Oftast när man läser om folk som ska byta vev så ser man att c3 lager är inblandade, och desto "våldsammare" vev det är desto bättre äre om man har bättre lagar. så antar c3 kanske? Är inte så kunnig på lager men ja, om det håller för hyper mopeder så bör ju det fan funka för din med
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
Bergsten skrev:Oftast när man läser om folk som ska byta vev så ser man att c3 lager är inblandade, och desto "våldsammare" vev det är desto bättre äre om man har bättre lagar. så antar c3 kanske? Är inte så kunnig på lager men ja, om det håller för hyper mopeder så bör ju det fan funka för din med
tack
jag håller på o beställer hem allt som behövs för o fixa sendan, har lämnat iväg den till en kompis till farsan som ska byta vev osv då mina lager gav sig i november, lika bra o köpa en mk vev medans man e där nere o grötar
3c är ett standard "glapp" som alla vanliga lager har. C¤ lagren har större gla+p allså tål dom mer värme. men dom låter även mer kanske inte nå märkbart men så är det allafall
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall skrev:3c är ett standard "glapp" som alla vanliga lager har. C¤ lagren har större gla+p allså tål dom mer värme. men dom låter även mer kanske inte nå märkbart men så är det allafall
Nej, C3 är INTE standard. Lager med standardspel har ingen C-klassning, C3 har extra stort spel och högre siffror har ännu större, medan C2 och C1 har extra litet spel.
C3 gäller som ramlager i tvåtaktare i nästan samtliga fall. C4 kanske kan vara lämpligt vid extrema varvtal & temperaturer.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Bergsten skrev:Oftast när man läser om folk som ska byta vev så ser man att c3 lager är inblandade, och desto "våldsammare" vev det är desto bättre äre om man har bättre lagar. så antar c3 kanske? Är inte så kunnig på lager men ja, om det håller för hyper mopeder så bör ju det fan funka för din med
tack
jag håller på o beställer hem allt som behövs för o fixa sendan, har lämnat iväg den till en kompis till farsan som ska byta vev osv då mina lager gav sig i november, lika bra o köpa en mk vev medans man e där nere o grötar
Då sitter det nog inte helt fel med c3 lager, KÖP
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
vad ska du ha för setup? är det inte c4/c4 (något av dem) som är nylon-lager eller något åt det hållet? summan av kardemumman, om du kör med original avgasröret dvs med katalysator blir motorn mycket varm och smälter dem!
c3 är standard på alla lager så de kommer hålla garanterat. men de man ska kolla efter är vartdom är tillverkade hälst SFK eller FAG de är dom abosolut bästa och dyraste dock ^^
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!