har alltid kört med vanligt jävla släp från någon billigt bensin mack och rep, band och skit för att få fast denGröngöling skrev:Ska handla ny moppe så fort jag får sålt min baotian, och undrar om det finns något bra sätt att frakta moppen på motorvägen utan att lägga 2k på ett MC-ställ... Räcker det med ett släp och lite buntband osv?
Gröngöling skrev:Ska handla ny moppe så fort jag får sålt min baotian, och undrar om det finns något bra sätt att frakta moppen på motorvägen utan att lägga 2k på ett MC-ställ... Räcker det med ett släp och lite buntband osv?
[/spoiler]falkheden skrev:När jag hämtade min moppe ca 35-40 mil från där jag bor så satte vi den i mitten av släpet. Och satte framhjulet i något litet ställ av trä så den inte skulle rulla. Sen ett spännband runt styret och ett över sadeln och tryckte ner bakdämparen som fan, rörde sig inte en cm
Hahaha, spänna fast en moppe med buntband?!Gröngöling skrev:[spoiler][/spoiler]falkheden skrev:När jag hämtade min moppe ca 35-40 mil från där jag bor så satte vi den i mitten av släpet. Och satte framhjulet i något litet ställ av trä så den inte skulle rulla. Sen ett spännband runt styret och ett över sadeln och tryckte ner bakdämparen som fan, rörde sig inte en cm
Hoppas det funkar på crossmoppe
Och @victorh jag förstår inte riktigt det roliga
2k för några kilo plåt och lite svets? FyfanGröngöling skrev:Det är sånt jag menar Valo, som kostar 2k på 24mxman kan inte hyra såna?
http://www.google.se/imgres?q=buntband& ... 9,r:9,s:45Gröngöling skrev:Jag skulle ju bara sätta buntbanden på svingen isåfall, och resten av moppen med spännband och rep. Är ju inte helt pantad.
Känner faktiskt en crossåkare, kan fråga henne om hon har
SILVERTEJP!Gröngöling skrev:
Har sådana här typ, fast i hårdare material... Alltid kallat dem för buntband, det är ju typ samma sak bara i ett annat material kanske...
Buntband ska du inte använda... Ställ moppen på centralstödet sen använder du spännband i framfälgen och bakfälgen så att den spänns framåt och bakåt så sitter den stenhårt och risken att den ramlar blir ganska liten.Gröngöling skrev:Ska handla ny moppe så fort jag får sålt min baotian, och undrar om det finns något bra sätt att frakta moppen på motorvägen utan att lägga 2k på ett MC-ställ... Räcker det med ett släp och lite buntband osv?
[/spoiler]Timpis skrev:Buntband ska du inte använda... Ställ moppen på centralstödet sen använder du spännband i framfälgen och bakfälgen så att den spänns framåt och bakåt så sitter den stenhårt och risken att den ramlar blir ganska liten.Gröngöling skrev:Ska handla ny moppe så fort jag får sålt min baotian, och undrar om det finns något bra sätt att frakta moppen på motorvägen utan att lägga 2k på ett MC-ställ... Räcker det med ett släp och lite buntband osv?
Bild på spännband:
Gröngöling skrev:[spoiler][/spoiler]Timpis skrev:Buntband ska du inte använda... Ställ moppen på centralstödet sen använder du spännband i framfälgen och bakfälgen så att den spänns framåt och bakåt så sitter den stenhårt och risken att den ramlar blir ganska liten.Gröngöling skrev:Ska handla ny moppe så fort jag får sålt min baotian, och undrar om det finns något bra sätt att frakta moppen på motorvägen utan att lägga 2k på ett MC-ställ... Räcker det med ett släp och lite buntband osv?
Bild på spännband:
Ska handla crossmoppe, så inge centralstöd... Blir lite klyddigare då.
Nej, bara att spänna fast så hårt att den inte rör sigGröngöling skrev:Ska handla crossmoppe, så inge centralstöd... Blir lite klyddigare då.
[/spoiler]AxxxeL skrev:Du gör såhär min kära lilla joel!
Ta två såna spännband som Timpis visade
Rulla fram mopeden så långt du kan på släpet,
Sätt spännband i varsin sida på styret, där de inte gör någon skada. Typ linda dom runt! Sen spänner du fast dom rakt ner där framme i släpet, så gafflen kläms ihop . Då sitter den hårt som fan!
om du vill ha de extra säkert o så bakhjulet inte studsar omkring på släpet så tar du o sätter ett spännband över sadlen där bak, OBS inte på kåpan då knäcks den säkerligen, men på sadlen! och spänn till. Eller så sätter du ett spännband runt bakhjulet och spänner rakt över släpet. De SKA sitta där då!
Gröngöling skrev:[spoiler][/spoiler]AxxxeL skrev:Du gör såhär min kära lilla joel!
Ta två såna spännband som Timpis visade
Rulla fram mopeden så långt du kan på släpet,
Sätt spännband i varsin sida på styret, där de inte gör någon skada. Typ linda dom runt! Sen spänner du fast dom rakt ner där framme i släpet, så gafflen kläms ihop . Då sitter den hårt som fan!
om du vill ha de extra säkert o så bakhjulet inte studsar omkring på släpet så tar du o sätter ett spännband över sadlen där bak, OBS inte på kåpan då knäcks den säkerligen, men på sadlen! och spänn till. Eller så sätter du ett spännband runt bakhjulet och spänner rakt över släpet. De SKA sitta där då!
DET låter skitbra! tack så mycket min kära axel!
Skyliner34 skrev:För han är bögjoar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
hyr bara ett släp på en mack, och kroka fast ett spännband på varsin sida styret.Gröngöling skrev:Ska handla ny moppe så fort jag får sålt min baotian, och undrar om det finns något bra sätt att frakta moppen på motorvägen utan att lägga 2k på ett MC-ställ... Räcker det med ett släp och lite buntband osv?