Hej jag har en Derbi Senda sm xtreme-05.
Jag undrar om nån vet hur man fyller på kylarvätska i moppen, nu är den helt tom. har läst i manualen och på forum där dom säger att det bara är att fylla på i expansionskärlet. men när jag gör det så händer ingenting, rinner inte ner en droppe i kylarn, det kommer ner lite när man vinklar mopeden åt sidan, men pumpen börjar inte circulera vattnet. nån som vet hur man gör ?
alexander_f94 skrev:Nej det har jag inte, men tar jag bort expansionskärls slangen från kylaren så kommer de inget vatten ur slangen förens jag lutar mopeden.
det e ju en pump som ska pumpa runt vattnet.................
polaren har likadant på sin DRD limited -08. Det åker inte ner nåt vatten i systemet när man fyller på till max, men jag har upptäckt att det där påfyllningskärlet är felmonterat på hans modell. Hålet som vattnet ska ner i sitter för högt upp för att vattnet ska rinna ner, så testa på din moppe att fylla vatten ända upp till kanten på kärlet och se om det sjunker.
Kan också va så lätt att kärlet på din moppe går att vinkla så att hålet hamnar längre ner.
På min måste jag ta bort kylarslangen som går från kylaren direk till cylindern och hälla i vatten till det blir fullt i kylaren och sedan häller i kylartanken. Om jag bara häller i tanken blir det dåligt.. prova de