tjenare när ja tar ut mitt batteri så kan jag inte få igång moppen, kickar som f*n men inget händer, när jag sätter i batteriet så startar den utan problem..
vad beror det på? kass generator eller?
Aerox 03 Såld 2012-10-10
Neos 02 Köpt 2012-10-10
AndreWidestedt skrev:rekommenderar stark att köra utan olja.
Har ingen aning vad jag pratar om så det är fritt fram att rätta mig.
Scootern är väl byggd för elstart med batteridrift? Alltså tar alla komponenter sin ström från batteriet och generatorn laddar batteriet, vill du köra utan batteri så måste du konvertera till generatordrift, och så långt räcker inte mina elektronikkunskaper
ValoPallo skrev:Har ingen aning vad jag pratar om så det är fritt fram att rätta mig.
Scootern är väl byggd för elstart med batteridrift? Alltså tar alla komponenter sin ström från batteriet och generatorn laddar batteriet, vill du köra utan batteri så måste du konvertera till generatordrift, och så långt räcker inte mina elektronikkunskaper
Det som oftast tar ström ifrån batteriet är tutan, blinkers och startmotorn. Resten går på generatorn direkt.
Ett batteri skulle aldrig orka hålla igång alla komponenter, och det drar ur batteriet snabbare än vad generatorn orka att ladda.
ValoPallo skrev:Har ingen aning vad jag pratar om så det är fritt fram att rätta mig.
Jo det du säger är rätt, även om batteriet är slut så funkar det att kicka igång med det men inte utan...
hmm kan va något med typ stöld systemet.
asså det här är en riktigt dålig ide och jag tycker inte du borde testa den men koppla ihop + och - och se om den startar ?
annars testa ta bort batteriet när den är igång coh se om den dör ?