Fly clutch eller Pro sport
Men själv tycker jag fly
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Yamahakillen skrev:min moped är orginal kommer fly clutch passa, är det mycket skillnad när jag byter till fly kommer den ha bättre ryck för jag har alltid kört orginal
Klart den kommer passa, ifall du har 107mm
Bättre axx ifall du har tagit bort strypningarna men om du inte vill spendera mycket så köper du sport PRO
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Yamahakillen skrev:hur vet jag om den passar min är en 08a, jag har bara tänkt mig att ta bort blindtarmen i framtiden inget annat tror jag, kan du länka båda
Ta loss variatorkåpan och kolla om du har tre eller två fjädrar på kopplingen
Har du tre så har du 107mm och har du 2 105mm
Enligt mig är set mer värt i köpa ett effektrör istället för att ta bort blindröret, sänker värdet på moppen ifall du ska sälja den original
Någon av dom ska jag beställa idag,, med vikter, ska jag ha speciella vikter till kopplingarna eller?
Vill inte ha effektrör än snuten ser ju direkt att den är trimmad
Malossi helt klart ska du ha!
Nej, du behöver inte "speciella" vikter till kopplingen
Skaffa ett senare!
Det blir en jävla skillnad ifall du skaffar Effektrör och bättre för kopplingen
Urpluggat helt klart!
Senast redigerad av Arkstar den 5 augusti 2012, 13:08, redigerad totalt 1 gånger.
okej men vad kommer det bli för skillnad nu när jag köper den kopplingen kommer den göra så att jag axxar skitbra fast får sämre topphastighet när jag kör helt orginal, och sen när jag urpluggar mitt rör?
Yamahakillen skrev:okej men vad kommer det bli för skillnad nu när jag köper den kopplingen kommer den göra så att jag axxar skitbra fast får sämre topphastighet när jag kör helt orginal, och sen när jag urpluggar mitt rör?
Bättre axx blir det ju men kopplingen visar sin bästa sida med Effektrör och om topphastigheten blir högre eller mindre vet jag faktiskt inte min kanske 2-3 km/h högre
Men mer topp med Effektrör (urpluggat)
okej men jag tänker inte skaffa effektrör förräns nästa år så jag vill veta om den kommer gå bra nu på en orginal moped, isåfall så beställer jag den ikväll
Yamahakillen skrev:okej men jag tänker inte skaffa effektrör förräns nästa år så jag vill veta om den kommer gå bra nu på en orginal moped, isåfall så beställer jag den ikväll
Görså!
Yamahakillen skrev:okej men vad kommer det bli för skillnad nu när jag köper den kopplingen kommer den göra så att jag axxar skitbra fast får sämre topphastighet när jag kör helt orginal, och sen när jag urpluggar mitt rör?
Enda skillnaden är att du kommer få lite bättre acceleration men toppfarten kommer inte och förändras. Kör på fly kopplingen. Tycker den är riktigt prisvärd faktiskt!
Yamahakillen skrev:går den upp för branta backar utan att börja slira massor
Jadå,
Dellorto (6mm) munstycken passar i gängerna men inte i förgasaren, tar i ''skålen''
Iaf på Gurtner py-12mm , funkar ifall du slipar ner munstycket men köt gurtner ist
Lånar tråden lite.
Jag ska beställa fly imorn, och undrar vilka kopplingsfjädrar/tryckfjäder som passar bäst till det? har yasuni Z rör allt annat är org.
linux_b skrev:Lånar tråden lite.
Jag ska beställa fly imorn, och undrar vilka kopplingsfjädrar/tryckfjäder som passar bäst till det? har yasuni Z rör allt annat är org.
Du får med kopplingsfjädrar när du köper den tror jag
Tryckfjäder kan du använda det som du har nu
linux_b skrev:Lånar tråden lite.
Du får med kopplingsfjädrar när du köper den tror jag
Tryckfjäder kan du använda det som du har nu
Glömde nämna det, jag byter för att min org är helt slutkörd för att den slirat, är det för att jag har fel tryckfjäder eller är det att kopplingen var sliten? har en röd/rosa(sliten kanske) tryckfjäder just nu.