Jaa, där har du svaret på hur mycket dom bryr sig?difaren skrev:Tjenare, undrar hur mycket polisen verkligen bryr sig ifall man inte har TEX. bakspeglarna på, har en kompis som blivit stoppad 3 ggr och dom har bara sagt att han ska ta på dom
RacingTobbe skrev:Jaa, där har du svaret på hur mycket dom bryr sig?difaren skrev:Tjenare, undrar hur mycket polisen verkligen bryr sig ifall man inte har TEX. bakspeglarna på, har en kompis som blivit stoppad 3 ggr och dom har bara sagt att han ska ta på dom
Speedfighter nr 1 skrev:philip95 skrev:På klass 2 moppar så är det inget krav på backspeglar men på klass 1 så tor jag att det är krav. Jag är inte helt säker men jag tror att de är så
Ja det finns krav på att man ska ha en
derbiofc skrev:Speedfighter nr 1 skrev:philip95 skrev:På klass 2 moppar så är det inget krav på backspeglar men på klass 1 så tor jag att det är krav. Jag är inte helt säker men jag tror att de är så
Ja det finns krav på att man ska ha en
japp, minst en backspegel som helst ska sitta på vänster sida
dra ut handen lite innan du ska svänga och precis innan du ska svänga så tar tag i styretServerError skrev:Mina blinkers paja en gång och det gick bra att svänga till vänster, vänster hand, men hur fan gör man när man ska till höger?Tuta skrev:Om ni kör utan blinkers på 30-moppen så måste ni komma ihåg att sträcka ut armen åt det håll ni ska svänga
Sen när det gäller backspeglar, EU mopeder måste ha minst en, och skall helst vara vänster då du har mest nytta av denMåste jag ha blinkers på min moped? Vad får jag för straff om jag inte har det?
Om du har blinkers monterade på din moped så ska dom fungera.
Dom måste också vara E-märkta (det står ett litet "E" inringat på blinkersglaset".
De ska blinka orange.
Det är inte lagligt med toningsspray oavsett färg.
Tror ni fått mesta svaren ni behöver här,Hur ligger det till med backspeglar?
Tvåhjulig moped som tagits i bruk den 17 juni 1999 eller senare skall ha minst en backspegel. Alla EU-Mopeder skall dock ha minst en backspegel. Saknas backspegel blir det kontrollbesiktning och man riskerar böter på 500:-
frågade järnet för ett bra tag sedan. han svarade att på en tvåhjulig moped. även eu moped, finns inget krav på blinkers, dock ska dom fungera och blinka orange ifall de sitter blinkers monterade.chifen skrev:Avsaknad av blinkers och backspegel kan ge böter, med tanke på att bara strunta i att blinka när du ska svänga kan ge böter är det rätt logiskt att det är böter om man inte har blinkers öht. Spegel är faktiskt riktigt bra att ha, om än lite fult. På eu moppe behövs allt dedär