Hur kan en däckpenna ta slut efter 2 bokstäver? Låter som handhavar fel, testat att trycka den spetsen så att den suger åt sig färgen? Annars finns det däckpennor på mekonomen. Den pennan räckte till både mina sommardäck och vinterdäck till bilen
Timpis skrev:Hur kan en däckpenna ta slut efter 2 bokstäver? Låter som handhavar fel, testat att trycka den spetsen så att den suger åt sig färgen? Annars finns det däckpennor på mekonomen. Den pennan räckte till både mina sommardäck och vinterdäck till bilen
Den är bra, men se till att verkligen ta bort all smuts ifrån däck kanterna där du ska måla.. Annars blir den snart smutsig och det är bara att slänga.
Du måste trycka ner den mot någonting ett antal gånger för att det ska pumpas fram färg om man säger så.
Men som sagt, rengör ordentligt innan du målar isåfall.
Jag brukade använda Julas egna penna, den funkade till 2 lager i alla bokstäver både fram och bakdäcket på min fiddy. Minns att färgen flagnade lite om man har dåligt tryck i däcket som gör att gummit rör på sig mycket. I övrigt började den gulna på mina dubbdäck efter en hel säsong. Vet inte om det berodde på snön eller att pennan var dålig.