är dem jag tror så brukar de åka runt på 180cc Runner och Stalker runt om i Partille m.m
De gör där någon i lund trakten också. en Silvrig Gilera Runner 180cc med helsvart outfit och utan någon hjälm. Sitter alltid 2 pers på den utan reg nr samt omlackerad lite då och då
Tror knappast att det är samma, här så åker det oftast två på Stalkern, en mörkare kille och en brud, utan hjälm såklart!
De tror inte jag heller, men de är säkert någon här med som håller på med sånna idiotier. 2 araber. Inte sett dom på länge (för att jag bor utomlands) men ska hålla noga koll när jag bor i lund igen.
Användarens profilbild
markus.93@hotmail.com
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 4 juli 2010, 23:28

Inlägg av markus.93@hotmail.com »

ic0rn skrev:Kommer du ihåg hur de/någon såg ut i ansiktet, för jag kan ha en aning om vem/vilka det är. Om det nu är dem jag tror så brukar de åka runt på 180cc Runner och Stalker runt om i Partille m.m
Jag vet vem den ena är men har inte namn på han men man ser han ganska ofta i angered
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

fyfan vart är sverige på väg
Bild
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

Detta händer ju hela jävla tiden i Göteborg, jävla svartingar...

När jag praktiserade på Cross och Enduro kompaniet i kållerd så kom det hela tiden in ca 7 st svartingar å ville köpa kåpor till olika hojjar, även bakfälgar osv...

Vi hade kontakt med polisen så vi lämnade namnen.. detta va för 2 år sedan,

Om man nu bor i inne i stan så får man faaan passa sig...
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

HondaPojkeN skrev:Detta händer ju hela jävla tiden i Göteborg, jävla svartingar...

När jag praktiserade på Cross och Enduro kompaniet i kållerd så kom det hela tiden in ca 7 st svartingar å ville köpa kåpor till olika hojjar, även bakfälgar osv...

Vi hade kontakt med polisen så vi lämnade namnen.. detta va för 2 år sedan,

Om man nu bor i inne i stan så får man faaan passa sig...
jjupp, har två garagedörrar + en bur och bor cirka 200 meter ifrån polishuset även där låser jag med två lås då dem hade klippt låset till buren som var riktigt massivt abuslås
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
ARallyA
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 28 mars 2013, 23:50

Inlägg av ARallyA »

david96 skrev:
HondaPojkeN skrev:Detta händer ju hela jävla tiden i Göteborg, jävla svartingar...

När jag praktiserade på Cross och Enduro kompaniet i kållerd så kom det hela tiden in ca 7 st svartingar å ville köpa kåpor till olika hojjar, även bakfälgar osv...

Vi hade kontakt med polisen så vi lämnade namnen.. detta va för 2 år sedan,

Om man nu bor i inne i stan så får man faaan passa sig...
jjupp, har två garagedörrar + en bur och bor cirka 200 meter ifrån polishuset även där låser jag med två lås då dem hade klippt låset till buren som var riktigt massivt abuslås
hahahahhahah bur till vadå? Arab jävlarna som snor allt? :D
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped
Inlägg: 132
Blev medlem: 23 september 2012, 21:30
Ort: Björlanda

Inlägg av Frag0 »

jag sålde min aerox till två från biskop, dom sa att dom hade en stalker 180cc, har namn å adresss på dom :? vet inte om det är dom men, om ni blir rånade av en sån så aah
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Hur kommer det sig att det är så mycket svartingar som baxar moppar runt Göteborg? Här uppe runt Stockholm verkar det inte va så jättemycket mopedstölder.. :x
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 21 november 2012, 21:33

Inlägg av Lillapojkens »

Här i hässelby där jag bor kan man ibland se svarta 12åringar åka runt på Derbi Senda sm typ 08 å dom kör utan hjälm å sånt. Såg 2st på preem och när ena killen starta upp den så höll han på att spränga motorn så som han varvade å dom där 2 bråkade om vem som skulle köra. Kommer va så rädd för att min Rieju ska bli stulen av nån svart. Grannen parkera sin kinamoppe med bara rattlås å va inne på ica i 5min och när hon kom tillbaka vara den borta så hon gick till "arabdalen" och där stod de några svarta å försökte starta den men hon tog ju tillbaka den å ringde polisen. Alla borde rösta på sverigedemokraterna när dom blir 18+ så vi får ett tryggt samhälle!
Användarens profilbild
Maximax
Avstängd
Inlägg: 103
Blev medlem: 5 oktober 2012, 09:39

Inlägg av Maximax »

Nu ska vi ju inte bara skylla på svarta det finns många vita som också snor moppar, men jag håller med om att nästan varje brott så är alltid en svart inblandad...
Bild
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped
Inlägg: 132
Blev medlem: 23 september 2012, 21:30
Ort: Björlanda

Inlägg av Frag0 »

lillapojken, inte för att vara elak eller försöka klaga på din åsikt, men om man läser deras politiska agenda kommer du nog få en annan bild av det heal, och mista mig inte, förlåt om du redan gjort det och ändå står föör din åsikt, men jag tycker ändå att dom vanligare partierna är mer lämpliga att styra ett land.
jag tror sverigedemokraterna skulle kunna leda en revolution, men inte ett land. tack för min åsikt :D
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 21 november 2012, 21:33

Inlägg av Lillapojkens »

Haha, men bara dom blir lite större och kan få sin röst hörd om att stoppa massinvandringen.
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped
Inlägg: 132
Blev medlem: 23 september 2012, 21:30
Ort: Björlanda

Inlägg av Frag0 »

det är dock en sak som jag håller med om, som sagt, en revolution men inte ett land ;) men jag tycker också att det är lite för lätt att komma in i sverige :x
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

jävla tur att man bor på åland där man kan lämna nyckeln i låset medans man är och handlar eller är i skolan :)
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Skriv svar