Däckpenna

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
battis333
Svårstartad skrothög

Däckpenna

Inlägg av battis333 »

Vilken är den "bästa" däckpenna för min kompis däckpenna räckte till ungefär 2 bokstäver.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Jag har en motip hemma men har inte testat den. Motips sprayburkar ska ju vara bra så däckpennan kan ju inte vara sämre :)
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

Hur kan en däckpenna ta slut efter 2 bokstäver? Låter som handhavar fel, testat att trycka den spetsen så att den suger åt sig färgen? Annars finns det däckpennor på mekonomen. Den pennan räckte till både mina sommardäck och vinterdäck till bilen
Tim@Mnf
Eri^k
Avstängd

Inlägg av Eri^k »

Timpis skrev:Hur kan en däckpenna ta slut efter 2 bokstäver? Låter som handhavar fel, testat att trycka den spetsen så att den suger åt sig färgen? Annars finns det däckpennor på mekonomen. Den pennan räckte till både mina sommardäck och vinterdäck till bilen
Vad kostade den däckpennan?
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

57kr har jag för mig
Tim@Mnf
Användarens profilbild
StylingAnkan
Elmoped

Inlägg av StylingAnkan »

vanlig permanent penna går riktit bra :)
Derbi X-treme - just stunt it. And later, fix what you broke ;)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Jag köpte min på Jula.

http://www.jula.se/markpenna-for-dack-619059

Den är bra, men se till att verkligen ta bort all smuts ifrån däck kanterna där du ska måla.. Annars blir den snart smutsig och det är bara att slänga.

Du måste trycka ner den mot någonting ett antal gånger för att det ska pumpas fram färg om man säger så.

Men som sagt, rengör ordentligt innan du målar isåfall.
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Min motip penna har fungerat till ca 10 moped däcksidor hittills utan probs iaf :)
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Jag brukade använda Julas egna penna, den funkade till 2 lager i alla bokstäver både fram och bakdäcket på min fiddy. Minns att färgen flagnade lite om man har dåligt tryck i däcket som gör att gummit rör på sig mycket. I övrigt började den gulna på mina dubbdäck efter en hel säsong. Vet inte om det berodde på snön eller att pennan var dålig.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Skriv svar