Yamaha Jog R -07 Koso XR-SA

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
OscarH
Elmoped

Inlägg av OscarH »

Tja, jag har bytt till Hebostyre och Str8stystam på min jog r. Nu försöker jag få dit min Koso XR-SA mätare, jag hade lite väl bråttom och ville prova om den tändes om jag kopplade in den röda(från mätare) till den bruna i moppen och den svarta(mätare) till jord i moppen, sen vred jag på tändningen. Det blinkade till i mätaren tvärt så jag tänkte att det var rätt med ström och allting då så nu har jag kopplat alla kablar enligt ett aeroxschema som jag tror passar till min också, men när jag vrider på tändningen så är mätaren helt stendöd. Någon som vet om mätaren kan ha gått sönder när jag vred på tändningen med bara ström och jord inkopplat?
Vore tacksam för svar.
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Älg »

Nej den går inte sönder med bara dom inkopplade, jag tror att strömkabeln sitter löst, eller jorden. Kolla det.
Annars kan det varit nå andra kablar till mätaren som låg emot varandra som gjorde det, dock vet jag inte om det går.

Edit: eller att du kopplat fel vid tändningsnyckeln!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Kolla även så säkringen är hel till och börja med
OscarH
Elmoped

Inlägg av OscarH »

Nu fungerar mätaren, var bara den bruna kabeln från tändningslåset som hamnat på snedd. Men nu står tankmätaren på fullt hela tiden, vad kan vara felet där?

Jag har kopplat enligt det här schemat:

Power Wire:

Röd, ska kopplas till Bruna sladden som går från tändningslåset, så du får el i mätaren

Gul, ska kopplas till Grå (Olja)

Grön, ska kopplas till Lime grön kabel (Bensin)

Svart, ska kopplas till jordning, antingen till den svarta kabeln, eller så skruvar du fast den i ramen
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Re: Yamaha Jog R -07 Koso XR-SA

Inlägg av KarlssoN^ »

OscarH skrev:/.../jag hade lite väl bråttom/.../

Du hade även lite bråttom med att göra denna tråd, eftersom detta är inte ett projekt........

Flyttade tråden till ; Forumindex » 2T-S. Felsökning
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Re: Yamaha Jog R -07 Koso XR-SA

Inlägg av Älg »

OscarH skrev:Nu fungerar mätaren, var bara den bruna kabeln från tändningslåset som hamnat på snedd. Men nu står tankmätaren på fullt hela tiden, vad kan vara felet där?
Antagligen kopplat in den på fel sladd eller så har du fulltank?
Skriv svar