Börja med att titta i ditt avgasrör, om du skruvar loss avgasröret under moppen så kan man i mynningen se ned. På vissa moppar så sitter det som en tratt fast svetsad där, antingen punktsvetsad alltså som två ärtor som håller i den. (ärtorna är lika stora som svetsningarna) Eller om man har köpt en annan moped som har en plugg i kröken alltså där röret böjer sig. Ifall du inte ser pluggen i mynningen kan den sitta i kröken, det blir jobbigt. Då måste du ha en svets och lära dig det bra om ingen annan gör det åt dig.
Luftfilter är ofta ett sätt att få ur effekt ut mopeden kolla om det kanske sitter en så kallad "skorsten" i ditt luftfilter. (skorsten gör att en viss mängd luft ska komma in)
Cdi, köp en ostrypt eller kolla med någon annan erfaren om hur man kanske kan avstrypa en cdi. Jag själv råder dig till att köpa en ny, obs: Ostrypt CDI.
Självklart byta upp dig i förgasarstorlek samt munstyckesstorlek.
Det ger ganska mycket effekt, munstycke är som en skruv som har ett hål rätt igenom. Igenom denna skruv går det bensin som senare blandas i förgasaren.
Cylinder strypt, ge dig fan inte in i cylindern och vevhuset om du inte vet vad du håller på med. Varnar er alla! Ta i såfall hjälp utav en vän etc...
(Jag vet inte om just din moped har denna strypning)
Insug, från förgasaren till vevhuset upp i cylindern kommer det bensin. I "slangen" till vevhuset finns det ibland en strypning. Kolla på Hassse666 på youtube där byter han insug och membran, samt reeds.
Iaf, lycka till och hoppas resultatet blir grymt!
Ha det bra // Marcus Gustafsson
ps: Jag vet inte om du har alla dessa strypningar kolla själv först!