Derbi drd pro dör i topfart

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
isaklind
Elmoped

Derbi drd pro dör i topfart

Inlägg av isaklind »

hej jag har en Derbi drd pro 08, har ett gianelli 2t på nu, noppe dör när jag ligger i topfart, det händer inte alltid men ned jämna mellanrum, de är som bensinen bara slutar flöda, men så får jag igång den igen. tacksam för hjälp!!
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Verkar som att den inte får tillräckligt med bensin på höga varven..
isaklind
Elmoped

Inlägg av isaklind »

men det händer inte alltid...
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Har du bytt munstycke efter rörbytet?

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

byt upp dig i munstycke om du inte gjort det.
Helt Räser
isaklind
Elmoped

Inlägg av isaklind »

orginal är 78, och jag har 92 på nu, med gianellit och tagit bort brickan i förgasaren mot luftfiltret, eller borde jag ha större? :)
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Awwee »

jag har 102 i min drd pro med TK Lacada system på, så tror du kan behöva byta upp dig lite
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
isaklind
Elmoped

Inlägg av isaklind »

funkar det bra då?
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Awwee »

japp, den går som ett skott
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Eller så tömmer förgasaren flottören, om det inte är munstycket. Så prova göra rent allt bensinväg. Soppakran, slangar, förgasare o.s.v
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Awwee skrev:jag har 102 i min drd pro med TK Lacada system på, så tror du kan behöva byta upp dig lite
Låter ju jävligt stort skulle jag säga

Körde 85 i min gamla pro med trimrör, större behövdes inte. Nu är det ju unikt för alla moppar, men tycker det är lite väl stor spridning mellan oss.

I alla fall, slusatsen är att TS inte nödvändigtvis har för litet munstycke. Gör som rexxy sa och kolla så flottör mm funkar ordentligt. Kan också vara bensinkranen som har tätnat, eller skit i tanken som satt igen silen.

Ett annat problem som uppkommer ibland är att dödarknappen kortsluter när det kommer in skit i den.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Robeee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Robeee »

bensinskalle skrev:
Awwee skrev:jag har 102 i min drd pro med TK Lacada system på, så tror du kan behöva byta upp dig lite
Låter ju jävligt stort skulle jag säga

Körde 85 i min gamla pro med trimrör, större behövdes inte. Nu är det ju unikt för alla moppar, men tycker det är lite väl stor spridning mellan oss.

I alla fall, slusatsen är att TS inte nödvändigtvis har för litet munstycke. Gör som rexxy sa och kolla så flottör mm funkar ordentligt. Kan också vara bensinkranen som har tätnat, eller skit i tanken som satt igen silen.

Ett annat problem som uppkommer ibland är att dödarknappen kortsluter när det kommer in skit i den.
De e sant, att tvätta/putsa förgasaren är inte dumt allmänt heller. Men om du jämför munstycken på moppar o.s.v. så är det väldigt mopedrelaterat, och med samma förgasarrelaterat också. Antagligen har ni ju samma fög då men ändå :D

Som t.ex, så har jag på min Gilera Smt 90 munstycke och jag har endast bort brickan i förgasaren och borrat up hålet i mynningen på röret lite grann, det är ju samma maskin på dessa( i alla fall borde va), rabasa med samma cylinder och samma fög :)

Men ja, bensinskalle och rexxy kan mycket bra ha rätt!
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

att den går bra ibland kan ju bero på väder.. Den behöver ju mer bensin när det är kallt som nu och mindre på sommarn och då blir det ju samma sak på dagen mindre bensin och kvällen mer därför den går dåligt ibland sen beror det ju på motornstemp med. men försök ställa om förgasaren det är tråkigt och svårt om man inte kan det men man lär sig :)
Användarens profilbild
derbiadde
Elmoped

Inlägg av derbiadde »

tror nog du kan behöva byta upp till typ 105 eller någon sånt. jag har samma som dig med giannelli rör osv men jag kör 104 i munstycke. eller så kan de va att de ha lackt sig vacuum i tanken brukar va normalt fel på dom från 08 och framåt
:?:
isaklind
Elmoped

Inlägg av isaklind »

tack för svaren! men varje gång det regnar så dör den också! asså jag kan typ köra en bit men så dör den, o så får jag igång den igen men sen så dör den igen, och så håller det på varje gång det regnar... när den håller på att dö kan man hålla igång den iblan med choken. har kollat insuget och membranet efter typ tjuvlufningar, och har kollat luftburken också men hittar ingenting... hjälp :)
Användarens profilbild
Robeee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Robeee »

isaklind skrev:tack för svaren! men varje gång det regnar så dör den också! asså jag kan typ köra en bit men så dör den, o så får jag igång den igen men sen så dör den igen, och så håller det på varje gång det regnar... när den håller på att dö kan man hålla igång den iblan med choken. har kollat insuget och membranet efter typ tjuvlufningar, och har kollat luftburken också men hittar ingenting... hjälp :)
Det beror på att det slipper in vatten mellan tändhatten och tändstiftet, byt till silikontändhatt så e de bra :) annars kan du ju pröva skydda det med en plastpåse eller nåt :D
isaklind
Elmoped

Inlägg av isaklind »

taack, tack! :)
isaklind
Elmoped

Inlägg av isaklind »

men det kan väll inte vara tändstiftet för jag kan ju choka så klarar den sig. då kan det väll inte vara tänfstifet?
Skriv svar