Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Låter ju jävligt stort skulle jag sägaAwwee skrev:jag har 102 i min drd pro med TK Lacada system på, så tror du kan behöva byta upp dig lite
De e sant, att tvätta/putsa förgasaren är inte dumt allmänt heller. Men om du jämför munstycken på moppar o.s.v. så är det väldigt mopedrelaterat, och med samma förgasarrelaterat också. Antagligen har ni ju samma fög då men ändåbensinskalle skrev:Låter ju jävligt stort skulle jag sägaAwwee skrev:jag har 102 i min drd pro med TK Lacada system på, så tror du kan behöva byta upp dig lite
Körde 85 i min gamla pro med trimrör, större behövdes inte. Nu är det ju unikt för alla moppar, men tycker det är lite väl stor spridning mellan oss.
I alla fall, slusatsen är att TS inte nödvändigtvis har för litet munstycke. Gör som rexxy sa och kolla så flottör mm funkar ordentligt. Kan också vara bensinkranen som har tätnat, eller skit i tanken som satt igen silen.
Ett annat problem som uppkommer ibland är att dödarknappen kortsluter när det kommer in skit i den.
Det beror på att det slipper in vatten mellan tändhatten och tändstiftet, byt till silikontändhatt så e de braisaklind skrev:tack för svaren! men varje gång det regnar så dör den också! asså jag kan typ köra en bit men så dör den, o så får jag igång den igen men sen så dör den igen, och så håller det på varje gång det regnar... när den håller på att dö kan man hålla igång den iblan med choken. har kollat insuget och membranet efter typ tjuvlufningar, och har kollat luftburken också men hittar ingenting... hjälp