Startmotor fungerar inte (Yamaha aerox)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
AllabiN
Elmoped

Startmotor fungerar inte (Yamaha aerox)

Inlägg av AllabiN »

Jag har nyligen börjat försöka att starta moppen med hjälp av startmotorn men märkte att batteriet var helt urladdat. Så dagen därpå när jag laddat och kopplat in batteriet märker jag att elstarten inte fungerar. Säkringen är bytt och och den är rätt inkopplad. Notera att start motorn fungerade innan moppen skärde och alla kablar sitter som de gjorde förut.Kan det vara något med hur kolen i start motorn ska sitta?

Tack på förhand //Albin
Manchester United till I die!

CocaCola gud gåva till folket inte för att jag är troende men.......
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Har du kollat startreläet? Ett tecken på att den är paj e att det klickar någonstans på moppen när du försöker med elstarten
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Börja med och koppla 12v direkt till startmotorn så du ser att den fungerar, gör den inte det så är den kass, men fungerar den så ligger felet troligtsvis i startreläet eller någon glappkontakt eller kabelbrott.
Användarens profilbild
AllabiN
Elmoped

Inlägg av AllabiN »

Har testat bytt till en nästan exakt likadant relä men fortfarande inget ... Börjar bli lite otålig nu eftersom jag vill kunna köra in den . Det skulle vara jätte bra om någon hade kunnat lägga upp en bild på en öppnad startmotor så jag får se hur allt ska sitta:)
Manchester United till I die!

CocaCola gud gåva till folket inte för att jag är troende men.......
Skriv svar