AndreWidestedt skrev:Har du tagit bort cdi strypningen? Men en Rieju MRX/RRX gör bara 70~75 urpluggad.
Ber om ursäkt för en sådan usel beskrivning Är lite sur bara då den personen som jag köpte den av sa att den körde snabbare. Har orginaldrev, jagt har inte strypt cdi'n. Hur stryper man cdi'n då?
*EDIT*
Det är en 06'a!
AndreWidestedt skrev:Har du tagit bort cdi strypningen? Men en Rieju MRX/RRX gör bara 70~75 urpluggad.
Ber om ursäkt för en sådan usel beskrivning Är lite sur bara då den personen som jag köpte den av sa att den körde snabbare. Har orginaldrev, jagt har inte strypt cdi'n. Hur stryper man cdi'n då?
Nej du har helt enkelt inte strypt cdi och du vill inte ha det heller.
Men somsagt så är sanningen den att en urpluggad Rieju mrx inte gör mer än max 75
min Derbi gjorde 90+ på mätaren när jag bytte till mk rör vilket är 70-75 ärliga skulle ja tro, så förvänta dig inga underverk när du bara drar pluggen
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
YamahaMarcus skrev:65-70 är vad mopederna gör urpluggade
Är bara lite ovan då jag hade en Aprilia Ditech som toppade 85.
På mätaren kanske, men inte ärliga 85km/h bara urpluggad.
Direktinsprutade gör JÄVLIGT mycket mer än 45 bara av att dra v ringen, jag kommer upp i 80/85 uppmätt med gps (riktig, inge skit på telefonen) och bil och båda visade däremellan med min Piaggio nrg mc3 purejet.
Sverige: mopeder får bara gå 45km/h för att en 15åring inte klarar av högre farter.
men sen POFF så fyller man 16, och DÅ JÄVLAR ska man kunna köra motorcykel i 170km/h på motorvägen utan några problem alls.
KarlssonPoTaket skrev:
Är bara lite ovan då jag hade en Aprilia Ditech som toppade 85.
På mätaren kanske, men inte ärliga 85km/h bara urpluggad.
Direktinsprutade gör JÄVLIGT mycket mer än 45 bara av att dra v ringen, jag kommer upp i 80/85 uppmätt med gps (riktig, inge skit på telefonen) och bil och båda visade däremellan med min Piaggio nrg mc3 purejet.
Ja och min aerox gjorde 140 när jag satte på snabbgas...
AntonB skrev:
På mätaren kanske, men inte ärliga 85km/h bara urpluggad.
Direktinsprutade gör JÄVLIGT mycket mer än 45 bara av att dra v ringen, jag kommer upp i 80/85 uppmätt med gps (riktig, inge skit på telefonen) och bil och båda visade däremellan med min Piaggio nrg mc3 purejet.
Ja och min aerox gjorde 140 när jag satte på snabbgas...
åfan, bra skit.
Min gick uppemot det när ja hade nudebar, men den gasreste så mycket så tog bort de ist
Sverige: mopeder får bara gå 45km/h för att en 15åring inte klarar av högre farter.
men sen POFF så fyller man 16, och DÅ JÄVLAR ska man kunna köra motorcykel i 170km/h på motorvägen utan några problem alls.
får man själa din tråd litegran?
jag undrar varför min Derbi Senda xtreme bara går 80km/h med Airsal 70cc,ostrypt cdi,28mm förgasare,turbokit rör, orgina insug, och rätt drevning.
bottendaget suger och det är bara på höga varv efekten kommer på vxlarna 1 & 2 sen så är den ganska seg allmänt
moppepojk skrev:får man själa din tråd litegran?
jag undrar varför min Derbi Senda xtreme bara går 80km/h med Airsal 70cc,ostrypt cdi,28mm förgasare,turbokit rör, orgina insug, och rätt drevning.
bottendaget suger och det är bara på höga varv efekten kommer på vxlarna 1 & 2 sen så är den ganska seg allmänt
köp större insug då det du har nu är på tok för litet och stryper 28mm förgasaren. köp ett som är 28mm invändigt så ska du få se på action!
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Min gör typ 75-80 på gps, men lite knäppt är det hade urpluggat först så gick den typ 70, sen bytte jag till trimrör men har nu bytt tillbaka till urpluggat för har polistätt å vill inte åka dit å nu går den då typ 75-80 på gps? Sen en annan ganska tuff grej är att min hastighetsmätare visar exakt rätt!
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Rieju_Jacob skrev:Min gör typ 75-80 på gps, men lite knäppt är det hade urpluggat först så gick den typ 70, sen bytte jag till trimrör men har nu bytt tillbaka till urpluggat för har polistätt å vill inte åka dit å nu går den då typ 75-80 på gps? Sen en annan ganska tuff grej är att min hastighetsmätare visar exakt rätt!
varför orginalmätarna visar fel är för att hastighetsvajern är ställld att visa för fort. jag hade orginal på min då visade den 90 på mätaren. sen bytte jag å nu visar den 80 som den går (mätt upp mä gps).
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
moppepojk skrev:får man själa din tråd litegran?
jag undrar varför min Derbi Senda xtreme bara går 80km/h med Airsal 70cc,ostrypt cdi,28mm förgasare,turbokit rör, orgina insug, och rätt drevning.
bottendaget suger och det är bara på höga varv efekten kommer på vxlarna 1 & 2 sen så är den ganska seg allmänt
köp större insug då det du har nu är på tok för litet och stryper 28mm förgasaren. köp ett som är 28mm invändigt så ska du få se på action!
takar tackar, va för snål för att köpa ett insug och insugsgummi så jag gjorde mig ett eget, blev kannon, tack föt hjälpen !
moppepojk skrev:får man själa din tråd litegran?
jag undrar varför min Derbi Senda xtreme bara går 80km/h med Airsal 70cc,ostrypt cdi,28mm förgasare,turbokit rör, orgina insug, och rätt drevning.
bottendaget suger och det är bara på höga varv efekten kommer på vxlarna 1 & 2 sen så är den ganska seg allmänt
köp större insug då det du har nu är på tok för litet och stryper 28mm förgasaren. köp ett som är 28mm invändigt så ska du få se på action!
takar tackar, va för snål för att köpa ett insug och insugsgummi så jag gjorde mig ett eget, blev kannon, tack föt hjälpen !
Varse
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....