Senda 07 ramlager/packboxar

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Senda1994
Elmoped

Senda 07 ramlager/packboxar

Inlägg av Senda1994 »

Tjaa, håller på o renoverar motorn efter en tragedi med sendan, någon som vet om jag ska ha c3 eller c4 lager?
//Andersson
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

Oftast när man läser om folk som ska byta vev så ser man att c3 lager är inblandade, och desto "våldsammare" vev det är desto bättre äre om man har bättre lagar. så antar c3 kanske? Är inte så kunnig på lager men ja, om det håller för hyper mopeder så bör ju det fan funka för din med :)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Senda1994
Elmoped

Inlägg av Senda1994 »

Bergsten skrev:Oftast när man läser om folk som ska byta vev så ser man att c3 lager är inblandade, och desto "våldsammare" vev det är desto bättre äre om man har bättre lagar. så antar c3 kanske? Är inte så kunnig på lager men ja, om det håller för hyper mopeder så bör ju det fan funka för din med :)
tack :)
jag håller på o beställer hem allt som behövs för o fixa sendan, har lämnat iväg den till en kompis till farsan som ska byta vev osv då mina lager gav sig i november, lika bra o köpa en mk vev medans man e där nere o grötar :wink:
//Andersson
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

3c är ett standard "glapp" som alla vanliga lager har. C¤ lagren har större gla+p allså tål dom mer värme. men dom låter även mer ;) kanske inte nå märkbart men så är det allafall :)
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

ja, c3 lager skall definitivt hålla för dig, och det är väll c3 lager i AM6 om jag inte mins helt galet ?
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

beckvall skrev:3c är ett standard "glapp" som alla vanliga lager har. C¤ lagren har större gla+p allså tål dom mer värme. men dom låter även mer ;) kanske inte nå märkbart men så är det allafall :)
Nej, C3 är INTE standard. Lager med standardspel har ingen C-klassning, C3 har extra stort spel och högre siffror har ännu större, medan C2 och C1 har extra litet spel.

C3 gäller som ramlager i tvåtaktare i nästan samtliga fall. C4 kanske kan vara lämpligt vid extrema varvtal & temperaturer.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

Senda1994 skrev:
Bergsten skrev:Oftast när man läser om folk som ska byta vev så ser man att c3 lager är inblandade, och desto "våldsammare" vev det är desto bättre äre om man har bättre lagar. så antar c3 kanske? Är inte så kunnig på lager men ja, om det håller för hyper mopeder så bör ju det fan funka för din med :)
tack :)
jag håller på o beställer hem allt som behövs för o fixa sendan, har lämnat iväg den till en kompis till farsan som ska byta vev osv då mina lager gav sig i november, lika bra o köpa en mk vev medans man e där nere o grötar :wink:

Då sitter det nog inte helt fel med c3 lager, KÖP :D
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

vad ska du ha för setup? är det inte c4/c4 (något av dem) som är nylon-lager eller något åt det hållet? summan av kardemumman, om du kör med original avgasröret dvs med katalysator blir motorn mycket varm och smälter dem!
MAN MADE HELL
Senda1994
Elmoped

Inlägg av Senda1994 »

Ja kör med:
gianelli 2t
80 munstycke
14/53 drevning
avstrypt luftburk
metrakit cdi

fast efter 700 mil så gav sig ramlagerna, så har beställt mk vev o c3 lager o nya packningar o airsal kolv o lite mer service grejjer :)

Stort tack för alla svar! :)
//Andersson
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

c3 är standard på alla lager så de kommer hålla garanterat. men de man ska kolla efter är vartdom är tillverkade hälst SFK eller FAG de är dom abosolut bästa och dyraste dock ^^
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
DerbiSendan95
Elmoped

Inlägg av DerbiSendan95 »

c3
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Du ska ha C3 lager, inget annat. SKF eller FAG som nämnt ovan...
Låst