Har kört med en ny variator ett tag till min slider 09, Stage6 koppling och Hebo primär/sekundär och 6,2g vikter. den har gått super!
men nu stoppade jag på ett zx rör och den vill inte varva ut?! ja har bytt vikter till tyngre och lättare, hjälpte inte.. Bytt kopplings fjädrar till hårdare och den vill ändå inte varva ut, den lyckades toppa 74 i lätt nerför men så fort de går uppför så toppar den 30/40, minsta motstånd och den ids inte :S
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Munstycke är inte bytt, för ja tycker den går bättre med nya röret än original, och den går ju bra sålänge de inte är motstånd, fjädern och de vet ja inte.. köpte beggat av en polare
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
roppin_96 skrev:Munstycke är inte bytt, för ja tycker den går bättre med nya röret än original, och den går ju bra sålänge de inte är motstånd, fjädern och de vet ja inte.. köpte beggat av en polare
Byt munstycke! 5-10 storlekar större! Det är nästintill ett måste när man byter rör.
Men är de då jag som är knasig.. för ja tycker den går PERFECT nu, asså de känns inte som så förgasar fel, mest som att de är i variatorn
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
byt upp i munstycke och stoppa i en hårdare tryckfjäder
du kan ju kolla stiftet för och se ungefär hur blandningen är
kör full gas ca 100 meter minst och stäng av tändningen i farten och stanna sen till och ta av stiftet och kolla dess färg
vitt= för magert=gå upp i munstycke
oboybrunt= bra
svart/sotigt= gå ner i munstycke
Senast redigerad av Demuz den 24 mars 2012, 15:29, redigerad totalt 1 gånger.
tryckfjäder måst ja isf köpa ny.. har redan en av dom hårdare varianterna
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Jag prövar gå upp 5 storlekar munstycke, så får vi se hur de blir.. återkommer me svar
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Tack nå enormt för hjälpen! detta forum kommer ja tipsa om! ja gick upp från 84 till 92 i munstycke och nu ger den lite gasres och toppar 78 med ett halvt kilo luft i däcket ;D varför ja har så lite är för de ger bättre balans när ja stuntar men ifall ja fyller däcket toppar den 80-90 utan tvekan! TACK!
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
roppin_96 skrev:Tack nå enormt för hjälpen! detta forum kommer ja tipsa om! ja gick upp från 84 till 92 i munstycke och nu ger den lite gasres och toppar 78 med ett halvt kilo luft i däcket ;D varför ja har så lite är för de ger bättre balans när ja stuntar men ifall ja fyller däcket toppar den 80-90 utan tvekan! TACK!
Istället för att göra en ny tråd, kan ja fråga en ny sak här? min elstart slutade funka efter vintern helt random, batteriet är helt och fulladdat, tutan och lysena funkar och allt batteriet har till och med stått inne hela vintern händer inge när ja trycker elstarten
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
roppin_96 skrev:Istället för att göra en ny tråd, kan ja fråga en ny sak här? min elstart slutade funka efter vintern helt random, batteriet är helt och fulladdat, tutan och lysena funkar och allt batteriet har till och med stått inne hela vintern händer inge när ja trycker elstarten
Sitter sladdarna ifrån el starten som det ska? Går start dreven runt osv?
sladdarna ser fina ut, med dreven går inte runt.. händer inte ett skit när ja trycker, varken låter eller rör sig, bara en tom knapp typ
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
roppin_96 skrev:sladdarna ser fina ut, med dreven går inte runt.. händer inte ett skit när ja trycker, varken låter eller rör sig, bara en tom knapp typ
Slår du på tändningen innan?
Hmm, men ta av variatorkåpan, sen så kollar du hur det ser ut där inne. Det min kompis gjorde när han köpte sin aerox för 1.5k, då funkade inte elstarten. Han tog loss startmotorn och gjorde rent en del där. Sedan funkade det.
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Räcker med att bara titta på säkringen så ser han om den är sönder eller inte. Om du har säkringen i handen, så går den en tråd där inne, du kommer se om den har gått av eller inte. Om den gått av så byt säkring, ska vara 7.5 amperes säkring så du vet.
Räcker med att bara titta på säkringen så ser han om den är sönder eller inte. Om du har säkringen i handen, så går den en tråd där inne, du kommer se om den har gått av eller inte. Om den gått av så byt säkring, ska vara 7.5 amperes säkring så du vet.
nja där håller jag inte riktigt med. jag hade en säkring som såg hel ut men elstarten fungerade inte men allt annat på moppen fungerade. och då började jag ju självklart och felsöka startmotorn och se så den funka och det gjorde den, bytte mellan startrelän och rev halva elsystemet och blev helt tokig på skiten för jag fick det det inte å fungera..
och sen när jag hade testat allt så testa jag byta säkringen och minsann då funkade det!
så min teori är att säkringen var lite skadad så den klarade inte av och trycka igenom tillräckligt med ström till startmotorn så den kunde gå runt.
en säkring kostar ju bara ett par kronor så värt och testa!