Min frambroms är som sagt värdelös, min bakbroms funkar bättre även fast man trycker in bromsen så hårt som möjligt, kan även tillägga att bromsklossarna ser relativt nya ut, fast har ett pack med nya klossar om ni tror det e problemet..
Det fucka sig -.- min luftnippels skruv är helt runt så kan inte skruva av den, beställt en ny, fast den sitter fortfarande fast ;/ Gjorde | Jack med mejsel och hammare men den gick bara sönder i småbitar, något tips?
Det fucka sig -.- min luftnippels skruv är helt runt så kan inte skruva av den, beställt en ny, fast den sitter fortfarande fast ;/ Gjorde | Jack med mejsel och hammare men den gick bara sönder i småbitar, något tips?
Pollygrip
Mopeder är som hundar, dom behöver trimmas då o då
Har den blivit rund kan du ta en cyklonbrännare och värma på skruven och sen knipa åt hårt så in i ****** med en rörtång eller en polygrip och skruva ur den.
Kiesler skrev:Har den blivit rund kan du ta en cyklonbrännare och värma på skruven och sen knipa åt hårt så in i ****** med en rörtång eller en polygrip och skruva ur den.
Har inga special verktyg som cyklonbrännare, önska dock att man jobba på verkstad just nu ;p
Nipplarna är ju ihåliga så de är ganska ömtåliga jämfört med en vanlig solid skruv.
Men har bromsen alltid varit såhär sen du köpte moppen? Mycket troligt att det var klanten innan dig som hade isär något och misslyckades med att lossa nippeln, därav luft i systemet fortfarande.
Man ska alltid testa att lossa nippeln först innan man ens funderar på att lossa något annat.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Nipplarna är ju ihåliga så de är ganska ömtåliga jämfört med en vanlig solid skruv.
Men har bromsen alltid varit såhär sen du köpte moppen? Mycket troligt att det var klanten innan dig som hade isär något och misslyckades med att lossa nippeln, därav luft i systemet fortfarande.
Man ska alltid testa att lossa nippeln först innan man ens funderar på att lossa något annat.
Ska till min flickväns pappas jobb (jobbar i verkstad) så han ska hjälpa mig med det i helgen så det löser sig nog, fast vet någon utav er om man kan köpa nya packnings satser till frambromsen? Länka Snälla?