Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
åfan. jag har lantställe mot fagersta ett litet ställe som heter Brandbo. en stuga precis breved åmänningenAwwee skrev:har också landställe jag och min kompis ute på landet (han e också från västerås som du) brukar fiska eller elda upp eller spränga saker eller åka kneeboard och vattenskidor m.m. men det roligaste att göra på landet är ju att spränga saker
BTW var har du landställe ?
hahahaha satan vilka ideer ni kommer med XD de är inte värt att slänga bort pengar bara sådär på en cross kartMrAndersson skrev:Bygg en crosskart, köp en bil o lek med (rackartygarna style) Bygg en stuga o spräng den med några kilo krut i en stor olje dunk fylld med bensin,
Trampbil med PVC däck bakom fyrhjuling är alltid kulD3nnis skrev:hahahaha satan vilka ideer ni kommer med XD de är inte värt att slänga bort pengar bara sådär på en cross kartMrAndersson skrev:Bygg en crosskart, köp en bil o lek med (rackartygarna style) Bygg en stuga o spräng den med några kilo krut i en stor olje dunk fylld med bensin,
satan det där är livsfarligt jag vet vad jag talar om. byggde en sån för några år sedan och så sköt jag friskt med den i flera årnightprowler skrev:man kan ju bygga en potatiskanon? [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C-DuXwcE1FU[/youtube]
Eller som vi brukar göra.... mycket bensin lägger sprayburkar på och smäller
allt med eld är kul
sry för dubbelpost men måste värkligen avråda dig ifrån och bygga en men vill du göra der så kan jag hjälpa dig men jag ansvarar inte om du spränger av dig handen. krut går och leka med men fan inte gasD3nnis skrev:grymma ideer men de tråkiga är att vi känner bonden som äger all märk omkring där och vill helst inte få han efter mighaha sett han juga ett par snor ungar med trakton för dom körde sönder hans åker med en fyr hjuling
Men är de någon som vet hur man bygger en potatis kanon?
Goodluck o skjuta mer än 3 skott med krut, expantionen är så extrem så hela skiten kommer bli en bomb om potatisen eller vad du nu skjuter sitter lite för hårt!saile96 skrev:sry för dubbelpost men måste värkligen avråda dig ifrån och bygga en men vill du göra der så kan jag hjälpa dig men jag ansvarar inte om du spränger av dig handen. krut går och leka med men fan inte gasD3nnis skrev:grymma ideer men de tråkiga är att vi känner bonden som äger all märk omkring där och vill helst inte få han efter mighaha sett han juga ett par snor ungar med trakton för dom körde sönder hans åker med en fyr hjuling
haha då vet du inte vad du talar om jag viste exakt vad jag gjorde men lika fan så exploderade den.MrAndersson skrev:Goodluck o skjuta mer än 3 skott med krut, expantionen är så extrem så hela skiten kommer bli en bomb om potatisen eller vad du nu skjuter sitter lite för hårt!saile96 skrev:sry för dubbelpost men måste värkligen avråda dig ifrån och bygga en men vill du göra der så kan jag hjälpa dig men jag ansvarar inte om du spränger av dig handen. krut går och leka med men fan inte gasD3nnis skrev:grymma ideer men de tråkiga är att vi känner bonden som äger all märk omkring där och vill helst inte få han efter mighaha sett han juga ett par snor ungar med trakton för dom körde sönder hans åker med en fyr hjuling
O nej dom är inte farliga om du vet va du gör o håller på med!
Väldigt lätt att bygga snöbolls kanoner och potatis kanonerD3nnis skrev:grymma ideer men de tråkiga är att vi känner bonden som äger all märk omkring där och vill helst inte få han efter mighaha sett han juga ett par snor ungar med trakton för dom körde sönder hans åker med en fyr hjuling
Förmodligen visste du inte vad du gjorde då, om du gjort den rätt o bra så håller en sån för de lilla trycket som blir av att du antänder gas där i!saile96 skrev:haha då vet du inte vad du talar om jag viste exakt vad jag gjorde men lika fan så exploderade den.MrAndersson skrev:Goodluck o skjuta mer än 3 skott med krut, expantionen är så extrem så hela skiten kommer bli en bomb om potatisen eller vad du nu skjuter sitter lite för hårt!saile96 skrev: sry för dubbelpost men måste värkligen avråda dig ifrån och bygga en men vill du göra der så kan jag hjälpa dig men jag ansvarar inte om du spränger av dig handen. krut går och leka med men fan inte gas
medade fan inte att man skall ladda potatiskanonen med krut
Saile, du lär ju inte vetat vad du gjort om den exploderade? nu sa du emot dig själv lite därsaile96 skrev:haha då vet du inte vad du talar om jag viste exakt vad jag gjorde men lika fan så exploderade den.MrAndersson skrev:Goodluck o skjuta mer än 3 skott med krut, expantionen är så extrem så hela skiten kommer bli en bomb om potatisen eller vad du nu skjuter sitter lite för hårt!saile96 skrev: sry för dubbelpost men måste värkligen avråda dig ifrån och bygga en men vill du göra der så kan jag hjälpa dig men jag ansvarar inte om du spränger av dig handen. krut går och leka med men fan inte gas
medade fan inte att man skall ladda potatiskanonen med krut
petade bara in ett äpple ochg fick den perfekta blandningen acylelen och syrgas. boooom sen var det den kanonen. däremot ett svarvad kanon och krut med en 6mm hagel i det är skitkulMrAndersson skrev:Såg ju faktist hyffsat ut på ritningen! Har du gjort den bra så exploderar den inte om du inte tryckt in något som inte rubbas, så de blir ett sådant tryck så den exploderar
Joo, de går o skjuta med krut då ska du dock inte använda pvc rör!¨¨
Använde gamla vatten rör, med en liten expansionskammare kanske 10cm i diameter, sen i med ca 5 gram krut packat i en plastpåse i med 2 sladdar, montera skiten på ett stativ o koppla sladdarna med start kablar o sätt på dom på ett bil batteri, då ska du få se på jävlar, sköt metall kulor genom plåt, ca 10mm i decimeter stora metall kulor perfekta för mynningen, inget jag skulle rekommender dock, då jag gjorde de me far min o inte va nära när vi avfyra