Sida 1 av 1
Senda 07 ramlager/packboxar
Postat: 20 januari 2011, 18:34
av Senda1994
Tjaa, håller på o renoverar motorn efter en tragedi med sendan, någon som vet om jag ska ha c3 eller c4 lager?
Postat: 20 januari 2011, 19:10
av Bergsten
Oftast när man läser om folk som ska byta vev så ser man att c3 lager är inblandade, och desto "våldsammare" vev det är desto bättre äre om man har bättre lagar. så antar c3 kanske? Är inte så kunnig på lager men ja, om det håller för hyper mopeder så bör ju det fan funka för din med

Postat: 20 januari 2011, 19:14
av Senda1994
Bergsten skrev:Oftast när man läser om folk som ska byta vev så ser man att c3 lager är inblandade, och desto "våldsammare" vev det är desto bättre äre om man har bättre lagar. så antar c3 kanske? Är inte så kunnig på lager men ja, om det håller för hyper mopeder så bör ju det fan funka för din med

tack

jag håller på o beställer hem allt som behövs för o fixa sendan, har lämnat iväg den till en kompis till farsan som ska byta vev osv då mina lager gav sig i november, lika bra o köpa en mk vev medans man e där nere o grötar

Postat: 20 januari 2011, 19:46
av beckvall
3c är ett standard "glapp" som alla vanliga lager har. C¤ lagren har större gla+p allså tål dom mer värme. men dom låter även mer

kanske inte nå märkbart men så är det allafall

Postat: 20 januari 2011, 20:10
av KarlssoN^
ja, c3 lager skall definitivt hålla för dig, och det är väll c3 lager i AM6 om jag inte mins helt galet ?
Postat: 20 januari 2011, 20:25
av G-son
beckvall skrev:3c är ett standard "glapp" som alla vanliga lager har. C¤ lagren har större gla+p allså tål dom mer värme. men dom låter även mer

kanske inte nå märkbart men så är det allafall

Nej, C3 är INTE standard. Lager med standardspel har ingen C-klassning, C3 har extra stort spel och högre siffror har ännu större, medan C2 och C1 har extra litet spel.
C3 gäller som ramlager i tvåtaktare i nästan samtliga fall. C4
kanske kan vara lämpligt vid extrema varvtal & temperaturer.
Postat: 20 januari 2011, 20:41
av Bergsten
Senda1994 skrev:Bergsten skrev:Oftast när man läser om folk som ska byta vev så ser man att c3 lager är inblandade, och desto "våldsammare" vev det är desto bättre äre om man har bättre lagar. så antar c3 kanske? Är inte så kunnig på lager men ja, om det håller för hyper mopeder så bör ju det fan funka för din med

tack

jag håller på o beställer hem allt som behövs för o fixa sendan, har lämnat iväg den till en kompis till farsan som ska byta vev osv då mina lager gav sig i november, lika bra o köpa en mk vev medans man e där nere o grötar

Då sitter det nog inte helt fel med c3 lager, KÖP

Postat: 20 januari 2011, 22:21
av Vivven
vad ska du ha för setup? är det inte c4/c4 (något av dem) som är nylon-lager eller något åt det hållet? summan av kardemumman, om du kör med original avgasröret dvs med katalysator blir motorn mycket varm och smälter dem!
Postat: 21 januari 2011, 11:40
av Senda1994
Ja kör med:
gianelli 2t
80 munstycke
14/53 drevning
avstrypt luftburk
metrakit cdi
fast efter 700 mil så gav sig ramlagerna, så har beställt mk vev o c3 lager o nya packningar o airsal kolv o lite mer service grejjer
Stort tack för alla svar!

Postat: 21 januari 2011, 13:41
av beckvall
c3 är standard på alla lager så de kommer hålla garanterat. men de man ska kolla efter är vartdom är tillverkade hälst SFK eller FAG de är dom abosolut bästa och dyraste dock ^^
Postat: 21 januari 2011, 16:06
av DerbiSendan95
c3
Postat: 21 januari 2011, 22:35
av Rexxy
Du ska ha C3 lager, inget annat. SKF eller FAG som nämnt ovan...